• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Kawinna
    vindruvan skrev 2016-01-13 18:45:25 följande:

V 17 och inga känningar här. Det beror ju också på hur moderkakan ligger i förhållande till bebis. Jag har ju inte gått så långt så jag oroar mig inte.

Pga problem när jag fick mitt första barn så har jag fått remiss till spec.mödravården. Där kommer det att göras extra ul för att se att allt står rätt till denna gång. Jag gick på alla kontroller/besök med första men BM tog inte så allvarligt på att SF-måttet inte ökade som det borde vilket resulterade i en dödfödd (enligt journalen) bebis i akutsnitt i v 35, tack och lov fick dom igång hjärta och andning.

Okej, skönt att de har bättre koll nu då! Och vilken lycka att de fick igång bebis :)
  • Kawinna

Är också i v. 17+2 idag :p rul 21/6 så blir spännande att se om jag blir flyttad hit eller dit :) på tidigt ul trodde de att jag låg en vecka efter beräkningarna så då skulle jag vara i v. 16+2 men vi får se :)

• lillmysan

Men vad kul att det är fler med samma bf 21/6, lika spännande blir det väl att se när bebisarna väl tittar ut ????

• ebe91
    lillmysan skrev 2016-01-14 11:52:13 följande:

Men vad kul att det är fler med samma bf 21/6, lika spännande blir det väl att se när bebisarna väl tittar ut ????

Jo, blev först flyttad 6 dagar på RUL med sonen och han föddes 9 dagar över tiden. Så från mensen beräknad föddes sonen 15 dagar efter bf. Men nu har jag utgått från ägglossningen så tror inte jag blir flyttad lika många dagar, men räknar med att gå uppåt en vecka över tiden ändå.
  • vindruvan
    Kawinna skrev 2016-01-14 11:16:32 följande:

Okej, skönt att de har bättre koll nu då! Och vilken lycka att de fick igång bebis :)

Ja nu bad jag om bättre koll och det tyckte läkaren lät klokt.

Ja väldig tur och att hon mår bra och idag är utan men från syrebrist och annat. Fick en ovanlig åkomma så jag tror ju inte att det sker igen men det sitter ju mentalt såklart.
  • Familjen N

Vi hade RUL idag och allt såg bra ut :) vi hade bestämt oss för att inte ta reda på kön men det gick inte att missa då vår son glatt vissa upp sig ????
    Så vår dotter på 3 år ska få en lillebror ??

Blev flyttad 2 dagar, så istället för BF 5/6 så är det nu 3/6 :) v19+5 idag.

• annieh897
    Familjen N skrev 2016-01-14 16:00:10 följande:

Vi hade RUL idag och allt såg bra ut :) vi hade bestämt oss för att inte ta reda på kön men det gick inte att missa då vår son glatt vissa upp sig ????

Så vår dotter på 3 år ska få en lillebror ??

Blev flyttad 2 dagar, så istället för BF 5/6 så är det nu 3/6 :) v19+5 idag.

Haha, och vi som ville veta kön fick inte veta för bebis vägrade visa ;)
  • Tiana

Blodprovssvar har äntligen kommit (lämnade mitt i julhelgerna) och låg risk för trisomierna. Bara RUL kvar nu då.

• vindruvan
    caroline1986 skrev 2016-01-14 18:30:03 följande:

Vilket kön gissar ni på??

Nu tittar jag iofs från mobilen men ser man inte bara bebisen från sidan här? Tänkte att det var svårt att gissa kön då.
Svar på tråden Junibebisar 2016