• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • caroline1986
    vindruvan skrev 2016-01-14 19:04:41 följande:

Nu tittar jag iofs från mobilen men ser man inte bara bebisen från sidan här? Tänkte att det var svårt att gissa kön då.

Stämmer helt :) vissa kollar huvudform o känsla typ bara
  • lillmysan

Jag gissar på tjej :)

caroline1986 skrev 2016-01-14 18:30:03 följande:

Vilket kön gissar ni på??

• vindruvan
    caroline1986 skrev 2016-01-14 19:28:07 följande:

Stämmer helt :) vissa kollar huvudform o känsla typ bara

Jaha, haha jag satt och undrade o jag helt enkelt inte kunde se ordentligt.

Det förklarar saken.
  • Familjen N
    annieh897 skrev 2016-01-14 17:12:57 följande:
    Haha, och vi som ville veta kön fick inte veta för bebis vägrade visa ;)
    Haha så typiskt! Min syster ville också veta men de kunde inte se på RUL. Och sen fick hon 3 st UL till efter det pga av olika anledningar och inte förrän på 4:e(!) ul i v 35+ kunde de säga att det till 90% va en pojke (10% att det va en fot :) ) ut kom iaf en pojke :)
  • annieh897
    Familjen N skrev 2016-01-14 20:52:19 följande:

Haha så typiskt! Min syster ville också veta men de kunde inte se på RUL. Och sen fick hon 3 st UL till efter det pga av olika anledningar och inte förrän på 4:e(!) ul i v 35+ kunde de säga att det till 90% va en pojke (10% att det va en fot :) ) ut kom iaf en pojke :)

Haha oj! Det är visst inte alltid lika lätt att se :p
  • Kristalii

Det här med att få reda på kön på RUL. Säger alla BM det numera? När jag väntade nr 1 och 2 fick vi betala privat för att få reda på kön. Inte tal om att få reda på det på RUL.

• UK Jennie

Kul med alla UL idag! Vi hade ocksa vart och fick se en flicka med alla kroppsdelarna pa plats. Vilken lycka!!!

• annieh897
    Kristalii skrev 2016-01-14 22:45:00 följande:

Det här med att få reda på kön på RUL. Säger alla BM det numera? När jag väntade nr 1 och 2 fick vi betala privat för att få reda på kön. Inte tal om att få reda på det på RUL.

Beror på var man gör ultraljud, skiljer mellan landsting och även klinik. Där jag gjorde försökte dom ta reda på kön om man bad om det.
  • Familjen N
    Kristalii skrev 2016-01-14 22:45:00 följande:

Vi bodde i Malmö när vi vänta dottern och då fråga BM faktiskt om vi ville veta. Vi sa Nej.

Denna gången gjordes RUL i Göteborg och vi såg jättetydlig att det va en pojke, och i slutet av undersökningen frågade BM oss om vi ville veta något mer innan hon avsluta. Så då valde jag o maken om bekräftelse på vad vi båda va säkra på vi sett ;) BM skrattade och sa att vi hade helt rätt. Han hade försökt visa upp sig under hela undersökningen :)

Men jag har hört av några kompisar som gjort UL i göteborg att de inte berättar fast man vill veta och sen även de som fått veta om man vill veta. Så verkar bero på BM.
Svar på tråden Junibebisar 2016