• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • ebe91
    Kristalii skrev 2016-01-14 22:45:00 följande:

Det här med att få reda på kön på RUL. Säger alla BM det numera? När jag väntade nr 1 och 2 fick vi betala privat för att få reda på kön. Inte tal om att få reda på det på RUL.

Hos oss är det helt beroende på vilken BM man får på ULJ. Ena svägerskan fick höra " att det minsann inte hör till hennes jobb att kolla kön" och att de skulle vara glada över att barnet såg friskt ut.... När vi var förra gången försökte hon som gjorde ULJ kolla men han låg inte still så hon såg inget. Vet dock inte hur vi ska göra denna gång, ändrar mig varje dag!
  • lillmysan

Till er som fött båda könen eller vet att ni kommer få en av varje: har graviditeterna varit annorlunda och vad isf? Magform, hyns påverkan, illamående, nästäppa etc.

Har något gjort några myttest som sedan stämt? Exempel ringen framför magen och bikarbonattestet ;)

Anledningen till att jag frågar är för att jag har en son sedan innan och har en stark känsla av att det är en tjej denna gång.

Med sonen blödde jag nästan hela resan, hade jätterund mage men enbart mage(man såg inte att jag var gravid bakifrån), mådde illa fram till v.11, surt äpple som sug, jättekänslig för lukter, hade klassiska "gravid-glow-huden". Gjorde ej några myttester.

Med denna krabat har jag bara haft en pytteblödning i samband att nsen egentligen skulle komma. Mådde illa till v.13, men får illamåendeslängar då och då, är inte känslig mot lukter, nyser konstant, nästäppa sedan v.7, sugen på fet mat och jättetörstig ,och har med en "putig" mage denna gång, sämre hy än vad jag har normalt. Gjort två myttester vilket visat på tjej :)

• mallar
    lillmysan skrev 2016-01-15 09:28:35 följande:

Till er som fött båda könen eller vet att ni kommer få en av varje: har graviditeterna varit annorlunda och vad isf? Magform, hyns påverkan, illamående, nästäppa etc.

Har något gjort några myttest som sedan stämt? Exempel ringen framför magen och bikarbonattestet ;)

Anledningen till att jag frågar är för att jag har en son sedan innan och har en stark känsla av att det är en tjej denna gång.

Med sonen blödde jag nästan hela resan, hade jätterund mage men enbart mage(man såg inte att jag var gravid bakifrån), mådde illa fram till v.11, surt äpple som sug, jättekänslig för lukter, hade klassiska "gravid-glow-huden". Gjorde ej några myttester.

Med denna krabat har jag bara haft en pytteblödning i samband att nsen egentligen skulle komma. Mådde illa till v.13, men får illamåendeslängar då och då, är inte känslig mot lukter, nyser konstant, nästäppa sedan v.7, sugen på fet mat och jättetörstig ,och har med en "putig" mage denna gång, sämre hy än vad jag har normalt. Gjort två myttester vilket visat på tjej :)

Jag väntar min andra tjej och upplever graviditeten väldigt lik den förra. Dvs känner typ ingenting. Bara varit lite trött de första 12 veckorna och öm i brösten. Har dock foglossning denna gång vilket jag inte hade förra men det beror nog snarare på att det är ganska tätt mellan graviditeterna. Ökar tydligen risken för foglossning då fogarna luckras upp snabbare.
  • Linda_

Provar att fråga igen, någon här inne som har moderkakan långt ner?

• odie
    Linda_ skrev 2016-01-15 13:19:50 följande:

Provar att fråga igen, någon här inne som har moderkakan långt ner?

Jag har det och fick en blödning troligen på grund av det! Men enligt läkaren skulle det inte vara någon fara!
  • Linda_
    odie skrev 2016-01-15 15:33:13 följande:
    Jag har det och fick en blödning troligen på grund av det! Men enligt läkaren skulle det inte vara någon fara!
    Samma här, fick Cyklonova utskrivet om jag skulle få det igen. Vilken vecka är du i?
  • odie
    Linda_ skrev 2016-01-15 15:39:25 följande:

Samma här, fick Cyklonova utskrivet om jag skulle få det igen. Vilken vecka är du i?

Jag är i v. 16+0, vilken vecka är du i?
  • bryrmiginte
    bryrmiginte skrev 2016-01-15 15:03:37 följande:

Jag har det, fick veta på rul i onsdags

Jag med, v 20 imorgom, vad har era barnmorskor sagt till er?
  • bryrmiginte

Råkade svara på mig själv...

men ni som har låg moderkaka, vad har era barnmorskor sagt om risker och så? Min säger att jag inte ska oroa mig, och den flyttar sig för de flesta. Men läser jag på internet blir jag orolig, inte för kejsarsnitt men för att nåt kan hända med barnet eller så.

Svar på tråden Junibebisar 2016