• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Linda_
    odie skrev 2016-01-15 15:54:17 följande:
    Jag är i v. 16+0, vilken vecka är du i?
    Vecka 18
  • Linda_
    bryrmiginte skrev 2016-01-15 16:04:07 följande:

Råkade svara på mig själv...

men ni som har låg moderkaka, vad har era barnmorskor sagt om risker och så? Min säger att jag inte ska oroa mig, och den flyttar sig för de flesta. Men läser jag på internet blir jag orolig, inte för kejsarsnitt men för att nåt kan hända med barnet eller så.

Samma här, jag ska vila så mycket som möjligt och inte bära tungt. Man ska inte googla, man skrämmer bara upp sig i onödan då :)
  • bryrmiginte
    Linda_ skrev 2016-01-15 16:57:47 följande:

Samma här, jag ska vila så mycket som möjligt och inte bära tungt. Man ska inte googla, man skrämmer bara upp sig i onödan då :)

Min sa inget om att vila och sånna saker, men tänker göra så ändå för säkerhets skull tills nästa ultraljud iaf, så om dem inte flyttat sig då så borde hon ju säga om man ska ta de lugnt och så. Vet du hur det är med sex? Känns som att man borde va försiktig eftersom moderkakan ligger så nära?
  • Linda_
    bryrmiginte skrev 2016-01-15 17:04:58 följande:
    Min sa inget om att vila och sånna saker, men tänker göra så ändå för säkerhets skull tills nästa ultraljud iaf, så om dem inte flyttat sig då så borde hon ju säga om man ska ta de lugnt och så. Vet du hur det är med sex? Känns som att man borde va försiktig eftersom moderkakan ligger så nära?
    Läkaren sa att vi skulle avstå helt från sex.
  • Familjen N
    lillmysan skrev 2016-01-15 09:28:35 följande:

Till er som fött båda könen eller vet att ni kommer få en av varje: har graviditeterna varit annorlunda och vad isf? Magform, hyns påverkan, illamående, nästäppa etc.

Har något gjort några myttest som sedan stämt? Exempel ringen framför magen och bikarbonattestet ;)

Anledningen till att jag frågar är för att jag har en son sedan innan och har en stark känsla av att det är en tjej denna gång.

Med sonen blödde jag nästan hela resan, hade jätterund mage men enbart mage(man såg inte att jag var gravid bakifrån), mådde illa fram till v.11, surt äpple som sug, jättekänslig för lukter, hade klassiska "gravid-glow-huden". Gjorde ej några myttester.

Med denna krabat har jag bara haft en pytteblödning i samband att nsen egentligen skulle komma. Mådde illa till v.13, men får illamåendeslängar då och då, är inte känslig mot lukter, nyser konstant, nästäppa sedan v.7, sugen på fet mat och jättetörstig ,och har med en "putig" mage denna gång, sämre hy än vad jag har normalt. Gjort två myttester vilket visat på tjej :)

Med dotter: lite illamående första 12 v. Blödningar under första 12v. Liten mage. Syntes inte mer än på magen att jag va gravid. Fin hy och fint hår. Tidiga sammandragningar. Massor med sparkar o rörelser hela tiden! Få lugna perioder. Massa hicka. Minst 5 ggr om dagen from v 20. Foglossning i slutet.

Denna grav väntar vi en pojke:
    Mycket illamående! Mer Trött denna gången( kan ju bero på en vild 3-åring hemma) . Blödningar under första 12v. Fin hy och fint hår. Syns bara på magen att jag är gravid. Tidiga sammandragningar. Mycket minde rörelser och sparkar. Inte alls lika aktiv i magen. Bara känt hicka en gång (v 21 i morgon) foglossning sedan v 8-9.

Så vissa saker är olika andra är samma.
    :)

Det enda test jag kan komma ihåg att jag gjorde med dottern var att kolla kinesiska kalendern som sa pojke och denna gången säger den flicka :) så inte stämt någon av gångerna.
  • vindruvan

Man säger att allt som BM ser på ul har man som förälder rätt att veta, sen kan dom ju ljuga och säga att dom inte ser kön om dom inte vill säga.

• bryrmiginte
    Linda_ skrev 2016-01-15 17:44:25 följande:

Läkaren sa att vi skulle avstå helt från sex.

Konstigt att dom inte sagt nåt till mig, tur att jag får tid till nytt ul i v 24 ungefär. Vilken vecka är du i? Har du haft några blödningar?
  • Linda_
    bryrmiginte skrev 2016-01-15 20:35:45 följande:
    Konstigt att dom inte sagt nåt till mig, tur att jag får tid till nytt ul i v 24 ungefär. Vilken vecka är du i? Har du haft några blödningar?
    Ja det var konstigt, barnmorskan sa också att vi skulle avstå helt. Jag är i vecka 18, ska på nytt ul nästa vecka. Ja jag fick en förra veckan och en idag. Du då?
  • bryrmiginte
    Linda_ skrev 2016-01-15 20:56:36 följande:

Ja det var konstigt, barnmorskan sa också att vi skulle avstå helt. Jag är i vecka 18, ska på nytt ul nästa vecka. Ja jag fick en förra veckan och en idag. Du då?

Går in i v 20 imorgon, hade en liten blödning i v 14 och i v 17, men va så lite att de bara kom på pappret när jag torka mig. Nu är jag lite rädd att börja blöda eftersom bm sa att man skulle ringa gyn eller förlossningen bara av småblödningar.
  • frucgsvensson

Är i slutet på vecka 20 och har de senaste dagarna börjat få vad jag tror, sammandragningar. Det som knyter ihop sig ordentligt i magen och så blir jag stenhård. Är det fler än jag som får så? Märker att de gärna kommer om jag ändrar läge snabbt i sängen t.ex.

Svar på tråden Junibebisar 2016