• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Bibi84

Prova dadlar med bacon in i ugnen också, det skal vara effektivt. Och så är det gott jämnfört med den mirakeldrycken. :)

En förlossnings smärta är det ingen, egentligen, som längtar till tänker jag. I alla fall inte när man väl är mitt i den. Kroppen efter förlossningen har varit trött, känns som om jag har tagit klysterix varje gång jag har ätit eller rör på mig. Som tur är hjälper det att ligga i sängen och vetekudden, får max av vad jag kan få av smärtstillande. Så skönt att vara på BB.

• Sookie85
    annieh897 skrev 2016-06-16 10:39:34 följande:

Vecka 42 (41+0) idag. Hej och hå.... Måste få tag på min bm, har ingen mer tid inbokad så vet inte hur jag ska göra om det fortfarande inte hänt nåt om en vecka. Som det känns nu verkar det troligast att de får tvinga ut ungen ;)

I vecka 41+3 ska man ju få en tid på spec.mvc för kontroll av fostervatten, moderkakan och vikt på bebis. Jag ska dit på måndag (är i v 41+1) och då hoppas jag även få en tid för igångsättning... Vill ha min bebis nu :)
  • Blomman1985
    annanaa skrev 2016-06-16 09:58:10 följande:

Storstädningen hjälpte inte igår. Inte ens lite mensvärk i nuläget..

Så idag kör vi på tvätt istället! :)

Funkar inte det känns det skönt att hinnsvepning nr 2 är bokad till 10.00 imorgon. Imorgon är det BF.

Min barnmorska får inte lov att göra hinnsvepning innan bf :( När gjorde du första hinnsvepningen?

Blir dammsugning här med nu.
  • Liinaa91
    Bibi84 skrev 2016-06-16 10:59:49 följande:

Prova dadlar med bacon in i ugnen också, det skal vara effektivt. Och så är det gott jämnfört med den mirakeldrycken. :)

En förlossnings smärta är det ingen, egentligen, som längtar till tänker jag. I alla fall inte när man väl är mitt i den. Kroppen efter förlossningen har varit trött, känns som om jag har tagit klysterix varje gång jag har ätit eller rör på mig. Som tur är hjälper det att ligga i sängen och vetekudden, får max av vad jag kan få av smärtstillande. Så skönt att vara på BB.

Nu äter jag inte bacon .. det låter bättre än mirakel drycken dom står och väntar i kylskåpet. .. ångrat mig lite ni när jag ser hur den ser ut samt luktar .. kommer nog ha sura uppstötningar i en vecka.
  • annanaa
    Blomman1985 skrev 2016-06-16 12:33:42 följande:

Min barnmorska får inte lov att göra hinnsvepning innan bf :( När gjorde du första hinnsvepningen?

Blir dammsugning här med nu.

Gjorde den första av en slump i tisdags. Var uppe på förlossningen för kontroll pga mycket fostervatten & då gjorde hon en undersökning och jag var öppen 3cm.

En riktig tjockis bebis på ca 4500 så de (&speciellt inte jag) vill inte att jag går över.
  • Liten2016

Min barnmorska får inte göra hinnsvepning överhuvudtaget, tyvärr. Det hade tydligen varit en incident här i Göteborg så de har fått ändra sina rutiner. Hinnsvepning görs nu bara på sjukhus här. :( Det känns konstigt att ringa till förlossningen när absolut ingenting händer, bara för att be om hinnsvepning.

• annieh897
    Sookie85 skrev 2016-06-16 11:22:26 följande:

I vecka 41+3 ska man ju få en tid på spec.mvc för kontroll av fostervatten, moderkakan och vikt på bebis. Jag ska dit på måndag (är i v 41+1) och då hoppas jag även få en tid för igångsättning... Vill ha min bebis nu :)

Fick en tid på spec.mvc om en vecka, 42+0. Antar att det är olika rutiner i olika landsting?
  • ostpaj

Verkar vara olika i landstingen.

Jag fick datumet 5/7 att be om att bli igångsatt på förlossningen om inte bebisen kommit tills dess (vilket jag är övertygad om att den har). Är då i v 41+3.

Trodde att man väntade till v42 iaf... =/ jaja, inget mig emot ;) men som sagt, tror inte den gömmer sig där inne så länge till.

• Gweny

När jag fick mitt 1a barn för 12 år sen så gick jag över 18 dagar! Hon kom på lördagen, igångsättning var tänkt på mån/tis sen.

Hann med 2 överburnskontroller. Det kom igång av sig själv till slut.

Som tur är verkar man inte få gå över såå länge längre.

• ostpaj

Idag var jag iväg och köpte blöjor, amninskupor och tvättlappar. Nu bara bb-väskan kvar så är jag redo! :D

Svar på tråden Junibebisar 2016