• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • ebe91
    Gweny skrev 2016-06-16 15:15:39 följande:

När jag fick mitt 1a barn för 12 år sen så gick jag över 18 dagar! Hon kom på lördagen, igångsättning var tänkt på mån/tis sen.

Hann med 2 överburnskontroller. Det kom igång av sig själv till slut.

Som tur är verkar man inte få gå över såå länge längre.

Vårt landsting får man fortfarande gå över 21 dagar... Men sätts oftast igång efter 18-19 dagar...
  • Liten2016
    ebe91 skrev 2016-06-16 19:30:55 följande:
    Vårt landsting får man fortfarande gå över 21 dagar... Men sätts oftast igång efter 18-19 dagar...
    Vilket landsting är det? Hur har du fått reda på vad som gäller i just ditt landsting?
  • ebe91
    Liten2016 skrev 2016-06-16 19:38:26 följande:
    Vilket landsting är det? Hur har du fått reda på vad som gäller i just ditt landsting?
    Norrbotten. Pratat med andra som gått över så pass länge!
  • Liten2016
    ebe91 skrev 2016-06-16 19:55:32 följande:
    Norrbotten. Pratat med andra som gått över så pass länge!
    Aha, då förstår jag. Själv bor jag i Västra Götaland och har ingen koll på vad som gäller. Är iofs bara på bf+1 idag, så jag hoppas att jag slipper behöva ta reda på det.
  • Millemupp
    ostpaj skrev 2016-06-16 18:10:52 följande:

Idag var jag iväg och köpte blöjor, amninskupor och tvättlappar. Nu bara bb-väskan kvar så är jag redo! :D

Skönt när den står klar! Det vi har kvar är våra egna kläder, lite energibars och att montera babyskyddet, men det går snabbt att fixa (hoppas jag!)
  • Gweny
    ebe91 skrev 2016-06-16 19:30:55 följande:

Oj ok. :-/

Tillhör själv NÄL i västra götaland.
  • ostpaj
    Millemupp skrev 2016-06-16 21:22:39 följande:

Skönt när den står klar! Det vi har kvar är våra egna kläder, lite energibars och att montera babyskyddet, men det går snabbt att fixa (hoppas jag!)

Jag tänker att skulle det sätta igång helt plötsligt är jag snabb att kasta ned allt i en väska :D
  • Millemupp
    ostpaj skrev 2016-06-16 21:47:59 följande:

Jag tänker att skulle det sätta igång helt plötsligt är jag snabb att kasta ned allt i en väska :D

Det ska nog inte vara några problem! Ja och med tanke på att vi har storasystern och en hund som måste få barn- respektive hundpassning så hoppas jag verkligen att det ska finnas lite tid att ordna med det när värkarna sätter igång, så att det inte blir som i en typisk Hollywood-film när allt verkar ske på några minuters tid!! :)
  • evaaki

Känt mig konstig hela dagen, rastlös, illamående och inte kunna sova middag vilket jag alltid gör.

För en timme sen blev min mage som en kanonkula och mitt illamående ökade extremt. Fick springa tre ggr och göra nr två samtidigt som mage och rygg gjorde galet ont. Sen kräktes jag som en gris, och nu så är min mage inte hård längre. Lite molande mensvärk.

Jag fattar inte vad som händer......

Svar på tråden Junibebisar 2016