• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Blomman1985
    Norrlandstjejen skrev 2016-06-17 09:35:03 följande:

38+6 idag. Igår kväll hade jag fruktansvärt ont, kändes som att bebisen borrade ner sig, kände hur den bökade där nere. Någon som känt något liknande?

Under natten har det varit lugnt och det känns bättre idag förutom att det bränner när jag går.

För att vara lite tråkig så har jag haft det så sedan v 32 då bebis fixerade sig. Dock har hon inte valt att komma ut tidigare för det. Jag känner ofta huvudet röra sig långt långt ner vid 'snipp-håret. Väldigt mysko känsla och det trycker på nerver också. Nu senast gör det så ont när hon kommer åt nerver att jag grimaserar.
  • annanaa
    lillmysan skrev 2016-06-17 08:04:09 följande:

Det mesta av proppen har gått! Med sonen tog det tre dagar, nu återstår det att se :D

Hur vet du om hela har gått eller inte? :)
  • lillmysan

För precis som med sonen kommer det flera klumpar ist för en stor som kanske hamnar i pappret :D

• Gweny
    odie skrev 2016-06-17 03:12:11 följande:

Igår kom vår efterlängtade dotter till världen, efter att vattnet gått i onsdags. Förlossningen var lång, men så värt det för vår lilltjej!

Grattis till eran tjej!
  • Sookie85

Min bebis rör sig också så mycket att det ilar nere vid musen, kan den inte bara sparka sig ut?!

• annanaa

Var tillbaka på förlossningen idag.

De tog en kurva & allt såg bra ut. Enligt monitorn hade jag nästintill extrema sammandragningar/värkar men jag känner fortfarande ingenting...

Fortfarande öppen 3cm och tappen ca 2-3cm. läkaren gjorde en halv hinnsvepning (hon var inte riktigt nöjd & tyckte att det var svårt). Fick ny tid på tisdag för ställningstagande om igångsättning.

Så troligtvis senast nästa tisdag!

Det gör att jag inte blir lika stressad över att bf är idag...jag får njuta av helgen & har vi tur så kör de igång innan. :)

• Millemupp
    Blomman1985 skrev 2016-06-17 12:20:36 följande:

För att vara lite tråkig så har jag haft det så sedan v 32 då bebis fixerade sig. Dock har hon inte valt att komma ut tidigare för det. Jag känner ofta huvudet röra sig långt långt ner vid 'snipp-håret. Väldigt mysko känsla och det trycker på nerver också. Nu senast gör det så ont när hon kommer åt nerver att jag grimaserar.

Har också haft det så ett tag, man kan ju både känna och se huvudet röra sig långt ner ibland..lite läskigt! Varannat steg på promenaderna får man ilningar så att man nästan måste stanna upp!
  • lillmysan

Frågade min barnmorska idag om dessa huggningar/kramper/ilningarna eftersom jag rent ut sagt SKRIKER o typ ramlar ihop när det händer(ibland vart annat steg) och det är enligt henne nerver som kommer i kläm..detta började för några veckor sedan och troligtvis för att han borrar ner sig! Det är bara att hålla ut och vila, snart har vi våra underverk hos oss <3

• Norrlandstjejen

Men vad bra att fler känt av det där bökandet nere mot musen...dock verkar det inte vara ett tecken på att det snart är på G eftersom många av er känt av det ett bra tag :P. Antar att jag helt enkelt få vänta ett par veckor till....

Att tiden ska gå så fruktansvärt långsamt nu på slutet. Varje dag segar sig fram trots att jag verkligen försöker hålla mig sysselsatt och försöker tänka på annat. Men det är inte så lätt att hålla tankarna borta då hela min hjärnverksamhet upptas av kommande förlossning. Hur kommer det gå? Hur ont gör det? Kommer jag fixa det? Är bebisen frisk? Och det är bara några tankar man har... Haha känner mig nästan sjuklig!

• Millemupp

Förresten - ni som märker att bebis är långt ner, hur är era SF-mått? På de två senaste mätningarna har mitt mått hamnat längre och längre ner på kurvan och är nu precis på gränsen. Kan ej exakta siffror dock. BM gissade att det beror på att magen sjunkit ner lite nu på slutet.

Svar på tråden Junibebisar 2016