Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Har du några tips för att klara av att gå över så många dagar? Vad har du gjort för att inte bli helt tokig? Är på bf+4 och känner att jag inte klarar av att vänta mer. Jag kan inte föreställa mig över en vecka till av denna oändliga väntan.
Jag blir verkligen tokig på alla som hör av sig och frågar om bebisen kommit. Jag vill bara skrika att jag berättar när det händer något. Deras omtanke är bara jobbig, och inte något som hjälper mig överhuvudtaget.
Jag förstår verkligen vad du menar med att dessa dagarna är längre än alla andra under graviditeten. Att bara vänta är så jobbigt, både fysiskt och psykiskt.
Jag skulle ju kunna laga lite mat och baka en kaka. Bra idé. :)
Jag hoppas verkligen att våra bebisar kommer snart. Du som väntat så länge dessutom. Jag är med i en facebook-grupp med några i Gbg som väntar barn i sommar, och 5 st har redan fått sina bebisar, och några av dem ganska så tidigt. Jag är den enda som faktiskt gått till BF. Så det är ingen som är i samma situation. För de som är kvar väntar ju fortfarande på BF.
Är ditt användarnamn från True Blood eller något annat?
Bf+11 idag. Fortfarande noll känningar. Hade inte varit så plågsamt att gå över tiden om jag hade kunnat göra lite mer på dagarna men är för trött och har ont. Igår var vi iaf iväg hos vänner en sväng. När vi kom hem därifrån hade jag så ont i fogarna att min sambo fick hämta min skrivbordsstol och köra mig till soffan på den. Ska på bedömning på torsdag. Min gissning är att det inte blir igångsättning förrän efter midsommarhelgen. Så minst en vecka till...
Imorse vaknade jag av väldigt kraftig molvärk, värken satt både långt ner i mage och i ryggslutet. Jag kunde inte riktigt avgöra om det toppade och försvann bara och efter jag gått upp och kissat försvann det värsta.
Sedan nu när jag vilade vaknade jag av samma, och precis som tidigare försvann det när jag gått upp och kissat.
Kanske känner jag lite molvärk fortfarande men det är ju lixom ingen värk som kommer och går.
Kan det kanske ändå vara på G? Min förra förlossning började med vattenavgång och värkar som var täta och blev väldigt starka direkt efter. Jag har ingen aning hur det kan kännas när det börjar med värkar... Bf imorgon.
Bf+11 idag. Fortfarande noll känningar. Hade inte varit så plågsamt att gå över tiden om jag hade kunnat göra lite mer på dagarna men är för trött och har ont. Igår var vi iaf iväg hos vänner en sväng. När vi kom hem därifrån hade jag så ont i fogarna att min sambo fick hämta min skrivbordsstol och köra mig till soffan på den. Ska på bedömning på torsdag. Min gissning är att det inte blir igångsättning förrän efter midsommarhelgen. Så minst en vecka till...
Ja det är verkligen inte lätt att hålla sig sysselsatt när man inte ens orkar stå och diska. Jag får onda sammandragningar när jag försöker mig på att göra saker. Fördriver tiden med att sova, läsa, se serier och göra tavlor till bebis rum. Men jag har bara varit ledig från jobbet 2 veckor. Tror inte jag klarar det flera veckor till. Är glad att jag jobbade så länge trots att sista tiden var tuff.
Jag blir verkligen tokig på alla som hör av sig och frågar om bebisen kommit. Jag vill bara skrika att jag berättar när det händer något. Deras omtanke är bara jobbig, och inte något som hjälper mig överhuvudtaget.
Jag förstår verkligen vad du menar med att dessa dagarna är längre än alla andra under graviditeten. Att bara vänta är så jobbigt, både fysiskt och psykiskt.
Jag skulle ju kunna laga lite mat och baka en kaka. Bra idé. :)
Jag hoppas verkligen att våra bebisar kommer snart. Du som väntat så länge dessutom. Jag är med i en facebook-grupp med några i Gbg som väntar barn i sommar, och 5 st har redan fått sina bebisar, och några av dem ganska så tidigt. Jag är den enda som faktiskt gått till BF. Så det är ingen som är i samma situation. För de som är kvar väntar ju fortfarande på BF.
Är ditt användarnamn från True Blood eller något annat?
BF + 6 och trodde inte det skulle påverka mitt psyke så mycket som det gjort. Gick en vecka över tiden med förra men det tyckte jag inte alls var så jobbigt. Denna gång har jag hand om en för tillfället förkyld dotter som kräver mig på all min uppmärksamhet, har ont lite överallt i kroppen och är konstant trött. Det enda jag kan tänks på är när nästa tillfälle kommer då jag kan sova ut...
Tror ngt i slempropp-väg kan ha kommit. Läste kommentarerna här ovanför och var inte alls som jag trodde. De är inte alltid blodiga, va? Hade förstått det så. Googlade på det och såg ut som ngn annan bild. Satt på golvet och kände att jag måste på toa för nu kommer en våg flytningar. Hade inget trosskydd, hade precis duschat. Hann fånga "flytningen" med en våtservett och det var som en geleklump. Ljus, genomskinlig. Hade fått plats i en tesked. Reagerade ändå på den fasta konsistensen jämfört med flytningar. Wow. så noggrant har jag nog aldrig beskrivit ngt i mitt liv. Jaja, har man vart med om en förlossning så kan man nog inte bli mer utlämnad. Känner mig trygg med er kvinnor här ;)
Bf -10 och inga tecken. Gick över tiden med dottern, hur stor är sannoliken att jag går över igen.