Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Detta är min tredje graviditet. Har aldrig sett en slempropp varken tidigare eller nu. Så det är ju inte ens säkert att ni se är den. Min slempropp var borta redan i v 36 med första barnet och hon kom v 39 så den kan gå långt innan förlossning
Går slemproppen tidigt så återbildas den oftast för att skydda barnet :)
Den 16/6 kom våran underbara flicka till världen, 11 dagar tidig kom hon ut med racer fart. Kände stark mensvärk vid 07 och 13.15 föddes hon hann inte med någon annan bedövning än lustgas, hon var ute på 45 min och utan komplikationer på varken henne eller mig. Helt otroligt!
Jag skulle ju in på bedömning om en igångsättning i onsdags kl.9, (skulle sättas igång onsdag eller torsdag).
Men kl.00 natten till onsdag började Värkarna, åkte in vid 03 och va öppen ca 2 cm, de valde att ta hål på hinnorna 04:11 för att kunna sätta en skalpelektrod på bebis för att få en bättre kurva. Då plötsligt var jag öppen 4 cm. Men sen gick det segt. Öppen 5 cm rätt länge o de satte värkstimulerande dropp öppnade mig från 5,5 cm till 10 under tiden de satte eda, fick eda eftersom det tog sån tid. Krystvärkarna börjar under tiden de satte eda så hann inte få någon eda.
Kl.10:15 den 15/6 föddes vår älskade tredje son.
Enligt tul skulle han väga 4000-4500 gram, ut kom en kille på 5300 gram och 56 cm! Endast lustgas som smärtlindring :)
Grattis och bra jobbat :)
Grattis till alla er!
Grattis till pojken!
Ingen liten pojke! Grattis! :)
Ja grattis till pojken! :)
Susanna86>> oj, stor, Grattis till eran kille!