Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Tack alla, nej han är bastant vår herre, men så perfekt :)
Grattis till alla er andra som också fått sina bebisar :)
Jag skulle ju in på bedömning om en igångsättning i onsdags kl.9, (skulle sättas igång onsdag eller torsdag).
Men kl.00 natten till onsdag började Värkarna, åkte in vid 03 och va öppen ca 2 cm, de valde att ta hål på hinnorna 04:11 för att kunna sätta en skalpelektrod på bebis för att få en bättre kurva. Då plötsligt var jag öppen 4 cm. Men sen gick det segt. Öppen 5 cm rätt länge o de satte värkstimulerande dropp öppnade mig från 5,5 cm till 10 under tiden de satte eda, fick eda eftersom det tog sån tid. Krystvärkarna börjar under tiden de satte eda så hann inte få någon eda.
Kl.10:15 den 15/6 föddes vår älskade tredje son.
Enligt tul skulle han väga 4000-4500 gram, ut kom en kille på 5300 gram och 56 cm! Endast lustgas som smärtlindring :)
Grattis alla som fått sina bebisar!
Tror ngt i slempropp-väg kan ha kommit. Läste kommentarerna här ovanför och var inte alls som jag trodde. De är inte alltid blodiga, va? Hade förstått det så. Googlade på det och såg ut som ngn annan bild. Satt på golvet och kände att jag måste på toa för nu kommer en våg flytningar. Hade inget trosskydd, hade precis duschat. Hann fånga "flytningen" med en våtservett och det var som en geleklump. Ljus, genomskinlig. Hade fått plats i en tesked. Reagerade ändå på den fasta konsistensen jämfört med flytningar. Wow. så noggrant har jag nog aldrig beskrivit ngt i mitt liv. Jaja, har man vart med om en förlossning så kan man nog inte bli mer utlämnad. Känner mig trygg med er kvinnor här ;)
Grattis! Jäkligt bra jobbat, hejja dig! :)
Detta gör mig dock nervös då de uppskattat att min bebis väger 4400 idag.
Äsch, ut kommer de alltid!
Börjar bli mer nervös för att ta med henne hem än föda faktiskt...
Min son skulle komma ut o väga ca 3500g(enligt ett ultraljud) men vägde istället 4005g, rätt stor skillnad!
En kompis till mig skall både göra ultraljud och någon typ av yttre undersökning på magen för att kunna känna sig till hur stor bebisen är :)
Idag har jag konstigt ont i magen. Hoppas det e på g nu
Usch vad jag är bitter nu.
Bf i torsdags. Hade tid för kontroll inför igångsättning då pga karpaltunnelsyndrom som bara blir värre och värre. Fick då veta att jag var HELT omogen. Han lyckades inte ens med ett hinnsvep.
Jag och min man bestämde oss iaf för att vi ville he igångsättning ett försök och fick tid på förlossningen i fredags eftermiddag.
Åkte in i fredags men packade väskor och tänkte att nu blir det bebis även om det kommer dröja. De satte ctg och helt plötsligt satte förvärkar igång med 5 minutera mellanrum. Gjorde absolut inte ont men kändes. BM skulle då kolla om jag mognat något från gårdagen och något litet hade hänt. Ff omogen men öppen 1 cm så hon kunde göra ett hinnsvep.
Läkaren och bm tyckte då att vi skulle avvakta igångsättning eftersom det ev. var på gång av sig själv. Vi fick en ny tid i morgon måndag om inget skulle hända under helgen.
Vi packade ihop och åkte hem. Hemma fortsatte förvärkarna tills jag somnade. Sov hur gott som helst och när jag vaknade var de ff där.
Hela fm igår hade jag värkar som kom med 5 - 7 minuter mellanrum men gjorde inte ont. På morgonen trodde jag att slemproppen gick.
Efter lunch tilltog dem kraftigt och började göra rejält ont men kom allt glesare. Hade sen kraftiga värkar var 10 minut fram till kl 5 i morse. Kunde inte sova en minut. Testade bad och alvedon men det bara tilltog. Trodde ändå att nu händer det. Gick på toa vid 5 och en rejäl blodblandad slemklump kom ut och trodde då att nu gick väl ändå hela proppen.
La mig igen och somnade. Vaknade en timma senare om INGENTING. Sen kom det igång igen. Svaga värkar var 10 minut men ff inget som tilltar och de kommer inte tätare. Varje gång jag går på toa kommer dessutom ff blodblandat slem (ursäkta äckelheten). Nu börjar jag tro att det aldrig kommer komma ett barn. Är sååå trött nu och inget händer. Hur länge kan det hålla på såhär? Har ni erfarenhet?
Mitt andra barn men första förlossning då sonen låg i säte och det blev snitt.
Det låter som det är på G för dig iaf, du skulle på koll imorgon va?
Här händer ingenting, bf+12 idag och imorgon ska vi äntligen på koll och få tid för igångsättning!
Det låter som det är på G för dig iaf, du skulle på koll imorgon va?
Här händer ingenting, bf+12 idag och imorgon ska vi äntligen på koll och få tid för igångsättning!