Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Är det ngn som haft mjölkstockning? Helt plötsligt, för 30-40 minuter sen började sidan på min vänstra tutte värka ngt otroligt och det liksom strålar ut i armhålan. Känns som jordens största ömmaste blåmärke när jag känner försiktigt över med högerhanden. Riktigt, riktigt obehagligt. Funderar på att väcka den lilla och testa amma. Har ju bott i bh sen hon kom för annars rinner det oavbrutet. Kanske ngt som kommit ikläm? Det som var oroande var att det strålar så ut i armhålan... :(
hej tjejer, orkar inte läsa igenom allt då jag missat extremt mkt men jag har en fråga till er. Jag var beräknad till 19 juni men har nu gått över tiden en vecka. i torsdags hos bm då jag hade gått över 4 dagar så var min livmodertapp fortfarande bakåtlutad, ej öppen, hon hade inte dixerat huvudet och var så högt upp med huvudet (dock riktat nedåt> ) så hon ej kände huvudet med fingrarna utan dubbelkollade med ultraljud.
Det enda tecken jag hade var att livmodertappen var mjuk.
Jag har haft svag molande mensvärkliknande nån gång om dagen men mkt svagt och lort stund.
Min fråga till er hur snabbt kan det gå från att man är helt stängd och livmodern är bakåtlutad men bara mjuk till att man börjar öppna sig och förlossningen sätter igång med latensfas åtminstone? erfarenheter?
hej tjejer, orkar inte läsa igenom allt då jag missat extremt mkt men jag har en fråga till er. Jag var beräknad till 19 juni men har nu gått över tiden en vecka. i torsdags hos bm då jag hade gått över 4 dagar så var min livmodertapp fortfarande bakåtlutad, ej öppen, hon hade inte dixerat huvudet och var så högt upp med huvudet (dock riktat nedåt> ) så hon ej kände huvudet med fingrarna utan dubbelkollade med ultraljud.
Det enda tecken jag hade var att livmodertappen var mjuk.
Jag har haft svag molande mensvärkliknande nån gång om dagen men mkt svagt och lort stund.
Min fråga till er hur snabbt kan det gå från att man är helt stängd och livmodern är bakåtlutad men bara mjuk till att man börjar öppna sig och förlossningen sätter igång med latensfas åtminstone? erfarenheter?
19.28 kom min lille pojke till världen. En fantastisk förlossning med lite drama på slutet eftersom han ville ut för fort och jag blev tvungen att krysta extra hårt vid varje värk. Trots det gick det bra och jag fick bara en liten bristning. Hoppas ni andra inte behöver vänta länge till på era små mirakel! :)
Nu har jag varit och gjort en andra hinnsvepning. Sökte för minskade fosterrörelser så fick göra ctg och ultraljud. Allt såg bra ut men bebis är fortfarande lugn i magen. Frågade om de kunde göra hinnsvepning och det var inga problem. Huvudet ligger så långt ner så de nästan blev chockade och öppen drygt 3 cm. Läkaren sa att hinnsvepning oftast inte funkar men om det är någon det ska funka på så skulle det vara mig. Någon liten värk och hon trodde vattnet skulle gå. Men var är värkarna???? Nu blir det att klippa gräset så hoppas jag på att det sätter fart.
19.28 kom min lille pojke till världen. En fantastisk förlossning med lite drama på slutet eftersom han ville ut för fort och jag blev tvungen att krysta extra hårt vid varje värk. Trots det gick det bra och jag fick bara en liten bristning. Hoppas ni andra inte behöver vänta länge till på era små mirakel! :)
Grattis till er som fått era små! Och håll ut, snart är det er tur, till er som fortfarande väntar!
Idag är vår tjej fyra dagar och har med 99% säkerhet fått sitt namn bestämt - det blev en Freja.
22.55 i lördags kväll på BF dagen kom äntligen vår dotter
Och det gick undan i min värld som haft två väldigt långa förlossningar tidigare
Vattnet gick 19.45 inga värkar innan. Ringde lugnt våra barnvakter åt barnen, packade väskor. 30 min senare hämtades barnen då hade jag haft en värk utan direkt smärta. Ringde BB i Södertälje, fullt, de skulle kolla med Nyköping så de ringde tillbaka en kvart senare. Hann ha två värkar då med 12 min mellan och inte så ont. 20.30 ringde BB upp bad oss åka till Nyköping
Under de 50 min som det tog dörr till dörr han värkarna etablera extremt i styrka och ned till 3 min mellan värkarna
Hann sen vara på BB i 1,5 h innan hon var ute......
Vi har inget namn än
Så svårt, vi var helt överens innan men nu vet vi inte....
Måste vart ngn stockning imorse. Fy faaan vad ont det gjorde! Förlossningen var ingenting jämfört med det här. Fick frossa, låg och grinade, var livrädd, eftersom jag är själv med mina barn. Skakade helt okontrollerat och min temp gick från 36,7 till 38,7 på ca tio minuter. Kastade i mig Alvedon och ipren som jag fått från BB för eftercärkar. Masserade bröstet i duschen och ammade ståendes på alla fyra.
Det känns bättre nu, men fortfarande ömt. Ska åka och köpa en bröstpump nu så jag kan tömma det "friska" bröstet och fortsätta amma på det onda, hur kul nu det är. :(
Nu var tempen uppe i 38 igen. Och måste åka köpa pump. Den här dagen var den sämsta i min världshistoria. Allt som kan gå fel har gjort det idag. Jaja, tur att det bara är måndag! Veckan kommer bli bra ;D