• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • eliiinv
    Glader02 skrev 2016-06-26 14:18:19 följande:

Spännande! Hoppas vi slipper vänta för länge... visst är väntan långsam nu? Har du känt något annorlunda nu?

Bara mer förvärkar än vanligt :) känner mig annars som vanligt hehe
  • Liinaa91
    eliiinv skrev 2016-06-26 13:54:44 följande:

Spännande! Har du känningar? :D snart är dem här våra små

Nja lite molvärk men inget mer! Är så lätt irriterad just nu att det inte är klokt. Nu får bebisen komma asså! !
  • Millemupp

19.28 kom min lille pojke till världen. En fantastisk förlossning med lite drama på slutet eftersom han ville ut för fort och jag blev tvungen att krysta extra hårt vid varje värk. Trots det gick det bra och jag fick bara en liten bristning. Hoppas ni andra inte behöver vänta länge till på era små mirakel! :)

• annieh897

Grattis till er som fått era små! Och håll ut, snart är det er tur, till er som fortfarande väntar!

Idag är vår tjej fyra dagar och har med 99% säkerhet fått sitt namn bestämt - det blev en Freja.

• AnnaSaraJolene

hej tjejer, orkar inte läsa igenom allt då jag missat extremt mkt men jag har en fråga till er. Jag var beräknad till 19 juni men har nu gått över tiden en vecka. i torsdags hos bm då jag hade gått över 4 dagar så var min livmodertapp fortfarande bakåtlutad, ej öppen, hon hade inte dixerat huvudet och var så högt upp med huvudet (dock riktat nedåt> ) så hon ej kände huvudet med fingrarna utan dubbelkollade med ultraljud.

Det enda tecken jag hade var att livmodertappen var mjuk.

Jag har haft svag molande mensvärkliknande nån gång om dagen men mkt svagt och lort stund.

Min fråga till er hur snabbt kan det gå från att man är helt stängd och livmodern är bakåtlutad men bara mjuk till att man börjar öppna sig och förlossningen sätter igång med latensfas åtminstone? erfarenheter?

• ostpaj
    Millemupp skrev 2016-06-26 21:50:22 följande:
    19.28 kom min lille pojke till världen. En fantastisk förlossning med lite drama på slutet eftersom han ville ut för fort och jag blev tvungen att krysta extra hårt vid varje värk. Trots det gick det bra och jag fick bara en liten bristning. Hoppas ni andra inte behöver vänta länge till på era små mirakel! :)

Stort, stort grattis! Va roligt! Jag satt vaken halva natten och bara stirrade på den där nya figuren. Nu får du göra detsamma! Kul att allt gick bra!
  • ostpaj
    annieh897 skrev 2016-06-26 22:44:55 följande:
    Grattis till er som fått era små! Och håll ut, snart är det er tur, till er som fortfarande väntar! Idag är vår tjej fyra dagar och har med 99% säkerhet fått sitt namn bestämt - det blev en Freja.

Hur vet man att man valt rätt namn? Har också valt med 99% säkerhet. Kommer liksom inte på ngt annat och jag har ju kallat henne det i huvudet i fyra dagar nu så kan liksom inte tänka mig annat nu :p
  • Oscarsmamma84

Spännande o läsa om alla er som e så nära förlossningen nu.

Idag e Elin redan 1 vecka gammal. Helt sjukt vad tiden går snabbt.

• ostpaj

Är det ngn som haft mjölkstockning? Helt plötsligt, för 30-40 minuter sen började sidan på min vänstra tutte värka ngt otroligt och det liksom strålar ut i armhålan. Känns som jordens största ömmaste blåmärke när jag känner försiktigt över med högerhanden. Riktigt, riktigt obehagligt. Funderar på att väcka den lilla och testa amma. Har ju bott i bh sen hon kom för annars rinner det oavbrutet. Kanske ngt som kommit ikläm? Det som var oroande var att det strålar så ut i armhålan... :(

• Sannis123

Hej ostpaj

pröva med värme på bröstet.

dusch vete kudde eller till och med hårfönen.

massera försiktigt.

Detta hjälpte mig vid mina mjölkstockningar.

Svar på tråden Junibebisar 2016