• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Liinaa91
    ostpaj skrev 2016-07-12 14:29:13 följande:

Fick du sy ngt? Min förra förlossning fick jag sy och det minns jag kliade ngt otroligt när det läkte.

Nej sprack inget .. lite synd att jag inte kommer ihåg läkningsprocessen från förra gången.
  • Bibi84

Ang. Vaccinationen så frågade vi varför och här i Norge så gör man det pga. Att det är så himla många barn under 1 år som blir lagt inn på sjukhus pga. Dehydrert. Väldigt få dör, men ja i värsta fall kan dom dö. Därför har dom här i Norge lagt det inn i vaccinationsprogrammet. Vi ska ta det. Inte kul med ett litet barn som spyr och har diarré. Har haft det en gång tidigare.

• Oscarsmamma84

Måste fråga hur mycket äter era 3 veckors som får ersättning? Elin kan lätt äta 120 ml ibland o ibland 60. På kvällarna har hon ätmaraton o äter nästan varje timme. Hon ger sig inte från hon får maten. Har försökt med napp o bära runt henne men hon blir bara argare.

• UK Jennie
    Oscarsmamma84 skrev 2016-07-13 21:49:32 följande:

Måste fråga hur mycket äter era 3 veckors som får ersättning? Elin kan lätt äta 120 ml ibland o ibland 60. På kvällarna har hon ätmaraton o äter nästan varje timme. Hon ger sig inte från hon får maten. Har försökt med napp o bära runt henne men hon blir bara argare.

Jag vet inte hur mkt hon ater for jag ammar, men helt klart vill hon ata jamt pa kvallen... Om hon ar hungrig ar det val bara att ge mer? Mitt problem ar att hon ibland ar ledsen utan att brostet hjalper - det enda som funkar ar att bara runt pa henne. Timmarna mellan kl 18-20 ar oftast jattejobbiga har nan som kanner igen sig?
  • Oscarsmamma84
    UK Jennie skrev 2016-07-14 04:28:01 följande:

Jag vet inte hur mkt hon ater for jag ammar, men helt klart vill hon ata jamt pa kvallen... Om hon ar hungrig ar det val bara att ge mer? Mitt problem ar att hon ibland ar ledsen utan att brostet hjalper - det enda som funkar ar att bara runt pa henne. Timmarna mellan kl 18-20 ar oftast jattejobbiga har nan som kanner igen sig?

Jo jag ger henne mat såklart men hon äter o kräker.

Vid 21 börjar hennes ilskna period. Tror det e rätt vanligt att de e ilsknare på kvällen. Sonen var likadan o skrek flera timmar i rad varje kväll tom så vi trodde han hade kolik.
  • Bibi84

Min äter massor på kvällen. Matmaraton, har varit från 20-24. Har massa mjölk och känner att hon ökar mjölkproduktionen när hon haft sånna riktiga mat maraton.

Luft i magen kan göra dom väldigt oroliga. Prova minifom, finns på apoteket. Eller 'pumpa' ut luft med barnets ben. Kanske barnet reagerar på något du äter eller dricker. ???? finns tydligen en sånn luftventil du kan få köpt på apoteket.

• annieh897

Matmaraton på kvällen här också. Och det duger inte alltid det heller. Hon är definitivt mer svår att få nöjd på kvällen även om det är mycket bättre sen vi började med Minifom.

• odie
    UK Jennie skrev 2016-07-14 04:28:01 följande:

Vi har det jobbigt på kvällen dock lite olika tider, ibland skriker hon i en timme ibland i fyra, funderar på om det är kolik? :(
  • Liten2016

Har era bebisar kaskadkräkts? Vår son har gjort det några gånger efter att ha ätit nonstop i nästan två timmar. Så nu vågar jag knappt låta honom äta så länge, för både han och jag blir jätterädda när han kräks ur både näsa och mun. Har ni begränsat ätandet då? Inatt vågade jag inte låta honom äta så länge. Men det slutade ju med att vi var vakna till 02:30 eftersom han fortfarande var hungrig. Matade i intervaller istället för nonstop. Det känns så svårt....

• Bibi84

Min tjej har spytt sånn två tre gånger men det är nog mest pga. Luft i magen som kommer upp i samband med maten. Hon är dårlig på att rapa.

Ja, vissa barn bara äter och äter. Kan vara smart som du gör att stoppa efter en stund och ge mat i intervallet istället för nonstop. Jag tar upp mig tjej i ny och ne för att rapa henne. Speciellt när jag hör att hon fått i sig mycket luft.

Svar på tråden Junibebisar 2016