• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Bibi84

Har inte varit så aktiv. Glömt bort fl lite granna.

Många bebisar som har kommit långt i den motoriska utvecklingen. Eva sover ganska bra. Hon är dock den som älskar att amma, så hon brukar inte vara färdig för hon har ammat 3 gånger med 5 min mellanrum.

Hennes syskon är väldigt glad i henne. Dom ska pussa, mysa, ge henne napp osv.

Hon sover ganska bra men har några dagar ibland då hon har lite ont i magen eller bara vill vara på bröstet.

Ang. Ersättning. Jag har gett det till mina andra barn när jag har slutat amma. Vi har något som heter maltekstrakt här i Norge. Det hjälper barna att få igång magen och att den inte blir så hård.

Men om du får ut lite mjölk så kan du också blanda bröstmjölk med ersättningen. Blir en fin övergång.

• Oscarsmamma84

Elin är nu 6 veckor och hon har blivit så jobbig med maten. Hon äter o skriker. Innan kunde hon lätt komma upp i 150 ml men nu får jag i henne Max 90 o ibland bara 10-30 ml de senaste dagarna.BVC säger hon är i en fas o att hon är för nyfiken för att äta. Men det gör att hon är vaken 1 gång i timmen hela nätterna o jag håller på att bli knäckt av sömnbristen. Hon väger redan 5080 gr o är 57 cm lång.

• annieh897

Tips hur man sätter upp en mobil vid skötbordet? Hittar bara mobiler som fästs på spjälsängar och det funkar inte. Vi har en vanlig hylla (ett enkelt hyllplan) bredvid skötbordet och skulle vilja fästa en mobil där eller på annat sätt få en mobil över skötbordet.

• Familjen N
    annieh897 skrev 2016-08-04 00:20:21 följande:

Tips hur man sätter upp en mobil vid skötbordet? Hittar bara mobiler som fästs på spjälsängar och det funkar inte. Vi har en vanlig hylla (ett enkelt hyllplan) bredvid skötbordet och skulle vilja fästa en mobil där eller på annat sätt få en mobil över skötbordet.

Ikea har en ny gullig mobil som man fäster med snöre i taket. :)

m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/30320854/
  • annanaa
    Oscarsmamma84 skrev 2016-08-03 11:08:04 följande:

Elin är nu 6 veckor och hon har blivit så jobbig med maten. Hon äter o skriker. Innan kunde hon lätt komma upp i 150 ml men nu får jag i henne Max 90 o ibland bara 10-30 ml de senaste dagarna.BVC säger hon är i en fas o att hon är för nyfiken för att äta. Men det gör att hon är vaken 1 gång i timmen hela nätterna o jag håller på att bli knäckt av sömnbristen. Hon väger redan 5080 gr o är 57 cm lång.

Troligtvis samma sak som händer här. Jag helammar och vissa dagar har jag suttit med bröstet i timmar men nu vill hon bara äta snabbt för att kunna vara med och titta på saker. Tidigare kunde jag amma och sen lägga ner henne en stund för att vila men nu vill hon se mer än bara taket, babygymmet duger bara för en stund. Hon sover bra mellan 23 - 05 med kanske 1,2 amningar men efter det vaknar hon varje timma och vill bara mysa. Kan ju tillägga att hon väger 5725 & är 58,5 cm lång 6,5 veckor gammal.
  • Oscarsmamma84
    annanaa skrev 2016-08-07 17:11:04 följande:

Troligtvis samma sak som händer här. Jag helammar och vissa dagar har jag suttit med bröstet i timmar men nu vill hon bara äta snabbt för att kunna vara med och titta på saker. Tidigare kunde jag amma och sen lägga ner henne en stund för att vila men nu vill hon se mer än bara taket, babygymmet duger bara för en stund. Hon sover bra mellan 23 - 05 med kanske 1,2 amningar men efter det vaknar hon varje timma och vill bara mysa. Kan ju tillägga att hon väger 5725 & är 58,5 cm lång 6,5 veckor gammal.

Vi fick byta flaska o napp så gick det bättre. Nu äter hon rätt bra o sover mellan 3-5 timmar innan hon vaknar så e skönt. Men hon e lika nyfiken ändå :)
  • Liinaa91

Skönt att era sover för min vaknar varje 1,5 - 2 timmar..

En fråga hur snabbt slutade ni blöda efter fl? Blödde senast igår och idag inget så vågar inte hoppas för mycket, min man undrade sen då om jag kunde få vanlig mens nu direkt? Kan man ägglossning medan man blöder efter fl och då få mens direkt efter.. konstigt formulerat hoppas ni förstår.

• Liinaa91

En annan fråga om preventivmedel.. vet inte vad jag ska ta har ni några tips? Tänkte kopparspiral men man läser så mycket hemskt om den.

• Oscarsmamma84

Jag slutade blöda efter typ 2 v hade bara massa flytningar sen o efter 4 veckor började jag blöda rejält så tror jag fick min mens då.

Jag har haft kopparspiral o jag fick väldigt ont av den från ägglossning till mens. Så jag hade ont halva månaden. Sen så vet jag inte om bm inte klippte trådarna nog för den spetsade min sambo under sex o det var ju inte så kul. Jag vill inte ha kopparspiral igen men vet inte heller vad jag ska välja

Svar på tråden Junibebisar 2016