• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Bibi84

ammningsnappen har varit min räddning 3/4 barn. Fick jättesåriga nippler, så var bara att börja med nappen och använde den tills nipplerna var hela igen, sen så såg jag till att hon tog ett BRA tag när jag ammade. Har varit två dagar med mycket ammande så ena bröstvårtan har blivit öm, så använder den nu för att lätta på sugandet. Fungerar helt utmärkt med ammnignsnappen.

Nu är min Eva 3 veckor gammal och hon har faktiskt några nätter när hon sover 6 timmar i sträck, helt fantastiskt! nu har jag också blivit ganska duktig på att ta ting med ro, sova när näst yngsta ska sova middag ( 2 åringen) och så sover vi då i ca 1,5.2 timmar.
    Har slutat blöda nu också, eller jag har inget avslag. två dagar utan att egentligen behöva använda binda eller trosskydd. kanske man kan börja bada snart.

• annieh897
    eliiinv skrev 2016-07-08 13:53:15 följande:

Våran tös blir imon 1 v gammal! Har lite funderingar om bajjseriet, kan tillägga att jag helammar och det har fungerat felfritt. Undrar om det är normalt att det sprutar bajs i blöjan, eller ja det låter nästan som det. Hon bajsar mestadels på natten och då kan man höra att hon trycker ut en baj med luft därtill, att det blir som ett tryck. Eller ska det mer tryckas ut försiktigt från dem?

Lite nojjig att det är magproblem, hon visar inget obehag eller så när hon bajsar och BVC-besöket är det dags för nästa vecka först :)

Låter som Freja, hon bajsar också så man hör det ordentligt ;) Är ett himla tryck i det ibland.
  • Amanda811

Våran tös blir imon 1 v gammal! Har lite funderingar om bajjseriet, kan tillägga att jag helammar och det har fungerat felfritt. Undrar om det är normalt att det sprutar bajs i blöjan, eller ja det låter nästan som det. Hon bajsar mestadels på natten och då kan man höra att hon trycker ut en baj med luft därtill, att det blir som ett tryck. Eller ska det mer tryckas ut försiktigt från dem?

Lite nojjig att det är magproblem, hon visar inget obehag eller så när hon bajsar och BVC-besöket är det dags för nästa vecka först :)

Det låter precis som Ellie :) o jag tänker att så länge bebisen inte verkar ha ont så är det nog helt normalt :)
  • Familjen N

Så gör min son också. Han är 5veckor gammal. Dottern med när hon var nyfödd. Helammar också :)
    Första 2-3 veckorna så bajsade han massor när man tog av blöjan också. Då riktigt sprutade det ut och massor med luft och bubblor också :) inget obehag från honom vad jag har märkt.

Grattis till dottern :)
  • Liinaa91

Låter som min pojk. Låter som att han gör fullt i blöjan med alla ljud men det är lite.. vilken färg är det för hans är orange.
  • eliiinv

Tack alla för svar! Första barnet så nojjar väl mig lite väl haha :) färgen är gul med lite grön/grynigt ibland :)

• annanaa

vad har ni för upplevelser & erfarenheter kring acos D-vitamin droppar som man får av BVC? Min flicks fick första 5 dropparna i onsdags och sen dess är hon otröstlig ( förutom tutten) och man ser hur ont hon har i magen, :(

• annieh897
    annanaa skrev 2016-07-08 17:53:57 följande:

vad har ni för upplevelser & erfarenheter kring acos D-vitamin droppar som man får av BVC? Min flicks fick första 5 dropparna i onsdags och sen dess är hon otröstlig ( förutom tutten) och man ser hur ont hon har i magen, :(

Ont i magen här också, men vet inte om det beror på dropparna. Har börjat med Minifomdroppar och hon har iaf inte gallskrikit sen dess men är gnällig, framförallt på kvällen.
  • annanaa
    annieh897 skrev 2016-07-08 18:05:15 följande:

Ont i magen här också, men vet inte om det beror på dropparna. Har börjat med Minifomdroppar och hon har iaf inte gallskrikit sen dess men är gnällig, framförallt på kvällen.

Kan inte heller säga helt 100 att det är dropparna men det började i samband med det och googlar man detta är jag inte ensam...

Mannen åkte och köpte pysventiler och provade för 2 timmar sedan, det var minst sagt spännande! Var inte beredd på att hålla imot den flög ut tillsammans med en pil av bajs. Hoppas det hjälpte!! Första gången idag som jag kunnat lägga ifrån mig henne utan gnäll. Ska göra en till pysare innan läggdags och förhoppningsvis får jag sova något inatt!
  • annieh897
    annanaa skrev 2016-07-08 20:53:23 följande:

Kan inte heller säga helt 100 att det är dropparna men det började i samband med det och googlar man detta är jag inte ensam...

Mannen åkte och köpte pysventiler och provade för 2 timmar sedan, det var minst sagt spännande! Var inte beredd på att hålla imot den flög ut tillsammans med en pil av bajs. Hoppas det hjälpte!! Första gången idag som jag kunnat lägga ifrån mig henne utan gnäll. Ska göra en till pysare innan läggdags och förhoppningsvis får jag sova något inatt!

Det ska jag testa nästa gång hon blir så som hon var häromkvällen när absolut ingenting dög och hon bara skrek!
Svar på tråden Junibebisar 2016