• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Oscarsmamma84
    ostpaj skrev 2016-07-25 22:10:42 följande:

Haha, wow! Vilken aktiv liten! Jag fick tre leenden idag. Också ngt stela, men jag såg dem! ;) Lite kinkigt här idag, sov också max 5-10 minuter åt gången men tror det var pga värmen. När den försvann runt 17-18 tiden här i lägenheten slocknade hon med :) Men din sover längre på nätterna, eller?

Ja hon e verkligen aktiv. Idag sov hon faktiskt största delen av dagen. Vet inte om hon var helt slut av värmen här.

Nja hon vaknar var annan till var tredje timme o vill äta eller bara mysa. Vid 4 på morgonen brukar hon vilja ha vakentid till vid 6 nånting.

Hon är så söt när hon ler ser ut som hon ska försöka äta upp en
  • Oscarsmamma84
    Susanna86 skrev 2016-07-25 22:41:54 följande:

Här har vår Adrian hunnit bli (nästan) 6 veckor! Helt sjukt.. Han föddes ju med sina stadiga 5310 gram o 56 cm. Gick ner rätt mycket men har nu äntligen kommit över födelsevikten och väger nu 5530 gram o är 58,7 cm lång.

Han är en stark o aktiv kille som vände sig från rygg till mage vid en ålder på 3 veckor o 3 dagar o har sedan dess fortsatt med det! VÄLDIGT tidigt enligt BVC.

Han är oftast nöjd dygnet runt äter, sover, bajsar o ligger o jollrar :) så mysigt. På måndag börjar maken jobba så då är jag ensam med alla tre pojkarna är lite nervös, men det går säkert bra :P

Oj det var en stadig pojke :) vad skönt att han är så nöjd.
  • Oscarsmamma84
    Liinaa91 skrev 2016-07-26 05:19:27 följande:

Den här värmen asså! Bebisar får inte vistats i solen man måste klä dom i långarmat .. men min pojke blir så jäkla varm!!

Snart 1 månad och snål med sömnperioderna, tränar att ha honom på mage och tusan vad stark han är.. ett leende har jag och syrran fått så det va jätte roligt ;)

Jag klär inte Elin i långarmat. Nu när det är så varmt så klär jag henne i klänning eller kortarmad body. BVC här säger att man ska klä dem som vi e klädda. Hellre mindre kläder än för mycket kläder
  • ostpaj
    Oscarsmamma84 skrev 2016-07-26 06:42:00 följande:
    Ja hon e verkligen aktiv. Idag sov hon faktiskt största delen av dagen. Vet inte om hon var helt slut av värmen här. Nja hon vaknar var annan till var tredje timme o vill äta eller bara mysa. Vid 4 på morgonen brukar hon vilja ha vakentid till vid 6 nånting. Hon är så söt när hon ler ser ut som hon ska försöka äta upp en

Haha, kan nästan se det framför mig. Fick ett liknande leende igår, såg ut som ett lejon som ryter samtidigt som hon såg glad ut. Saknas bara en skål med popcorn så kan man stirra på de där små i timmar i ren underhållningssyfte :D Kollar på min 3,5-åring och kan inte minnas att hon vart så liten :( bebistiden varar verkligen inte länge.
  • Oscarsmamma84
    ostpaj skrev 2016-07-26 06:48:22 följande:

Haha, kan nästan se det framför mig. Fick ett liknande leende igår, såg ut som ett lejon som ryter samtidigt som hon såg glad ut. Saknas bara en skål med popcorn så kan man stirra på de där små i timmar i ren underhållningssyfte :D Kollar på min 3,5-åring och kan inte minnas att hon vart så liten :( bebistiden varar verkligen inte länge.

Hehe ja precis ser så sött ut. Hon har oxå förmågan o blänga riktigt surt på folk. Ja verkligen den tiden går alldeles för snabbt. Känns inte som min 3 åring heller har varit så liten. Dottern är en kopia av sonen så känns lite mysko ibland o kolla på bilderna när han var liten.
  • Liinaa91
    ostpaj skrev 2016-07-26 05:49:42 följande:

Varför måste man klä dem i långärmat? Min har mest blöja och ett örngott till täcke :D var ute till en lekpark kl 21 en kväll.hon låg i vagnen med en filt. 25-30 grader ju.

För dom får inte vistats i solljus.. deras hud klarar inte av de...
  • Liinaa91
    Oscarsmamma84 skrev 2016-07-26 06:45:06 följande:

Jag klär inte Elin i långarmat. Nu när det är så varmt så klär jag henne i klänning eller kortarmad body. BVC här säger att man ska klä dem som vi e klädda. Hellre mindre kläder än för mycket kläder

Ja BVC sa till mig att jag kan klä honom i kort men då akta mig för solen.. det är inte så lätt då det är sol överallt
  • UK Jennie

Hej alla! Jag har en fraga... min 8 v bebis har sa svart att komma till ro, sarskilt pa dagen. Hon kan somna gott i famnen/vagnen till exempel, nufortiden kan jag lagga ned henne om hon somnar i famnen eller lamna henne pa bakgarden i vagnen. Men hon vaknar ofta efter en kort stund och ar inte utsovd! Har alls inget emot att hon ar vaken men hon grater och ar missnojd, upenbarligen pga trotthet. Gladast ar hon pa morgonen da hon har sovit ordentligt. Skulle vilja att hon kunde fortsatta sova och vakna utsovd... Vet inte hur jag ska gora, nagot som har tips??

• ostpaj
    UK Jennie skrev 2016-07-28 14:48:20 följande:
    Hej alla! Jag har en fraga... min 8 v bebis har sa svart att komma till ro, sarskilt pa dagen. Hon kan somna gott i famnen/vagnen till exempel, nufortiden kan jag lagga ned henne om hon somnar i famnen eller lamna henne pa bakgarden i vagnen. Men hon vaknar ofta efter en kort stund och ar inte utsovd! Har alls inget emot att hon ar vaken men hon grater och ar missnojd, upenbarligen pga trotthet. Gladast ar hon pa morgonen da hon har sovit ordentligt. Skulle vilja att hon kunde fortsatta sova och vakna utsovd... Vet inte hur jag ska gora, nagot som har tips??

Låter som här vissa dagar. Har ni det varmt? Hon var så här när det var riktigt varmt några dagar. Man såg hur övertrött hon var, sen sov bara 5 min. Gick bättre sen på kvällen när det blev svalare.
  • UK Jennie
    ostpaj skrev 2016-07-28 16:37:30 följande:

Låter som här vissa dagar. Har ni det varmt? Hon var så här när det var riktigt varmt några dagar. Man såg hur övertrött hon var, sen sov bara 5 min. Gick bättre sen på kvällen när det blev svalare.

Skont att hora att man inte ar ensam! tror dock inte det beror pa varmen har, for denna veckan har vi haft det ratt svalt... Idag har hon dock sovit battre vilket resulterade I en glad bebis - lycka! Kom pa det gamla knepet att lagga en filt lite halvt mot ansiktet, funkade sa bra med var aldsta och kanske aven med lillan nu da?
Svar på tråden Junibebisar 2016