Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Haha, wow! Vilken aktiv liten! Jag fick tre leenden idag. Också ngt stela, men jag såg dem! ;) Lite kinkigt här idag, sov också max 5-10 minuter åt gången men tror det var pga värmen. När den försvann runt 17-18 tiden här i lägenheten slocknade hon med :) Men din sover längre på nätterna, eller?
Här har vår Adrian hunnit bli (nästan) 6 veckor! Helt sjukt.. Han föddes ju med sina stadiga 5310 gram o 56 cm. Gick ner rätt mycket men har nu äntligen kommit över födelsevikten och väger nu 5530 gram o är 58,7 cm lång.
Han är en stark o aktiv kille som vände sig från rygg till mage vid en ålder på 3 veckor o 3 dagar o har sedan dess fortsatt med det! VÄLDIGT tidigt enligt BVC.
Han är oftast nöjd dygnet runt äter, sover, bajsar o ligger o jollrar :) så mysigt. På måndag börjar maken jobba så då är jag ensam med alla tre pojkarna är lite nervös, men det går säkert bra :P
Den här värmen asså! Bebisar får inte vistats i solen man måste klä dom i långarmat .. men min pojke blir så jäkla varm!!
Snart 1 månad och snål med sömnperioderna, tränar att ha honom på mage och tusan vad stark han är.. ett leende har jag och syrran fått så det va jätte roligt ;)
Haha, kan nästan se det framför mig. Fick ett liknande leende igår, såg ut som ett lejon som ryter samtidigt som hon såg glad ut. Saknas bara en skål med popcorn så kan man stirra på de där små i timmar i ren underhållningssyfte :D Kollar på min 3,5-åring och kan inte minnas att hon vart så liten :( bebistiden varar verkligen inte länge.
Varför måste man klä dem i långärmat? Min har mest blöja och ett örngott till täcke :D var ute till en lekpark kl 21 en kväll.hon låg i vagnen med en filt. 25-30 grader ju.
Jag klär inte Elin i långarmat. Nu när det är så varmt så klär jag henne i klänning eller kortarmad body. BVC här säger att man ska klä dem som vi e klädda. Hellre mindre kläder än för mycket kläder
Hej alla! Jag har en fraga... min 8 v bebis har sa svart att komma till ro, sarskilt pa dagen. Hon kan somna gott i famnen/vagnen till exempel, nufortiden kan jag lagga ned henne om hon somnar i famnen eller lamna henne pa bakgarden i vagnen. Men hon vaknar ofta efter en kort stund och ar inte utsovd! Har alls inget emot att hon ar vaken men hon grater och ar missnojd, upenbarligen pga trotthet. Gladast ar hon pa morgonen da hon har sovit ordentligt. Skulle vilja att hon kunde fortsatta sova och vakna utsovd... Vet inte hur jag ska gora, nagot som har tips??
Låter som här vissa dagar. Har ni det varmt? Hon var så här när det var riktigt varmt några dagar. Man såg hur övertrött hon var, sen sov bara 5 min. Gick bättre sen på kvällen när det blev svalare.