• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • annieh897
    Familjen N skrev 2016-07-03 19:29:53 följande:

Härligt!

Här är det samma :) Jag och Viktor (1mån) somnar vid 23 och sover till 6-7 tiden, äter, och somnar om och sover till 9-10. Skönt att mannen är hemma och tar dottern på snart 4år när hon vaknar vid 8 :)

Verkligen lyx och man orkar vara en helt okey mamma till 4-åringen också ;)

Vilken lyx! Inatt sov faktiskt Freja kl 3-9 utan uppvak, så skönt! Annars brukar vi behöva byta blöja (hur mycket bajs kan en så liten producera?!) och amma ungefär varannan timme.
  • eliiinv

I lördags 2/7 kl 21.39 föddes äntligen vår lille Alice, 6 dagar över tiden. Mekfärgat fostervatten började sippra vid 7tiden på morgonen och sammandragningar, åkte in och sattes igång med dropp vid lunchtid. Livet kan inte bli bättre! :)

• Gweny
    eliiinv skrev 2016-07-04 18:14:11 följande:

I lördags 2/7 kl 21.39 föddes äntligen vår lille Alice, 6 dagar över tiden. Mekfärgat fostervatten började sippra vid 7tiden på morgonen och sammandragningar, åkte in och sattes igång med dropp vid lunchtid. Livet kan inte bli bättre! :)

Grattis!

Min tjej är redan 5 v nu. Går så fort.
  • ostpaj
    annieh897 skrev 2016-07-03 21:39:30 följande:

Vilken lyx! Inatt sov faktiskt Freja kl 3-9 utan uppvak, så skönt! Annars brukar vi behöva byta blöja (hur mycket bajs kan en så liten producera?!) och amma ungefär varannan timme.

Så det är inte bara jag som funderat i de banorna?! Ibland undrar man om de får i sig nånting eftersom maten bara verkar rinna igenom. Favoriten är när man bytt en bajsblöja för att byta nästa precis när man klätt på henne igen....
  • Liinaa91
    ostpaj skrev 2016-07-04 21:02:18 följande:

Så det är inte bara jag som funderat i de banorna?! Ibland undrar man om de får i sig nånting eftersom maten bara verkar rinna igenom. Favoriten är när man bytt en bajsblöja för att byta nästa precis när man klätt på henne igen....

Eller när man precis bytt blöja kläder och ska lägga en ny blöja under .. sprutar det kiss överallt. De va jag inte beredd på .är så van med min flicka som inte sprutar rakt upp.
  • annieh897
    ostpaj skrev 2016-07-04 21:02:18 följande:

Ja, det känns väldigt bekant...

Imorgon kommer BVC på hembesök. Ska bli skönt för jag får ingen ordning på amningen. Dels gör det ont (ena bröstvårtan har spruckit, ajajaj!) och så krånglar hon så mycket. Bara släpper och skriker och blir mer och mer frustrerad. Funderar på om det kommer för mycket mjölk på en gång (det droppar ordentligt innan hon ens sugit tag) och att det gör att hon inte vill börja suga. Fast ibland suger hon bra ett par minuter, sen släpper hon och skriker. Så jobbigt att inte veta vad som är fel!
  • Liinaa91
    annieh897 skrev 2016-07-05 15:03:14 följande:

Ja, det känns väldigt bekant...

Imorgon kommer BVC på hembesök. Ska bli skönt för jag får ingen ordning på amningen. Dels gör det ont (ena bröstvårtan har spruckit, ajajaj!) och så krånglar hon så mycket. Bara släpper och skriker och blir mer och mer frustrerad. Funderar på om det kommer för mycket mjölk på en gång (det droppar ordentligt innan hon ens sugit tag) och att det gör att hon inte vill börja suga. Fast ibland suger hon bra ett par minuter, sen släpper hon och skriker. Så jobbigt att inte veta vad som är fel!

Känner igen mig! Måste pumpa och ge i flaska för det gör så himla ont och han får inte riktigt tag i bröstet. Kommer bli en jobbig period tills han blir van
  • Minerva
    Liinaa91 skrev 2016-07-05 20:13:44 följande:
    Känner igen mig! Måste pumpa och ge i flaska för det gör så himla ont och han får inte riktigt tag i bröstet. Kommer bli en jobbig period tills han blir van
    Tipsar er om amningsnapp, hade gett upp amningen om det inte vore för nappen (sitter som ett silikonskydd över bröstvårtan). Fick jättesåriga bröstvårtor, jag grät, bebis skrek och släppte hela tiden, fick inte ett bra tag. Lillan är 3 veckor nu och vi ammar utan nappen, såren har fått läka i fred, inga nya har uppkommit och bebisen har lärt sig att ta ett stort grepp.

Finns att köpa på Apoteket i 3 olika storlekar!
  • Liinaa91
    Minerva skrev 2016-07-05 20:54:39 följande:

Tipsar er om amningsnapp, hade gett upp amningen om det inte vore för nappen (sitter som ett silikonskydd över bröstvårtan). Fick jättesåriga bröstvårtor, jag grät, bebis skrek och släppte hela tiden, fick inte ett bra tag. Lillan är 3 veckor nu och vi ammar utan nappen, såren har fått läka i fred, inga nya har uppkommit och bebisen har lärt sig att ta ett stort grepp.

Finns att köpa på Apoteket i 3 olika storlekar!

Det måste jag prova!! Det är jobbigt att pumpa och försöker amma samtidigt men då tar han inte tag och brösten läker ej. Hur länge använder man den? Det strular inte med amningen när man tar bort den?
  • Liinaa91
    eliiinv skrev 2016-07-04 18:14:11 följande:

Grattis! Vi fick barnen samma dag då!
Svar på tråden Junibebisar 2016