Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Härligt!
Här är det samma :) Jag och Viktor (1mån) somnar vid 23 och sover till 6-7 tiden, äter, och somnar om och sover till 9-10. Skönt att mannen är hemma och tar dottern på snart 4år när hon vaknar vid 8 :)
Verkligen lyx och man orkar vara en helt okey mamma till 4-åringen också ;)
I lördags 2/7 kl 21.39 föddes äntligen vår lille Alice, 6 dagar över tiden. Mekfärgat fostervatten började sippra vid 7tiden på morgonen och sammandragningar, åkte in och sattes igång med dropp vid lunchtid. Livet kan inte bli bättre! :)
I lördags 2/7 kl 21.39 föddes äntligen vår lille Alice, 6 dagar över tiden. Mekfärgat fostervatten började sippra vid 7tiden på morgonen och sammandragningar, åkte in och sattes igång med dropp vid lunchtid. Livet kan inte bli bättre! :)
Vilken lyx! Inatt sov faktiskt Freja kl 3-9 utan uppvak, så skönt! Annars brukar vi behöva byta blöja (hur mycket bajs kan en så liten producera?!) och amma ungefär varannan timme.
Så det är inte bara jag som funderat i de banorna?! Ibland undrar man om de får i sig nånting eftersom maten bara verkar rinna igenom. Favoriten är när man bytt en bajsblöja för att byta nästa precis när man klätt på henne igen....
Så det är inte bara jag som funderat i de banorna?! Ibland undrar man om de får i sig nånting eftersom maten bara verkar rinna igenom. Favoriten är när man bytt en bajsblöja för att byta nästa precis när man klätt på henne igen....
Ja, det känns väldigt bekant...
Imorgon kommer BVC på hembesök. Ska bli skönt för jag får ingen ordning på amningen. Dels gör det ont (ena bröstvårtan har spruckit, ajajaj!) och så krånglar hon så mycket. Bara släpper och skriker och blir mer och mer frustrerad. Funderar på om det kommer för mycket mjölk på en gång (det droppar ordentligt innan hon ens sugit tag) och att det gör att hon inte vill börja suga. Fast ibland suger hon bra ett par minuter, sen släpper hon och skriker. Så jobbigt att inte veta vad som är fel!
Tipsar er om amningsnapp, hade gett upp amningen om det inte vore för nappen (sitter som ett silikonskydd över bröstvårtan). Fick jättesåriga bröstvårtor, jag grät, bebis skrek och släppte hela tiden, fick inte ett bra tag. Lillan är 3 veckor nu och vi ammar utan nappen, såren har fått läka i fred, inga nya har uppkommit och bebisen har lärt sig att ta ett stort grepp.
Finns att köpa på Apoteket i 3 olika storlekar!