Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Jag vet inte hur mkt hon ater for jag ammar, men helt klart vill hon ata jamt pa kvallen... Om hon ar hungrig ar det val bara att ge mer? Mitt problem ar att hon ibland ar ledsen utan att brostet hjalper - det enda som funkar ar att bara runt pa henne. Timmarna mellan kl 18-20 ar oftast jattejobbiga har nan som kanner igen sig?
Har era bebisar kaskadkräkts? Vår son har gjort det några gånger efter att ha ätit nonstop i nästan två timmar. Så nu vågar jag knappt låta honom äta så länge, för både han och jag blir jätterädda när han kräks ur både näsa och mun. Har ni begränsat ätandet då? Inatt vågade jag inte låta honom äta så länge. Men det slutade ju med att vi var vakna till 02:30 eftersom han fortfarande var hungrig. Matade i intervaller istället för nonstop. Det känns så svårt....
Det ni beskriver låter som kvällsoro, jättevanligt hos bebisar. På kvällen ska de bearbeta alla dagens intryck och kan då bli supergriniga och ha behov av att tanka massa närhet, tröst och kärlek.
Jag har också en såndär kvällsbebis! :D nöjd på dagen, vaken och kikar omkring, sover var man lägger henne osv. På kvällen, efter 18, är det bara tutte och famnen som gäller. Lägger jag bort henne efter att hon somnat i famnen vaknar hon efter fem minuter uter och skriker tills hon får ligga och snutta igen. Köpt en bärsjal, får se om de underlättar de kinkigaste kvällarna :)
Har en väldigt närhetstörstande tjej. Hon vill helst vara i famnen 24/7. Lägger jag ner henne så vaknar hon medetsamma. Ibörjan sov hon väldigt mycket nu tycker jag hon knappt sover. 20 min här o där. Känns som jag bara har henne i famnen o tyvärr blir ju hennes bror lidande
Har en väldigt närhetstörstande tjej. Hon vill helst vara i famnen 24/7. Lägger jag ner henne så vaknar hon medetsamma. Ibörjan sov hon väldigt mycket nu tycker jag hon knappt sover. 20 min här o där. Känns som jag bara har henne i famnen o tyvärr blir ju hennes bror lidande
[quote=76807978][quote-nick]Bibi84 skrev 2016-07-18 08:03:47 följande:[/quote-nick]Köp en bärsjal....då får hon närhet samtidigt som du kan göra saker med sonen.[/
Jag har en sele som jag nog får prova. Grejen e bara att hon e väldigt varm av sig så hon kokar nästan när hon varit i famnen länge i bara blöja
Är era bebisar gnälligare i värmen? Vad gör ni för att underlätta mer än amma/mata ofta och ta av kläder?
Är era bebisar gnälligare i värmen? Vad gör ni för att underlätta mer än amma/mata ofta och ta av kläder?