• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • ostpaj

Så tyst i den här tråden... tänk alla vi som kacklande hej vilt för inte alls länge sen om minsta tänkbara tecken, "är det ngt på gång, tror ni?!" Nu har vi våra små och bara njuter. Hihi. Lite gulligt tycker jag :) Fast känns som att hon har vart med längre än 4 ynka veckor!

• annieh897

Ja, det var riktig fart i tråden där ett tag när det kom bebisar på löpande band :)

Hur går det för alla? Vår Freja (en månad i fredags) började ge svarsleenden häromveckan. Hjärtat smälter!

• ostpaj

Jaa, också fått ngt leende! Aningen stelt, men det var ett leende! Och ögonen kisade liksom lite. Jag väntade mig ytterligare 2-3 veckor. Hihi. Tråkigt bara att hon är vaken så lite om dagarna att man inte hinner öva mer ;)

• eliiinv

Någon mer som har ersättning till sin lilla? Helammade först men börjat med Nan 1 PRO nu sedan 1v tillbaka av diverse anledningar. Hon är jättenöjd, under och efter matning. Dock har hon nu blivit väldigt hård i magen, vi kör med magmassage, miniform och lactulose 1 ml per dag (råd från BVC). Hon mår inte dåligt av det vad vi kan märka men hon behöver ju trycka så mycket, gör så ont i mig å se henne kämpa så mycket. Läst att detta är väldigt vanligt vid ersättning, men nån mer som sitter på tips tro? :(

Tacksam för svar :)

• ostpaj
    eliiinv skrev 2016-07-25 00:04:48 följande:
    Någon mer som har ersättning till sin lilla? Helammade först men börjat med Nan 1 PRO nu sedan 1v tillbaka av diverse anledningar. Hon är jättenöjd, under och efter matning. Dock har hon nu blivit väldigt hård i magen, vi kör med magmassage, miniform och lactulose 1 ml per dag (råd från BVC). Hon mår inte dåligt av det vad vi kan märka men hon behöver ju trycka så mycket, gör så ont i mig å se henne kämpa så mycket. Läst att detta är väldigt vanligt vid ersättning, men nån mer som sitter på tips tro? :( Tacksam för svar :)

Jag kanske är helt fel person att ge råd eftersom jag aldrig givit ersättning, men min äldre tjej blev hård i magen av välling (den korta tid hon fick det) och fick då tipset att hålla i lite neutral matolja, för det kommer att smörja och göra bajset mjukare. Kan det funka i ersättning,tro? Handlar ju bara om ngn matsked... =/
  • ostpaj
    eliiinv skrev 2016-07-25 00:04:48 följande:
    Någon mer som har ersättning till sin lilla? Helammade först men börjat med Nan 1 PRO nu sedan 1v tillbaka av diverse anledningar. Hon är jättenöjd, under och efter matning. Dock har hon nu blivit väldigt hård i magen, vi kör med magmassage, miniform och lactulose 1 ml per dag (råd från BVC). Hon mår inte dåligt av det vad vi kan märka men hon behöver ju trycka så mycket, gör så ont i mig å se henne kämpa så mycket. Läst att detta är väldigt vanligt vid ersättning, men nån mer som sitter på tips tro? :( Tacksam för svar :)

Jag googlade på "olja i ersättning" och flera som blandat i sammanlagt 1 msk/dag och det har räckt för att förhindrastoppning :)
  • eliiinv
    ostpaj skrev 2016-07-25 00:08:04 följande:

Jag kanske är helt fel person att ge råd eftersom jag aldrig givit ersättning, men min äldre tjej blev hård i magen av välling (den korta tid hon fick det) och fick då tipset att hålla i lite neutral matolja, för det kommer att smörja och göra bajset mjukare. Kan det funka i ersättning,tro? Handlar ju bara om ngn matsked... =/

Hejsan! Tack för svar :) har nämligen frågat BVC om rapsolja/matolja men dem avrådde från det då det räknas som ett ytterligare matintag :/ det verkar ju dock vara effektivt men mer nåt dem gav mycket förr :)
  • ostpaj
    eliiinv skrev 2016-07-25 00:13:51 följande:
    Hejsan! Tack för svar :) har nämligen frågat BVC om rapsolja/matolja men dem avrådde från det då det räknas som ett ytterligare matintag :/ det verkar ju dock vara effektivt men mer nåt dem gav mycket förr :)

Men en matsked om dagen verkar inte mkt? Ngn skrev att hon hade lite olja i tillbringare där hon blandade ersättningen och bara det lilla hjälpte. Så handlar ju inte om några mängder :)
  • eliiinv
    ostpaj skrev 2016-07-25 00:17:06 följande:

Men en matsked om dagen verkar inte mkt? Ngn skrev att hon hade lite olja i tillbringare där hon blandade ersättningen och bara det lilla hjälpte. Så handlar ju inte om några mängder :)

Nä faktiskt! Jag ska testa det :D
  • Ellaria

Börja med en tesked istället. En matsked är ju rätt mycket.

You know nothing, Jon Snow
Svar på tråden Junibebisar 2016