• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • ostpaj

Hej tjejer! Hoppas ni har det bra allihopa! Jag har vart mer eller mindre sjuk sen vi fick komma hem från BB. Snabb fråga, bara; ngn som har erfarenhet av methergin och amning? Hur gjorde ni?

• Blomman1985

Håll ut ni som väntar. Snart är det er tur!

Min lilla tjej är nu 4 dagar. Allt går bra. Hade glömt hur förbaskat ont det gör att amma i början. Ena bröstet strular med sår så idag fick det bli amningsnapp. Det bröstet strulade när jag ammaade stora dottern också, bara skrik och gråt så funkar inte amningsnapp så blir det att amma ensidigt.

• Liinaa91

Ja det är klurigt det där med amning tills allt funkar.

Här börjar det hända grejer! Starka värkar i 2 timmar så hoppas det fortsätter och förhoppningsvis är min bebis här snart.

• Bibi84

tog mig ca 1 vecka att få amningen till att fungera bra, såriga bröstvårtor, så blev amningsnapp/bröstskold (som vi kallar det i norge) på båda i starten och så fortsatte jag med amningsnapp på det ena bröstet som hon tog sämst på. Nu tar hon väldigt bra på båda och det gör INTE ont att amma längre. Hipp hurra!
    Upptäckte att hon tog sämre på höger bröst än på vänster bröst...kanske har något med att höra hjärtljuden och inte...who knows.

• Blomman1985

Verkar som många har problem med just höger bröst. Det är samma för mig. Men för min del tror jag det hänger ihop med att bröstvårtan där är lite planare, en tidigare piercing som kan ha skadat samt att det känns krångligare att hålla barnet på det hållet.

• Liinaa91

Nu va det över:) min lille pojk ligger på mitt bröst just nu och är nöjd. Värkarna startade ca 20.00, åkte in till fl 24 00 och va öppen 4 cm.

Han kom till världen 5.36

• Blomman1985
    Liinaa91 skrev 2016-07-02 06:17:06 följande:

Nu va det över:) min lille pojk ligger på mitt bröst just nu och är nöjd. Värkarna startade ca 20.00, åkte in till fl 24 00 och va öppen 4 cm.

Han kom till världen 5.36

Grattis till pojken!
  • UK Jennie

Grattis alla nyblivna mammor! Snart har vi alla fatt vara sma. Amningen ar ju nastan alltid lite tjorvig i borjan. Har gar den bra, dock har vi lite magproblem har, forsoker med medicin samt har jag slutat med kaffe och mjolkprodukter nu, verkar bli lite battre... Alltid ar det nat, inte latt med di sma! Men mysigt

Svar på tråden Junibebisar 2016