• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Oscarsmamma84

Vår lilla tjej är nu 5 veckor o hon har ett jäkla temperament. Hon verkar även tycka att sova är onödigt. Sover 20 min vaken 2-3 timmar hela dagarna.

Hon har vänt sig från mage till rygg 3 ggr. O är väldigt stark i nacken. Hon ler o viftar med händer o fötter när hon blir uppjagad över nåt hon sett.

Hon blev oxå hård i magen av Nan PRO så jag bytade till Nan sensitive o hon har blivit bra i magen.

• ostpaj
    Oscarsmamma84 skrev 2016-07-25 21:03:34 följande:
    Vår lilla tjej är nu 5 veckor o hon har ett jäkla temperament. Hon verkar även tycka att sova är onödigt. Sover 20 min vaken 2-3 timmar hela dagarna. Hon har vänt sig från mage till rygg 3 ggr. O är väldigt stark i nacken. Hon ler o viftar med händer o fötter när hon blir uppjagad över nåt hon sett. Hon blev oxå hård i magen av Nan PRO så jag bytade till Nan sensitive o hon har blivit bra i magen.

Haha, wow! Vilken aktiv liten! Jag fick tre leenden idag. Också ngt stela, men jag såg dem! ;) Lite kinkigt här idag, sov också max 5-10 minuter åt gången men tror det var pga värmen. När den försvann runt 17-18 tiden här i lägenheten slocknade hon med :) Men din sover längre på nätterna, eller?
  • Susanna86

Här har vår Adrian hunnit bli (nästan) 6 veckor! Helt sjukt.. Han föddes ju med sina stadiga 5310 gram o 56 cm. Gick ner rätt mycket men har nu äntligen kommit över födelsevikten och väger nu 5530 gram o är 58,7 cm lång.

Han är en stark o aktiv kille som vände sig från rygg till mage vid en ålder på 3 veckor o 3 dagar o har sedan dess fortsatt med det! VÄLDIGT tidigt enligt BVC.

Han är oftast nöjd dygnet runt äter, sover, bajsar o ligger o jollrar :) så mysigt. På måndag börjar maken jobba så då är jag ensam med alla tre pojkarna är lite nervös, men det går säkert bra :P

• UK Jennie

Kul med lite liv i traden! Vår lilla ar 8 v - var val den andra som fick bebis i traden efter Gweny. Vi har faktiskt haft nagra kampiga veckor men nu borjar det bli battre. Hon borjade le ordentligt vid 6v och sedan dess kanns allt mer vart det

Tack till er som peppade gallande onojd bebis pa kvallen - sa skont att hora att man inte ar ensam! Och det blir faktiskt battre med tiden!

Bast just nu: leenden och minerna

Samst just nu: magisteruppsatsen, varfor utsatter jag mig for detta?

• ostpaj
    UK Jennie skrev 2016-07-25 23:18:04 följande:

Kul med lite liv i traden! Vår lilla ar 8 v - var val den andra som fick bebis i traden efter Gweny. Vi har faktiskt haft nagra kampiga veckor men nu borjar det bli battre. Hon borjade le ordentligt vid 6v och sedan dess kanns allt mer vart det

Tack till er som peppade gallande onojd bebis pa kvallen - sa skont att hora att man inte ar ensam! Och det blir faktiskt battre med tiden!

Bast just nu: leenden och minerna

Samst just nu: magisteruppsatsen, varfor utsatter jag mig for detta?

Pluggar du vid sidan av ledigheten? Hur funkar det med föräldraledigheten i UK? :) det är ngt jag är glad över här i Sverige iaf. Satt och läste om föräldraledighet i USA och där får de som har tur 12 betalda veckor. Otänkbart för en annan :(
  • UK Jennie
    ostpaj skrev 2016-07-26 00:30:08 följande:

Pluggar du vid sidan av ledigheten? Hur funkar det med föräldraledigheten i UK? :) det är ngt jag är glad över här i Sverige iaf. Satt och läste om föräldraledighet i USA och där får de som har tur 12 betalda veckor. Otänkbart för en annan :(

Det beror pa jobbet har - Statutory Maternity Pay far alla, men det kommer man inte langt med, sen far man Occupational Mat Pay fran sin arbetsgivare. Jag har tur och far bra betalt storre delen av aret. Men jag bestamde mig for att kora pa med mitt MSc programme (som jag gor genom jobbet) medan jag ar pa mammaledighet - undrar om det var ratt beslut... Just nu kanns det inte sa, deadline nasta fredag och igar sov lillan knappt alls under dagen och det slutade med att jag inte nog med att jag inte fick nagot gjort, kande mig som en usel mamma dessutom
  • Liinaa91

Den här värmen asså! Bebisar får inte vistats i solen man måste klä dom i långarmat .. men min pojke blir så jäkla varm!!

Snart 1 månad och snål med sömnperioderna, tränar att ha honom på mage och tusan vad stark han är.. ett leende har jag och syrran fått så det va jätte roligt ;)

• ostpaj
    Liinaa91 skrev 2016-07-26 05:19:27 följande:
    Den här värmen asså! Bebisar får inte vistats i solen man måste klä dom i långarmat .. men min pojke blir så jäkla varm!! Snart 1 månad och snål med sömnperioderna, tränar att ha honom på mage och tusan vad stark han är.. ett leende har jag och syrran fått så det va jätte roligt ;)

Varför måste man klä dem i långärmat? Min har mest blöja och ett örngott till täcke :D var ute till en lekpark kl 21 en kväll.hon låg i vagnen med en filt. 25-30 grader ju.
  • ostpaj
    UK Jennie skrev 2016-07-26 02:46:31 följande:
    Det beror pa jobbet har - Statutory Maternity Pay far alla, men det kommer man inte langt med, sen far man Occupational Mat Pay fran sin arbetsgivare. Jag har tur och far bra betalt storre delen av aret. Men jag bestamde mig for att kora pa med mitt MSc programme (som jag gor genom jobbet) medan jag ar pa mammaledighet - undrar om det var ratt beslut... Just nu kanns det inte sa, deadline nasta fredag och igar sov lillan knappt alls under dagen och det slutade med att jag inte nog med att jag inte fick nagot gjort, kande mig som en usel mamma dessutom

Äh! Den lilla minns inte det ;) det är en kort period bara. Nästa fredag är du klar och då kan du ta igen förlorad tid :)
  • UK Jennie
    ostpaj skrev 2016-07-26 05:51:33 följande:

Äh! Den lilla minns inte det ;) det är en kort period bara. Nästa fredag är du klar och då kan du ta igen förlorad tid :)

det har du ju ratt i!
Svar på tråden Junibebisar 2016