• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Jensan911

Jag ansluter mig till gruppen! Vecka 8 idag, min första graviditet, livrädd för missfall!!! Enligt beräkningar och om allt går som det ska så kommer den lille 2 juni <3

• Fia80
    Tudelu skrev 2015-10-17 16:14:10 följande:

Började blöda lite mer igen och gick bokstavligt talat dubbelvikt av smärta under en halvtimme här hemma . Nu har smärtan avtagit men blöder fortfarande, mörkrött och ganska så sparsamt , men vettetusan..

Ringde 1177 men dom vägrar fortfarande ta in mig, fast jag försöker med att jag har ont på ena sidan tillochmed. Kärringen försökte tuta i mig att det är hellugnt så länge testet visar positivt. Det kan det ju göra i föera veckor efter ett missfall med, så det var ju enbart tecken på okunskap och inte ett dugg lugnande :(

Men va vad dåligt har ni någon gynakut ? Som man kan åka till? Håller mina tummar för dig
  • meliindaelizabeth
    Wielkip skrev 2015-10-17 16:58:57 följande:

Håller tummarna att allt är bra, så jag kan ha en mammaledig i samma ålder i samma stad i juni :D

Ser ganska mörkt ut just nu, gjorde ett test nu och det visade negativt, men sen ska man ju inte testa på kvällen heller. Ska testa imorgon på morgonen igen.

Tack för att du håller tummarna <3
  • Tudelu
    Fia80 skrev 2015-10-17 18:04:23 följande:

Men va vad dåligt har ni någon gynakut ? Som man kan åka till? Håller mina tummar för dig

Jo det har vi men man måste få en akuttid via 1177 :(
  • meliindaelizabeth
    Tudelu skrev 2015-10-17 16:14:10 följande:

Började blöda lite mer igen och gick bokstavligt talat dubbelvikt av smärta under en halvtimme här hemma . Nu har smärtan avtagit men blöder fortfarande, mörkrött och ganska så sparsamt , men vettetusan..

Ringde 1177 men dom vägrar fortfarande ta in mig, fast jag försöker med att jag har ont på ena sidan tillochmed. Kärringen försökte tuta i mig att det är hellugnt så länge testet visar positivt. Det kan det ju göra i föera veckor efter ett missfall med, så det var ju enbart tecken på okunskap och inte ett dugg lugnande :(

Usch, känner verkligen med dig då jag sitter i samma sits just nu.

Den du pratat med på 1177 förstår nog inte riktigt vad den pratar om.

Åk in till akuten, det gjorde jag förra hösten då jag var gravid sist, och fick hjälp och stöd både första gången då allt såg bra ut, och andra gången då ma konstaterades.

Att få veta är bättre oavsett svaret!

Håller tummarna att allt går bra för dig! Kram
  • Fia80
    Tudelu skrev 2015-10-17 18:31:27 följande:

Jo det har vi men man måste få en akuttid via 1177 :(

VA det hade jag ingen aning om så kasst! !! Men då behöver nog de utbildning där. Jag ringer ju aldrig dit om det inte är akut typ ju borde de ju förstå! !!

Håller mina tummar
  • Erla
    Jensan911 skrev 2015-10-17 17:14:29 följande:

Jag ansluter mig till gruppen! Vecka 8 idag, min första graviditet, livrädd för missfall!!! Enligt beräkningar och om allt går som det ska så kommer den lille 2 juni <3

Välkommen! Går också in i vecka 8 idag. Min första graviditet och jag kan säga att du inte är ensam om att vara livrädd för missfall!!
  • Wielkip
    meliindaelizabeth skrev 2015-10-17 18:30:31 följande:
    Ser ganska mörkt ut just nu, gjorde ett test nu och det visade negativt, men sen ska man ju inte testa på kvällen heller. Ska testa imorgon på morgonen igen.

Tack för att du håller tummarna <3
    Mina test varierade rejält de första dagarna från det att jag såg första lilla skuggan. Om du fick svagt imorse kan det ändå gå bra om testet imorgonbitti är lika svagt som det :)
  • meliindaelizabeth
    Wielkip skrev 2015-10-17 19:13:24 följande:

Mina test varierade rejält de första dagarna från det att jag såg första lilla skuggan. Om du fick svagt imorse kan det ändå gå bra om testet imorgonbitti är lika svagt som det :)

Åh, jag hoppas verkligen det. :) Men man blir ju rädd och ovissheten om vad som egentligen händer gör en ju nästan tokig :/ får försöka tänka positivt och hoppas på det bästa :)
Svar på tråden Junibebisar 2016