Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Grattis till plus och till er som kämpar- ge inte upp, tänker på er!
Idag har jag noll symptom. Inte ett und av molvärk :-/ Hade glömt hur jobbig denna oro är.
Till det bättre är att jag precis (30 min sen) blivit moster till en liten flicka
Idag har jag noll symptom. Inte ett und av molvärk :-/ Hade glömt hur jobbig denna oro är.
Till det bättre är att jag precis (30 min sen) blivit moster till en liten flicka
För en vecka sedan sade jag på jobbet att vi måste ha bytt sort av prickig korv eftersom den luktade vitlök lång väg. Möttes inte av några nickar utan bara konstiga blickar från kollegorna. Då började aningarna komma. När min särbo kom hit i fredags gjorde vi ett test som visade två streck. Panik för honom, medan jag som har ett barn sedan tidigare fylls av en lite orolig längtan. Det är en del stora pusselbitar som inte har lagts än för oss (det är t.ex. därför vi fortfarande bor fem mil från varandra), men vi är i alla fall överens om att detta är något vi vill och kan :)
20/6 (30 år, Örebro, andra barnet)
Ja då är det ingen ide att läsa på Ska du på ultraljud o kolla upp vilken vecka du är i?
Fy fan, värsta illamåendet hittills. Tog en dusch och sen dess har jag varit SÅ NÄRA att spy. Har dessutom en svidande känsla högt upp i magen precis som vid magkatarr vilket bidrar ännu mer till illamåendet. Som det känns nu finns det inte en chans att jag kan jobba imorgon.
Idag är jag i v 8 (7+2) längtar till dessa 12 v passerat så man kan andas lite utan o oroa sig för mkt!
Mest längtar jag till julafton då ska våra föräldrar få veta hoppas man kan gömma magen är i v 17+5 då!
Illamåendet är verkligen jobbigt. Jag försöker äta lite och ofta och tycker att det hjälper mig. Att bli hungrig är förödande för då mår jag jätteilla och har svårt att få ner mat överhuvudtaget. Att bli för mätt är heller inte bra för då känns det som att jag ska kräkas.
Jag måste ta allergitabletter mot kvalsterallergi på vintern. Försökte sluta när jag plussade men allergin blev så outhärdlig att jag var tvungen att börja ta tabletterna igen. Någon annan som tar antihistamintabletter typ Kestin eller lorathadin? Känns inte bra att behöva ta medicin alls.
Vad gör ni mot illamående? Just nu förstår jag inte hur jag ska palla att jobba över huvud taget om det fortsätter så här. Har lågt blodtryck oxå så känns som jag ska svimma när jag står upp. Jobbar dessutom i butik så blir jobbigt att må illa när man har kunder. Vilken vecka började ni känna av illamående?
Och ni som varit gravida tidigare, när slutade det?
Är i vecka 7 och började må illa och bli yr i V6. Känns tidigt tycker jag.