Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Hej allihop!
Hoppar in i denna tråd då vi plussade idag v.5 (4+5).Mitt första barn, min sambos tredje. Jag har alltså två små bonusbarn varannan vecka och nu en egen liten plutt påväg. Känns helt fantastiskt. Overkligt. På första försöket lyckades vi bli gravida. Bf 19/6. Det är så mycket känslor i omlopp. Lycka!
Jag blir lite osäker exakt vilken vecka jag är i. Fler som hade sista mensen runt 12 september? Fertility friend som jag tempade med säger att jag går in i vecka 7 på måndag, utifrån när de hittade min äl men det verkar inte stämma enligt sista mens. Och idag när jag testade med cb digital fick jag dessutom 2-3 veckor, inte 3+ som det borde vara om appen stämmer...
Vad roligt med så många Junibebisar, här kommer en till! Jag går in i v 6 imorgon (sista mensen hade jag den 13/9), bf 18 Juni.
Väntar nr 3 (har en 6 och 4 åring), mår en så länge ganska bra. Är väldigt trött, lite illamående och "mensvärk". Med 1an och 2an kräktes jag flera ggr per dag till v 20 ungefär. Hoppas på att må bättre denna gång. Då började kräkningarna i v 7 så vi får väl se. :)
Jag blir lite osäker exakt vilken vecka jag är i. Fler som hade sista mensen runt 12 september? Fertility friend som jag tempade med säger att jag går in i vecka 7 på måndag, utifrån när de hittade min äl men det verkar inte stämma enligt sista mens. Och idag när jag testade med cb digital fick jag dessutom 2-3 veckor, inte 3+ som det borde vara om appen stämmer...
Jag är också osäker. Enligt appen jag använder är jag i vecka sju, men enligt en annan uträkning är jag bara i vecka sex? Vet inte vilket jag ska tro på.
Det här låter sjukt, men jag längtar tills jag får dra på mig mammakläder! :D
Suttit och "fönstershoppat" på nätet. Sist jag var gravid kommer jag ihåg att jag fick börja använda mammabyxor i tredje månaden, för jag minns att jag tänkte "redan?!" men byxorna jag hade sätt så tajt, så kommer jag ihåg när jag drog på mig gravidbyxorna och de sätt så skönt under magen. Åååh...
När har ni börjat använda sånna? :)
Fler än jag som använder shoppingappen Wish? Där finns det nämligen ett stort utbud av gravidkläder som man kan börja skicka efter snart. Jag längtar med!
Jag tänkte köpa begagnat. Brukar ändå vara i bra skick eftersom de används en så kort stund. Min förra graviditet gick jag omkring på loppis, så råkade jag hitta två kvinnor och de frågade mig om jag letade efter ngt speciellt. Jag svarade mammakläder och de i princip överöste mig med plagg för 10 kr styck :D
Här har allting kommit ut nu. Blödde intensivt i 2 timmar med minimala känningar i magen, sen kom hinnsäcken och nu är det som en vanlig mens . Gick fort när det väl kom igång ordentligt, där var 1 1/2 år av försök åt helvete :(
Lycka till ni andra !
Här har allting kommit ut nu. Blödde intensivt i 2 timmar med minimala känningar i magen, sen kom hinnsäcken och nu är det som en vanlig mens . Gick fort när det väl kom igång ordentligt, där var 1 1/2 år av försök åt helvete :(
Lycka till ni andra !