• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Hansson88
    lindathe skrev 2015-10-20 19:04:32 följande:

Missfall igen

Var gravid i september, testade den 13/9, BIM 16/9, det visade ett plus. Hann glädjas i en vecka, sedan började jag blöda 20/9 i vecka 6. Gjorde ett VUL som inte visade något foste. För någon vecka sen fick jag alla symptom igen, ont i brösten, illamående osv. Testade i söndags, fick ett plus, men började nu blöda igen. Missfall en gång till? Nästan precis samtidigt som förra gången. Det värsta är att jag knappt vill fortsätta försöka och testa, när det vänder så plötsligt. Har två barn sen tidigare, så jag kan tydligen få fullgångna graviditeter, hade ett utomkveds för 10 år sen.

En miljon kramar till dig!
  • lindathe
    Hansson88 skrev 2015-10-20 19:15:28 följande:

En miljon kramar till dig!

Tack! :)
  • Orkide

Missfall igen

Var gravid i september, testade den 13/9, BIM 16/9, det visade ett plus. Hann glädjas i en vecka, sedan började jag blöda 20/9 i vecka 6. Gjorde ett VUL som inte visade något foste. För någon vecka sen fick jag alla symptom igen, ont i brösten, illamående osv. Testade i söndags, fick ett plus, men började nu blöda igen. Missfall en gång till? Nästan precis samtidigt som förra gången. Det värsta är att jag knappt vill fortsätta försöka och testa, när det vänder så plötsligt. Har två barn sen tidigare, så jag kan tydligen få fullgångna graviditeter, hade ett utomkveds för 10 år sen.

Ånej beklagar verkligen
  • Orkide

Idag har jag träffat min två dagar gamla systerdotter Såå söt o doftar underbart

• Ankissen
    Orkide skrev 2015-10-20 19:35:42 följande:

Idag har jag träffat min två dagar gamla systerdotter Såå söt o doftar underbart

Åh så härligt!

Jag har mått jätteilla ikväll, jag som inte mått illa tidigare. Lät det nog gå lite för långt mellan middagen och kvällsmaten. Halsbränna och illamående. Blä!
  • Maräng87
    annieh897 skrev 2015-10-20 13:46:12 följande:

Aldrig mer lergigan comp...! Däckade i soffan med hjärtklappning och har legart här helt utslagen mellan sömn och knapp vakenhet i snart tre timmar. Hög puls, skakig, orkar knappt sitta upp. Och denna skulle vara mer uppiggande än Postafen?!

Vad tråkigt :( För mig funkar det väldigt bra, blir lite yr strax efter tablett och är sedan lite seg men det slår illamåendet med hästlängder.

Du kanske kan prova en halv tablett? Tog du den i samband med måltid?
  • Inheaven

Missfall igen

Men men men du vet inte om det här är ett missfall än, eller hur?
  • lindathe
    Orkide skrev 2015-10-20 19:35:42 följande:

Tack! Hoppas få gå med i en annan bf-grupp så småningom :)
  • HeIena

Ni som har fått tidiga ultraljud, upplever ni att det är svårt att få dom? Jag har ett missfall i somras och skulle tycka att det skulle kännas mycket bättre nu om man kunde få ett ultraljud för att verkligen se om det lilla hjärtat tickar. Man vågar inte riktigt tro på att det är sant nu. Går in i v.8 på torsdag.

• princess77

Jag har bett om ett ultraljud båda gångerna och aldrig blivit nekad. Förra gången fick jag ett i vecka 8 och idag vid hälsosamtalet fick jag ett nästa vecka när jag bör vara i v 8-9.

Svar på tråden Junibebisar 2016