• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • princess77

På hälsosamtalet igår hade jag gått upp 400 G sen sist jag vägde mig för en månad sen.
    Hoppas att det inte blir mer än sist. Förra graviditeten gick jag upp totalt 14 kg. 10 av dom har jag tappat efter det ;)

• Wielkip

Alltså dessa flytningar! Blir ju livrädd varje gång det rinner till och tror att det är blod i trosan, sen efter RUL oroar man sig för att det ska vara fostervatten istället :| oro oro oro , konstant oro!

• Grus grus
    Wielkip skrev 2015-10-21 17:10:16 följande:

Alltså dessa flytningar! Blir ju livrädd varje gång det rinner till och tror att det är blod i trosan, sen efter RUL oroar man sig för att det ska vara fostervatten istället :| oro oro oro , konstant oro!

Och inte blir det bättre när barnet fötts. Då oroar man sig för psd och sen om vänner, utveckling, förskola och skola. Jag tror att från det att man plussar, oroar man sig för det livet i resten av ens eget liv. Och det märkliga är att vi älskar varje minut! Mammor är knäppa varelser...
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Sara222

Jag är också i vecka 7 (6+1) enligt VUL igår ????. Väntar 3:e barnet. Och också jättesvullen i magen emellanåt, mest på eftermiddagarna. Har varit tvungen att knäppa upp byxorna ????

• Wielkip
    Grus grus skrev 2015-10-21 17:17:28 följande:
    Och inte blir det bättre när barnet fötts. Då oroar man sig för psd och sen om vänner, utveckling, förskola och skola. Jag tror att från det att man plussar, oroar man sig för det livet i resten av ens eget liv. Och det märkliga är att vi älskar varje minut! Mammor är knäppa varelser...
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
    Haha tänkte skriva det också, så fort man plussar bör man förbereda sig på oro tills man dör :'D
  • Ankissen

Jag är i vecka sex, går in i vecka sju på lördag. På mig syns det inget på magen trots att det är tredje barnet. Jag har gått upp ett drygt kilo sen jag plussade, från 55,3 till 56,6. Tror dock att allt satt sig på tuttarna. :D

• miiCaa
    majpan skrev 2015-10-21 13:08:10 följande:

Välkommen! Har också bf den 10/6.

Vad roligt :) Hur mår du ? Är det ditt första barn?

Jag mår sjuuuukt illa, fått vara hemma från jobbet denna vecka!
  • frestelsen

Va skönt att höra att vi är fler med mage redan. :) vi ska på fest på lördag där det dricks en del. Vi håller på med jänkare så mn kan ha turen att va nykter för att köra;) bara att jag är skit trött med så jag orkar inte köra en stor cheva i mörkret:( så mannen får va nykter med.. så trist med samhället att man faktiskt inte kan va nykter utan att folk tänker att något är fel..

• frestelsen

Folk kommer fråga.. jaha är du med barn.. ska man ljuga då.. för att sen berätta v.12..

Magen kan jag stoppa in under stora tröjor.. hur gör ni om folk frågar?

• Jess01

Plussade idag... En dag innan beräknad mens. Vi är 30 juni! Så väldigt tidigt än ???? andra barnet...

Svar på tråden Junibebisar 2016