• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • ebe91

Har vi någon bf-lista? Lättast är ju typ att göra en separat tråd för att lätt kunna uppdatera/hitta den :)

• Junebaby

Här kommer en till.... BF 23 juni. Är i vecka 5 (4+4) men det är nog inte hundra eftersom min mens och ägglossning lever sitt eget liv. Jag mår väl helt ok än så länge, men har som en molande värk i ryggen som inte vill ge sig. Vill minnas att det va så förra gången också i början.

Det här blir mitt första barn i Sverige, min grabb som är född -13 var jag gravid och födde i USA så allt känns som nytt för mig även om det är andra barnet...

Vet nån hur man "bekräftar" själva graviditeten här? har fått för mig att man inte gör UL innan många veckor har gått.... Blir det bara till att göra ett till test när man går till läkaren?

• lillmysan

Junebaby: då är vi beräknade på samma dag ???? jag är dock i 5+6 idaf :) men allt beror ju på cykellängd osv ;)

Du ringer närmsta barnmorskemottagning och ber om en tid gör inskrivning :)

• Inheaven
    princess77 skrev 2015-10-19 22:21:01 följande:

Ja konstig uträkningen på BF? Min sista mens var 31 aug och jag är beräknad 11 juni och är i 6+1 idag.. Låter bättre med vecka 8 men det kan inte stämma..

Hur lång cykel har du?

Jag hade första dagen sista mens 9 sept och är beräknad 14 juni, idag 5+6
  • Junebaby
    lillmysan skrev 2015-10-20 09:33:08 följande:

Junebaby: då är vi beräknade på samma dag ???? jag är dock i 5+6 idaf :) men allt beror ju på cykellängd osv ;)

Du ringer närmsta barnmorskemottagning och ber om en tid gör inskrivning :)

Grattis!

Det verkar skilja sig lite mellan apparna...jag vet faktiskt inte när jag hade ÄL, bara när första dagen av senaste mensen var...så det är det jag räknade på.

ringde nyss och fick tid för samtal (ingen undersökning el UL) 4e november. känns jättelångt dit...blä. men ska jobba på tålamodet :)
  • princess77

Första besöket hos BM idag :)
    En liten bit på vägen, 6+2 idag.
    Hälsosamtal och bokning av inskrivning och kub test. Spännande!

• annieh897

Igårkväll tog jag Postafen för första gången. Lättnaden! Illamåendet försvann helt och jag kunde ta hand om lite disk och tvätt för första gången på flera dagar! Matlusten är fortfarande som bortblåst och allt är äckligt (förutom rostat bröd och jordgubbssaft) så det är fortfarande jobbigt att få i sig mat, men det var så skönt att slippa illamåendet. Idag testar jag Lergigan Comp som jag också fick utskrivet. Apoteket rek. att jag tog Lergigan på dagarna eftersom jag pendlar med bil till jobbet och det ska man inte bli trött av. Så håller tummarna att jag kan återgå till jobbet imorgon.

• princess77

Inheaven,jag har en cykellängd på ca 34 dagar. Ibland mer och ibland mindre. Jag kan vara på allt mellan 6+0- 7+0 ;)
    Får se vad UL nästa vecka visar..

Svar på tråden Junibebisar 2016