• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • AlexB

Hos mig får man ta privat fast man ber om det. Flera graviditeten visste jag att veckorna inte stämde för jag hade lång menscykel just den månaden men ändå fick jag boka set själv och betala.

Konstigt att det är så olika mellan landsting och Mvc.

• princess77

Ja det är verkligen konstigt att det skall vara så. I förra graviditeten fick jag ett i v 8 sedan ett i v 10 pga liten blödning,sedan kub i v 12 och stora ultraljudet i v 20.
    Idag bär jag frågade sa hon bara,självklart jag bokar in en tid direkt. Har aldrig behövt betala..

• HeIena

Okej.

Jag ska träffa barnmorskan om 3 veckor. Men jag skulle vilja göra ett innan dess. Jag ringer nog till min barnmorska och frågar om man kan få ett innan dess. Så man kunde få slappna av lite.

• lindathe
    Inheaven skrev 2015-10-20 19:54:14 följande:

Men men men du vet inte om det här är ett missfall än, eller hur?

Nej, men det känns precis som sist. Blöder och har svag mensvärk. Hoppades så förra gången att det bara var en blödning, inget missfall, men som sagt inget syntes på VUL. :( Denna gång törs jag inte ens hoppas.
  • annieh897
    Maräng87 skrev 2015-10-20 19:49:57 följande:

Vad tråkigt :( För mig funkar det väldigt bra, blir lite yr strax efter tablett och är sedan lite seg men det slår illamåendet med hästlängder.

Du kanske kan prova en halv tablett? Tog du den i samband med måltid?

Ja, jag tog den samtidigt med mat. Kanske funkar bättre med en halv men vet inte om jag vågar testa.
  • evaaki

Jag går in i vecka 6 imorgon. Tredje barnet och väldigt annorlunda graviditet vilket gör mig lite orolig.

Tidigare har jag kräkts på morgonen från v 5

Haft superont i brösten, "mensvärk" och nästan somnat vid ratten på väg hem från jobbet

Denna gång känner jag ingenting förutom lite illamående på kvällarna ngn timme eller två.....

Från v 7 har jag kräkts typ tre gånger per dag

Inte för att jag längtar efter att kräkas. Missförstå mig rätt, vill ha tecken på att jag är gravid helt enkelt

• Mamma30

Åh vilken härlig känsla!

Orkide skrev 2015-10-20 19:35:42 följande:

Idag har jag träffat min två dagar gamla systerdotter Såå söt o doftar underbart

• JaninaH
    HeIena skrev 2015-10-20 19:55:05 följande:

Ni som har fått tidiga ultraljud, upplever ni att det är svårt att få dom? Jag har ett missfall i somras och skulle tycka att det skulle kännas mycket bättre nu om man kunde få ett ultraljud för att verkligen se om det lilla hjärtat tickar. Man vågar inte riktigt tro på att det är sant nu. Går in i v.8 på torsdag.

jag bor i London, har haft utomkveds därför dom ger mig vul, men här i london får man 2-3 ultraljud per graviditet + extra om man har en bra anledning.

så jag ska dit på torsdag förmiddag 6+2 men jag misstänker att jag inte är 6+2 än, jag misstänker att jag ligger bakom med några dagar..
    Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • UK Jennie
    mallar skrev 2015-10-20 11:31:21 följande:

Ja, absolut, men har man samma bf så måste man väl vara lika långt gången? Dvs om jag har bf 11 juni och en annan har bf samma dag så kan ju inte en av oss vara i v 8 och en annan i v 7?

Hah - det har du ratt i! Jag blev visst lite carried away i min forklaring, och missed att det ni skrivit var att ni hade samma bf, inte samma datum pa sista mens. Soz.
Svar på tråden Junibebisar 2016