Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Var hos Barnmorskan i fredags förra veckan och hon sade då att jag är i vecka 8, alltså 7+4 nu idag, så bebi keks är alltså beräknad just nu att komma runt den 10:e Juni.
Det är mitt andra barn och allt har varit annorlunda, än så länge har jag sluppit illamåendet som jag hade förra graviditeten.
Men har däremot fått problem med bäckenet lite smått, faktiskt lite mer för varje vecka beroende på hur och vad jag gör.
Sen blir jag väldigt trött i benen och ryggen..samt är konstant hungrig!
Jag vill också haka på. Plussade också i helgen. Beräknad 21-23 juni beroende på olika appar. Så förväntansfull! Mitt första...
Grattis, välkommen till gruppen.
Går in i v. 6 idag, plussade nu för 13 dagar sedan, och dessa dagar har varit dom mest långsamma i mitt liv!!! Vill bara få tiden att gå så man kan slappna av. Fick ett missfall i mars så jag är rädd och orolig. Har haft mycket molvärk som börjar avta nu, skönt det för det har oroat mig endel!
Får ibland som små stick på lite olika ställen i magen!
Har ömma bröstvårtor och mycket sugen på det mesta ;)
Ska på inskrivning på onsdag, det blir nog mycket mer verklighet då:)
Har även bokat in tidigt ultraljud (v. 9 då) på en privat klinik den 10/11!! :)
Ja konstig uträkningen på BF? Min sista mens var 31 aug och jag är beräknad 11 juni och är i 6+1 idag.. Låter bättre med vecka 8 men det kan inte stämma..
Jag har samma bf men är i v 7 (6+2) enligt min app. Skumt. Lät ju bättre att vara i v 8 :)
Bf beror pa sista mens och hur lang ens menscykel ar - eftersom agglossningen (da befruktning sker) beror pa menscykeln. Sa aven om er sista mens var samma dag skedde agglossning vid olika tillfallen, och bf kan saledes skilja pa flera dagar.
Sadarja - da kunde jag inte halla tyst langre... bf 6 juni och v. 7+0 idag!
Här är en till med illamående! Fy sjutton. Jag är beräknad mellan 3-5 juni på olika appar och är i v.8 just nu (7+2), jag hoppas verkligen att mitt illamående försvinner snart, jag är gravid för andra gången och med min första (-13) så var det värst v.8-v.10 sen gick det ner och försvann helt.
Har ett tidigt ultraljud inbokat nästa vecka och hoppas på att få bli framflyttad en vecka men det kommer nog inte hända
Kul med så många juni bebisar och hej på er!
Jag har samma bf men är i v 7 (6+2) enligt min app. Skumt. Lät ju bättre att vara i v 8 :)
Hej!
Plussade i lördags (svaaaaaagt) samt i söndags (ÄNNU svagare) och imorse (tisdag) testade jag på tre olika stickor (gravidkollens, clearblue vanlig och digital) - GRAVID 1-2. Bf 25/6-16. Hoppas nu bara att vi får behålla det.
Första graviditeten, jag är 24år.
Jag har sån extrem hunger just nu! Är hungrig hela tiden men är inte sugen på något överhuvudtaget.. kan äta middag typ och sen 10 min senare är jag dödshungrig igen. Jättejobbigt då illamående kommer med hungern...