• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Ankissen

[quote=75906694][quote-nick]Orkide skrev 2015-10-22 06:24:50 följande:[/quote-nick]

Å jag vet. Har för mig att båda mina andra graviditeter har haft symptomfria dagar men känslan att inte veta hur pyret mår blir värre när man känner sig icke gravid.

Jag har inte heller mycket till symptom. Trött är jag men det är just det enda som är konstant. Molvärk och bröstvärk kommer och går. Men det var likadant när jag väntade mina andra så jag försöker att inte oroa mig.

• Orkide
    Ankissen skrev 2015-10-22 06:53:24 följande:

[quote=75906694][quote-nick]Orkide skrev 2015-10-22 06:24:50 följande:[/quote-nick]

Å jag vet. Har för mig att båda mina andra graviditeter har haft symptomfria dagar men känslan att inte veta hur pyret mår blir värre när man känner sig icke gravid.

Jag har inte heller mycket till symptom. Trött är jag men det är just det enda som är konstant. Molvärk och bröstvärk kommer och går. Men det var likadant när jag väntade mina andra så jag försöker att inte oroa mig.

Vad skönt att det inte vara är jag som mår bra. Tycker alla mår illa hit o dit. Mår man dåligt vill man bara bli av med det mår man bra vill man bara må dåligt. Kommer få äta upp mina ord sen haha
  • ebe91
    Orkide skrev 2015-10-22 07:20:16 följande:
    Vad skönt att det inte vara är jag som mår bra. Tycker alla mår illa hit o dit. Mår man dåligt vill man bara bli av med det mår man bra vill man bara må dåligt. Kommer få äta upp mina ord sen haha
    Jag tror att de som mår bra inte klagar lika mycket bara! Jag njuter just nu av att må i princip som vanligt, för jag vet vad som (kanske) väntar! Är avundsjuk på er som kan sjukskriva er från jobbet när ni mår som sämst, jag vet att jag kommer behöva ta hand om min 7-månaders samtidigt. Har lite lite molande illamående, men vid förra graviditeten kom illamåendet på riktigt nästa vecka. Tröttheten känner jag av, men har ju inte sovit en hel natt på snart 1 år så zombie var jag ju redan innan denna graviditet. Intalar mig själv om att allt är en kortare period, och att det inte är farligt att vara trött :)
  • Elenius

Hej alla!

Om jag nu är gravid så har jag BF ungefär 26/6!

Kan jag få lite stöd, gjorde ett CB digitalt i söndags som visade gravid 1-2 efter kanske 3 minuter.. Vet inte varför men testade med RFSU-test igår eftermiddag/kväll de blev negativt, blev helt ifrån mig. Så testade med morgonurinen idag och fick svaga streck, vad betyder detta? Tror att jag hade ägglossning ungefär 8/10.

• Lilldoriz

Här har illamåendet satt igång med buller och bång. Jag lider av hyperemesis som innebär att man har extremt illamående under graviditet. Jag har haft det med mina två tidigare graviditeter och jag kan kräkas ända fram till v 25 och efter. Blev inlagd för svält med dropp i måndags då jag inte kan äta eller dricka. Jag var förberedd på att det skulle bli såhär men ändå känns det fruktansvärt när det väl drar igång. Brukar tappa runt 15 kg de första veckorna... utöver detta har jag inga andra symtom. Det enda jag oroar mig för just nu är att jag inte ska kunna äta någon julmat :D Är det någon annan som känner igen sig?

• Fia80
    Elenius skrev 2015-10-22 08:24:47 följande:

Hej alla!

Kan jag få lite stöd, gjorde ett CB digitalt i söndags som visade gravid 1-2 efter kanske 3 minuter.. Vet inte varför men testade med RFSU-test igår eftermiddag/kväll de blev negativt, blev helt ifrån mig. Så testade med morgonurinen idag och fick svaga streck, vad betyder detta? Tror att jag hade ägglossning ungefär 8/10.

Testa imorgon på morgonen eller vänta en dag . Jag tror att du har plussat håller mina tummar
  • mallar

Tror inte Du behöver oroa dig alls. Testa igen om två dar så ska du se att sträcken mörknat. Skiljer sig ju mkt på olika test. Jag fick gravid 1-2 på cb digital men ett knappt synligt test på RFSU testa tidigt. Sen ngn dag senare var alla sträck mörka.

Elenius skrev 2015-10-22 08:51:33 följande:

Här är bild på de testen jag tog imorse!

• ebe91
    Elenius skrev 2015-10-22 08:24:47 följande:

Hej alla!

Olika test är olika känsliga. Med första barnet fick jag ett vääändigt svagt (i princip endast synligt med fantasin) på testlagrers test (morgonurin), tog ett cb digital som visade gravid 1-2 (morgonurin). Den här graviditeten tog jag också en test från testlagrets som visade jättestarkt direkt (em-urin), tog då ett cb digital och fick gravid 2-3 (em-urin). Det ska vara omöjligt att få ett falskt positivt test, så du är gravid. Garanterat. Vänta några dagar om du ändå vill ta ett nytt test.
  • Sussil
    Nillaa skrev 2015-10-20 15:24:50 följande:

Hej, har följt er på avstånd en tid.

Nillaa, 33 år, Göteborg, första barnet, bf beräknad till 4 juni.

Mår i stort bra men är väldigt trött. 

Trevlig tisdag!

Kul med någon som också är från Göteborg.
Svar på tråden Junibebisar 2016