• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Evigaväntan1

Kände att jag gärna vill vara med och dela alla era tankar och funderingar om era graviditeter. Jag plussade för två veckor sedan, jag är idag inne i vecka 8 (7+1). Det känns helt magiskt. Beräknad bf 7 Juni ????

• RockyKiwa

Hej! Vet att jag hade ägglossning sent på Lör kväll den 26/9 och testade svagt positivt i v. 4+2 och har haft tydliga graviditetstecken hela tiden,ömma bröst,yrsel,varm i kroppen,kissar ofta.Är i v.5+4 nu och har ömma bröst till och från och lite molvärk i magen men inte så mycket mer än det.Gjorde ett digitalt Clearblutest i morse och hoppades att det skulle stå 3+ men det stod bara 2-3! Blir orolig  då jag fick ett missfall förra hösten och jag har åldern emot mig.Vad tror ni ang resultat på testet.När borde det slå om till 3+ senast?

• Elenius

Tack!! <3 Känner mig ganska mycket lugnare nu..

Jag fick ju trots allt ett klart och tydligt gravid i testrutan på CB-testet..

Skrapades i augusti och har haft en mens imellan så jag har nog lite svårt att tro att detta är sant!

Tack återigen!

• Tiana
    RockyKiwa skrev 2015-10-22 12:22:27 följande:

Hej! Vet att jag hade ägglossning sent på Lör kväll den 26/9 och testade svagt positivt i v. 4+2 och har haft tydliga graviditetstecken hela tiden,ömma bröst,yrsel,varm i kroppen,kissar ofta.Är i v.5+4 nu och har ömma bröst till och från och lite molvärk i magen men inte så mycket mer än det.Gjorde ett digitalt Clearblutest i morse och hoppades att det skulle stå 3+ men det stod bara 2-3! Blir orolig  då jag fick ett missfall förra hösten och jag har åldern emot mig.Vad tror ni ang resultat på testet.När borde det slå om till 3+ senast?

Har hört att de digitala testen kan vara lite "trögare" än vanliga stickor. När jag testade fick jag positivt på vanliga och Inte gravid på digitala, så det kan nog stämma... Stirra dig inte blind på antal veckor, nivån av hormon varierar ju också i kroppen.
  • emuya

Hej på er!

Går in i vecka 7 idag och än så länge flyter allt på bra. Jag behöver era kloka råd...

Jag studerar på heltid och kommer börja arbeta extra nu i november. I december kommer ett nytt schema som sträcker sig till mars nästa år. En del av mina arbetsuppgifter kommer inte fungera längre än typ längst januari ut. Så.. Bör jag underlätta för min chef genom att berätta om graviditeten nu, så att jag redan nu kan bli schemalagd med andra arbetsuppgifter eller ska jag vänta till längre fram?

• Grus grus
    aomj skrev 2015-10-22 11:25:29 följande:

Någon här som är gravid efter upprepade missfall?

Är gravid nu efter 3 missfall sen april. Är också en sån som testar för att lugna nerverna, dock så ökar inte mina tester i styrka. De minskar inte heller som de gjort de andra gångerna, de har ett fortsatt svagt streck allihop. Gjort Clearblue digital också där jag fick gravid 1-2, men vad jag vet så är jag nog något längre gången än så. Antar att det är för att jag har lågt hcg... Vågar man ens hoppas att detta ska gå vägen? 

Förlåt för deppigt inlägg, men tänkte om någon kanske har varit i samma sits <3

Jag har haft två missfall i år, båda i v.10 även om ett var ett ma och upptäcktes på kub. Jag har sedan det sista missfallet varit sjukskriven för depression och har precis börjat jobba lite smått igen. Fått diagnos hypotyreos vilket de tror är orsaken till missfallen. Går på medicin som jag har fått öka dosen på nu när jag blev gravid igen då värdena ökade markant. Svårt att vara positiv den här graviditeten.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • izza87

Hoppar med in här är enligt uträknare på internet i vecka 8 (7+0) och väntar bf 9 lr 12/6 med andra barnet. Har en dotter på 1,5 år så ska bli spännande hur hon reagerar.

• aomj
    Grus grus skrev 2015-10-22 13:18:20 följande:

Jag har haft två missfall i år, båda i v.10 även om ett var ett ma och upptäcktes på kub. Jag har sedan det sista missfallet varit sjukskriven för depression och har precis börjat jobba lite smått igen. Fått diagnos hypotyreos vilket de tror är orsaken till missfallen. Går på medicin som jag har fått öka dosen på nu när jag blev gravid igen då värdena ökade markant. Svårt att vara positiv den här graviditeten.

Tack för ditt svar :) ja det är jättesvårt. Har också varit sjukskriven men tänkte precis börja plugga för att komma på andra tankar. Är fortfarande inställd på det trots att jag är gravid nu, för tror inte att det kommer gå vägen denna gången heller. Är du också gravid nu? Vad skönt att de hittat en möjlig orsak! Håller alla tummar för dig. Vi hann inte påbörja vår utredning, men om det skiter sig denna gången så blir det utredning och paus i försökandet. Jag orkar liksom inte mer.
  • Sara222

Jag hade 4 missfall innan jag fick mina två barn. Är nu gravid med nr 3 och är i vecka 7. Jag fick progesteron och trombyl i båda mina lyckade graviditeter och även nu. Jag ska ta det fram till dess att moderkakan tar över produktionen, cirka i v 10. Be om det du med! Jag är övertygad om att det är det som hjälp mig att behålla mina graviditeter

Är gravid nu efter 3 missfall sen april. Är också en sån som testar för att lugna nerverna, dock så ökar inte mina tester i styrka. De minskar inte heller som de gjort de andra gångerna, de har ett fortsatt svagt streck allihop. Gjort Clearblue digital också där jag fick gravid 1-2, men vad jag vet så är jag nog något längre gången än så. Antar att det är för att jag har lågt hcg... Vågar man ens hoppas att detta ska gå vägen? 

Förlåt för deppigt inlägg, men tänkte om någon kanske har varit i samma sits <3[/quote]

• frestelsen
    Elenius skrev 2015-10-22 12:35:42 följande:

Tack!! <3 Känner mig ganska mycket lugnare nu..

Jag fick ju trots allt ett klart och tydligt gravid i testrutan på CB-testet..

Skrapades i augusti och har haft en mens imellan så jag har nog lite svårt att tro att detta är sant!

Tack återigen!

Ja klart man nojar, gör jag me

Därför alla test. Sen älskar jag att se plus efter alla minus;)

Om du tar ett cb digital om en vecka ska du se att de står gravid 2-3 v :) men onödigt att slösa pengar om man inte är som jag testmissbrukare även som gravid. Fast nu tar jag nog inga fler test..
Svar på tråden Junibebisar 2016