Anonym (varför provocerar det??) skrev 2015-12-21 11:13:25 följande:
Exakt, och ju fler vapen i omlopp, desto fler dödsskjutningar. Vilket går att applicera på alkohol som en liknelse, om än en drastisk liknelse.
Drastisk liknelsekanske, men å andra sidan skördar nog alkoholen mer liv än vapen i sverige även om det idag börjar bli löjligt mycket skjutningar i våra förorter.
Menade väl mer att om du och jag tar en nubbe så förändrar det inte de som köper alkoholen för dricka tills de somnar
Anonym (varför provocerar det??) skrev 2015-12-21 11:14:50 följande:
Jag var inte riktigt säker, eftersom också jag hade ställt frågan "varför provocerar det?". Det skadar inte att vara tydlig.
Mig provocerar det inte så mycket, men jag tycker det är fel att ge sig på gemene man bara för att vissa har ett problem. Påstå mina föräldrar är dåliga mäniskor för att de tar en julöl, det provocerar mig faktiskt en hel del känner jag nu. Att säga min uppväxt är dålig för att mina föräldrar tog en nubbe till hettsar om det.
Jag som inte dricker kan ju svara då att de som tar en öl någon dag under året och har barn borde skämmas och är vidriga människor som misshandlar sina barn så. Tror ALLA barn som har alkoliserade föräldrar hellre såg att de drack på julafton och inte de andra dagarna på året