Fjonken skrev 2015-12-21 14:30:38 följande:
Du har ju en jävligt skev inställning till alkohol. Visst, man blir glad och avslappnad. Och det smakar gott. Vad är problemet?
Lever du isolerat i en bubbla? Känner du ingen som har problem med alkohol? Om du inte känner någon så bör du ändå veta att någon i din omgivning har problem med det även om du inte vet om det för så vanligt är det.
Om man kan odla fram köttfibrer så tycker jag inte det låter omöjligt att ta fram ett alkoholfritt vin som smakar exakt som ett med alkohol. Men jag förstår att många skulle ifrågasätta det även om ett blindtest inte skulle kunna urskilja dom.
Varför haltar min hastighetsliknelse betänkligt? Är ju exakt samma sak. Jag kan hantera en sak. Vissa andra kan det inte och jag straffas då det införts lagar om det. Då är det synd om mig och alla andra som kan hantera det. Kan nämna att jag är skitless på vissa vägar i min omgivning och deras hastighetsbegränsningar.
Varför frågar du om jag druckit vin? Spelar det nån roll vad jag druckit? Öl, sprit, cider, alkoläsk, whisky, likör, vin... Och om jag druckit vin så har jag säkert i ditt tycke inte druckit "rätt" vin. Finns alltid en ursäkt.
Skulle du vilja legalisera andra droger också?