Inlägg från: Snuttispluttis |Visa alla inlägg
  • Snuttispluttis

BF Augusti 2016

skattenmust skrev 2016-02-26 22:11:53 följande:

Du skriver om huvudvärk, detta har jag också haft lite till och från, sedan kan jag lova en sak, även när du sett ul...så kommer du nojja ändå, det ingår lixom ;)Detta känns igen rejält.....jag har för första och enda gången klappat till min make, han blev nog lika chockad som jag, jag blir vansinnigt lätt irriterad på honom, och stör mig på småsaker...Oj, hehe i detta ämnet så är jag en riktig fegis, paranoid nästan ..Jag vet när min egen mor var höggravid så mitt i en flytt så lyfte hon ett kylskåp, inget hände, Men jag själv är jätteorolig för att lyfta minsta lilla...önskar så innerligt att man bara kunde få njuta...detta är ju min sista..

Haha, jo vet med mig att jag kommer oroa mig tills bebisen är ute. Var sån med dottern. Trodde att allt från mf och missbildningar till knut på navelsträngen i vecka 40 skulle hända.. Är inte lika orolig denna gången dock, men osäkerheten finns ju ändå där.

Och sådär feg med tunga lyft var jag med dottern. Vi flyttade i vecka 12 och då vågade jag inte hjälpa till för jag hade ju hört att gravida inte skulle lyfta tungt, haha. Min stackars man fick bära typ allt själv :P

Förstår att du är orolig. Speciellt när det är sista för er och med din historia. Är ju bättre att ta det säkra före det osäkra om man kan :)
  • Snuttispluttis
    Nmg skrev 2016-02-26 20:54:56 följande:

Hur är ert humör? 

det känns som att jag har en extrem PMS, känner mig jätte irriterad och jag blir så förbannad över saker...

Samma här! Minsta lilla som går emot min planering och jag blir typ rosenrasande.. Min man tycker inte att det är så charmigt, men lätt att rå för :/ Med dottern blev jag mest deppig och ledsen för saker. Kul hormoner hörni! ;)
  • Snuttispluttis
    skattenmust skrev 2016-02-27 13:20:31 följande:

ja orolig lär man ju alltid vara och när dom väl är ute så kommer ny oro för annat, men det ingår väl i det hela ;) Just knut på navelsträngen, det var det dom trodde hände med min dotter som lämnade i magen, Nu sa min man imorse att efter denna så vill han ha en till, hahahahahah jaja vi får la se hur det blir med det.

Jag är sååå sjåpig med lyft ..vill helst inte ta i något, hahahahahahaha, samma här, jag har aldrig använt våld emot min man, men råkade klappa till honom vid 1 tillfälle, rasande var jag. blir fortfarande arg men får ju behärska mig, hahahaJa detta är väldigt vanligt för sedan igår så känner jag mig inte det minsta gravid, inga ömmande bröst, inga känsliga vårtgårdar, osv. Men det ska visst vara helt normalt i v 14 och framåt kan tom börja i vecka 12, och fram tills dess att man känner fosterrörelser för jämnan, sådär kul...

Men usch då, hur långt gången var du då?

Oj, redan prat om en till? :P

Hur många barn har ni sen tidigare? Du har säkert skrivit det förut, men har så dåligt minne nu :/
  • Snuttispluttis
    Zarizen skrev 2016-02-27 14:06:08 följande:

Inga spökveckor här än. Har ju en massa symtom fortfarande och så mår jag ju fortfarande rätt dåligt :/

Ber till gudarna att det snart går över! Vecka 15 nu.

Hur mycket har ni gått upp i vikt?

Jag vägde mig imorse och har gått upp totalt 3,5kg sen sista mens.

Vecka 15 här också imorgon och har gått upp 4 kg. Känns som lite mycket så här tidigt, men så är magen större också..
  • Snuttispluttis
    Nmg skrev 2016-02-27 20:03:54 följande:

Är ni oroliga för Zika viruset? Jag har bokat en weekendresa med min man till Rom om 2 v. Har nu

Läst lite på olika nyhetssidor att viruset kan sprida sig

Med en så kallad tiger mygga i södra Europa ( bland annat Italien) under våren o sommaren. Nu är det ju typ vår i Italien, kommer bli ca 17 grader

På dagen när vi Är där och 13 på Kvällarna. Så nojig som jag är så funderar jag på att avboka resan... Visserligen kommer jag ha långbyxor på mig och långärmat för så varmt är det ju inte men jag blir orolig Ändå. Hur skulle ni göra?

Oj, har jättedålig koll på Zika-viruset.. Jag hade vägt sannolikheten för att få viruset och påverkan på bebisen om man blir smittad mot allt positivt med att komma bort och så.

Sen är jag väldigt riskavers så skulle inte riskera att flyga med bebis i magen ens.. Men du ska nog inte lyssna på mig. Jag går inte ens på bio med bebis i magen för att inte stressa den (inte för att jag kan det pga dottern, men bara för att ta ett lite nojigt exempel).
  • Snuttispluttis

Blö, går in i vecka 15 idag och usch vad jag har varit svag.. Min man kommenterade t.o.m att "usch, vad blek du är idag".. Känns kul när man läser att nu är jag minsann i trimester två och då slutar man vara trött och mår toppen. Jättedeppig också och gråter och tycker typ allt är sorgligt..

Hoppas att den här nya fasen är slut snart!

Trist med resan Serah, men hade ju inte varit kul om du skulle gå där och oroa dig hela tiden heller. Ni kan inte avboka och åka till nåt spa på hemmaplan istället? Bad, massage och gå runt i morgonrock ett par dar?

Krya på dig Skattenmust! Och du ska se att bebisen har det toppen i magen :)

• Snuttispluttis
    Serah skrev 2016-02-29 18:03:07 följande:

Åh vad skönt!! Fick du ul?

Jag frågade bm om jag fick lyssna på bebis hjärta för art se om allt var bra idag. Men de lyssnar inte på hjärtat innan v 25 :(

Taskig att inte ens försöka lyssna på hjärtat :/ Jag ska på första kontroll nästa vecka och hoppas få lyssna.
  • Snuttispluttis
    skattenmust skrev 2016-02-29 18:16:51 följande:

Måste fråga, allt är ju frivilligt att svara på-

har ni någon som helst sexlust?

Jag har det inte. bara tanken, och jag älskar min man så det är inte det, har bara ingen lust.

Jag kan känna mig rätt sugen ibland, men har varken tillfälle eller energi till det. Sen när jag blir större är jag inte så bekväm med det heller så det blir nog inget sånt förrän efter fl.
  • Snuttispluttis
    skattenmust skrev 2016-03-01 21:10:50 följande:

hehe hade det med sonen, men visste inte att man kunde få det för 17 år sedan, men nu blir det igen.

Snuttispluttis, har du känt av hugg i fiffin? hahahaha förlåt frågan men det gör ju apont.

Läste lite historia om sen avnavling och redan Darwins farfar skrev att det är fördelaktigt att vänta med att klippa. Rätt sjukt att det fortfarande finns de som klipper för fort :/

Och har nog inte känt några hugg. Hade typ hugg i ljumsken en natt när jag bytte ställning. Det kanske är ligamentsmärtor du känner?
Svar på tråden BF Augusti 2016