BF Augusti 2016
hehe vi har också rul den 7de april
hehe vi har också rul den 7de april
Skattenmust: vilken härligt fin bebismage du har! :)
Usch redan från v7-8 har jag fått eksem på underarmarna, jag brukar inte ha det. Och nu i v 14 har det börjat smyga sig på smått på revbenen och nu kliar det lite på benen! Blir tokig!
Nämnde det till bm förra gången jag var där, kändes som hon bara viftade bort det och sa att man blir extra känslig som gravid :/
Läste lite hastigt om gravidklåda när jag började känna av eksemen på armen, kan det bara det? Så tidigt? Verkar också som det är svårt att "bevisa " men finns det nån hjälp att få?
Det är jag säker på, jag har redan varit på 5 ul/vul och allt ser toppen ut, och det är jag säker på att det gör för dig med
Och det var precis det som började imorse :/ nu på kvällen känns det lite värre. Var på toa nyss och kikade av en slump på magen, helt full med röda utslag...!de kliar inte (vågar inte dra handen över heller ifall det börjar retas upp) får försöka få tag i bm, men det får vänta till på måndag då de äldre barnen är hemna på sportlov, sista dan imorgon.
Har inte ätit nåt av stor kvantitet heller... Så tror inte det är nåt sånt. Ska ändå byta tvättmedel i helgen och se om det blir nån skillnad
Fick tid på måndag. Hon ville först ta gallprov men blev osäker sen när jag sa att jag hade utslag på hela kroppen. Så hon tyckte jag skulle träffa en bm som skulle ta beslutet få. Innan tyckte hon jag skulle sätta mig på min vc's drop in. Sa att det inte var möjligt då ja var henna med alla barn. Men maken kom till undsättning och sprang till tåget direkt. Så nu är jag på väg till vc... Får se vad de säger...
När började dina besvär? Och vad gjorde läkarna åt det?
Ska kolla upp salvorna du tipsade om, tack :)
Någon annan som gått in i d sk spökveckorna? Känner absolut ingenting idag, har haft jätteömma bröst, ligament som gör apont osv, kände lillen röra sig igår, men känner mig totalt ogravid idag?? Såg även på ul för 2 dagar sedan att allt var okey med henne, har jag hamnat i spökveckorna?
Får göra det på måndag. Vc tyckte det var dumt att de skulle ta proverna för att följa mig när det är bm's uppgift. Samtidigt som alla prover hade skickats under dagen och jag skulle inte få svar förrän typ onsdag. Tar jag prov på måndag borde jag få det fortare.
Vilken tur du hade att det berodde på din behandling men nä, inte nåt man kopplar till i första hand. Var det i slutet av graviditeten eller var det i början?
Det kliar som tur är inte på hela kroppen (än..? :s) men att ha hydrokortisonsalva hjälpte tyvärr inte :( provade i morse i ren desperation. Det enda som skulle hjälpa är väl tavegyl men vet inte hur bra det är bär jag ammar. Ska försöka vänja lillen att inte amma på nätterba men nu med fyra tänder på g och han är så otroligt klängig just nu så vill jag försöka vänta till det blivit bättre.
Är det nån mer än jag som har huggit ont i huvet på kvällarna. .. vet inte om jag ska koppla det till graviditeten eller om det är nått annat... Jag vill ju inte gå och ta tabletter varje dag heller...
Lovar att svara lite senare när barnen sover :)
Sedan en fråga till er ALLA gravida, Hur är ni med tyngre lyft, typ vid mathandling? Mindre barn, osv?
Jag tror min nojja går lite överstyr...
Och blir så avis på alla som redan har rul och redan har sett sina bebisar på ul! Jag vill också :(
Har iaf tur att jag inte har blödit nåt (pepparpeppar) och att magen växer och så. Annars hade jag nojjat järnet..