Inlägg från: Snuttispluttis |Visa alla inlägg
  • Snuttispluttis

BF Augusti 2016

Bf 27 augusti enligt sista mens den 22 november. Dock enda mensen efter amning med dottern så inte helt säker. Får ny BF efter rul i april.

• Snuttispluttis
    Anonym (Nr4) skrev 2016-03-02 15:31:27 följande:

Fler än jag som är i v.14-15 som inte jan känna livmodern eller som har någon grav mage alls. Min är endast uppblåst vilket gör att jag ser jättegravid ut fast när jag drar in den finns inget alls. Har rul 30/3, så långt kvar :/

Samma här! Vecka 14+3, kan inte känna nån livmoderkant och ser ut som halvt höggravid vissa tider på dan.. Rul 7/4 här :/ Tror dock att jag kände lite rörelse där inne igårkväll för första gången!

Och jag har inte känt så mycket efter livmodern. Vågar inte trycka så hårt och vet ju att bm kör in fingrarna rätt ordentligt för att känna i början.
  • Snuttispluttis
    Nmg skrev 2016-03-05 17:58:57 följande:

Har lämnat prov nu och det var tydligen urinvginfektion, tur jag kollade upp det! nu blir det pencilin i 5 dagar..

Krya på dig!

Har glömt vad du skrev om det, men vad hade du för symptoms? Vanliga uvi-grejer eller?

Och angående grejer att äta så avstår jag från allt skivat pålägg förutom salami som jag har haft i frysen i tre dagar när jag är sugen. Äter inte heller sånt som Livsmedelsverket rekommenderar att man är försiktig med. Bara för säkerhets skull liksom :)

Här har jag känt de första säkra bebisrörelserna i ett par dar nu och börjar få allt ondare i korsrygg och höfter ju längre dagen går. Får se hur mobil man blir till slut :/
  • Snuttispluttis

Dottern har börjat ställa sig upp och gå mot allt så här finns ingen tid att sitta på fl när hon är vaken längre. Har börjat då mer och mer foglossning och med ett par oroliga nätter för dottern har inte energin funnits att skriva när hon har sovit på dan heller (då har jag också sovit).

Lite orolig för hur foglossningen ska utvecklas, men det är väl bara att se. Sen hade jag typ konstant sd när jag låg och vilade förut idag, men tror att det berodde på megafull blåsa. Sjukt stor livmodern är nu så nu har jag känt den från utsidan också :)

Annars har jag känt första buffen/sparken när jag hade handen på magen. Magiskt hörni! :D

• Snuttispluttis

Foglossning känns iaf för mig som överansträngningsvärk i korsryggen som strålar mot höfterna. Typ som att kroppen inte har muskler nog för att bära upp. Sen på nätterna värker det som om jag har legat jättelänge så är alldeles stel.

När jag hade halsbränna drack jag en del kolsyrat vatten istället för vanligt vatten. Och så undvika stora portioner och fet och stark mat.

Och vi kollade inte könet med första, men nu hoppas vi att knodden ska vilja visa :) Kändes konstigt med dottern att inte veta att hon var en tjej även fast hon var det. Att kalla henne för bebisen när hon var en färdig liten tjej så lång tid i magen. Men alla känner ju olika. Sen spelar det ingen roll vad det blir, vi blir lika glada oavsett kön så länge som knodden är frisk.

• Snuttispluttis

Nu har ju jag känt bebisen buffa där inne, men fick höra hjärtat för första gången idag! :D Vilken lycka! En månad till rul, men så länge som jag känner rörelser lite då och då så ska jag klara mig :) Kände t.o.m med handen igår så nu väntar min man spänt på att få känna han också.

Sol och vårigt ute idag och det gör ju inte dagen sämre precis!

Ha en fin dag hörni :)

• Snuttispluttis

Mitt andra barn och kände första rörelsen i magen i vecka 14+2 och sen med handen på magen i 15+0 :)

Hittills bara när jag ligger och vilar som jag känner nåt.

Nmg, du kanske har moderkakan i framvägg?

• Snuttispluttis

Tack Skattenmust :) Det var en aktiv dag idag jämfört med standarddagen för mig så nu på kvällen känns det i kroppen. Lite trist att det ska vara så mycket mer krämpor denna gången, men så länge knodden i magen mår bra är det ju värt det :)

• Snuttispluttis
    Nmg skrev 2016-03-09 11:01:35 följande:

Hej allihopa, jag ska lämna urinprov på tisdag för att se om det är borta och de ska iväg det på odling oxå sa dem. Jag ska

Säga till om gbs. Idag ska jag handla hem tranbärs juice! Jag har haft uvi 1 gång i hela mitt liv, och därför blir jag orolig att den kanske inte ger med sig nu för det har slutat svida men jag känner ändå att det "kittlar till" under dagen... Hoppas det är borta, är jätte rädd att jag ska få bjurböckeninflammation. Jag lämnade urinprov 26/1 på inskrivningen och den kan inte ha visat nåt för då skulle Bm ha sagt till mig och nu fick jag detta förra veckan så det är ca 4 veckor emellan. Hoppas att jag inte har haft uvi i flera veckor utan att veta om det...

Se till att köpa osötad tranbärsjuice. Jag körde på tranbärskapslar förr när jag hade mycket uvi. Kan rekommendera :)
  • Snuttispluttis

Skattenmust, hade gärna tagit det lugnt, men det går verkligen inte med min lill tjej här hemma.. Hon har gått in i en ultramammig fas just nu och vill knappt sitta i sin stol för att äta för att det är för långt bort från mamma.. Men jag kör på så mycket jag orkar och skulle kroppen säga ifrån ordentligt får jag försöka få till en sjukskrivning så min man kan vara hemma. Enda är att det inte skulle hjälpa så mycket då dottern inte är så förtjust i att vara hos pappa just nu :/ Men det ska väl gå över nån gång med mammigheten hoppas jag.

Och samma för mig med förstoppning. Sjukt hård i magen ibland! Sen ibland om jag äter nåt jag inte brukar så kan jag bli så dålig att det bara rinner ur mig (sorry för detaljer).. Har stålmage i vanliga fall, men gravida jag är väldigt mycket känsligare.

Svar på tråden BF Augusti 2016