Inlägg från: Snuttispluttis |Visa alla inlägg
  • Snuttispluttis

BF Augusti 2016

Nmg, klådan är säkert att huden tänjs och nu i värmen att du kanske har druckit dåligt? Blir det olidligt och/eller börjar i handflator/fotsulor ska du kolla upp det.

Kela, vad jobbigt med så mycket sd! Har du fått svar om uvi? Minns inte, kollade de tappen när du var inne? Hoppas att det lugnade sig så du slapp åka in!

Läskigt Hazel Grace! Kan det ha varit tarmarna? Jag kan få superont i magen ibland och bli orolig för bebisen, och sen visar det sig att det var gas eller att jag måste på toa :/

• Snuttispluttis

Okej, ja jag får nog också mer sd när det är mycket aktivitet därinne. Fast inte i närheten av så mycket som du har. Tveka inte att åka in om det känns fel bara.

Inga bristningar här än (peppar peppar) :)

Har du fått Mulan?

• Snuttispluttis

Med dottern körde vi på skötbädd på tvättmaskinen. Nu hos mormor lägger vi skötbädden antingen på golvet eller ett bord.

Får se hur det blir med lilltjejen. Hoppas lite att det ska gå att ha på tvättmaskinen när det väl blir nytt boende. Tycker det är rätt smidigt.

• Snuttispluttis

Ja, på tvättmaskinen är himla smidigt. Oftast rätt lagom höjd. Dock kan det bli lite trångt att få plats med blöjor, salvor och sånt på bra avstånd. Men det beror ju lite på hur mycket grejer man vill ha vid skötbädden också.

Håller tummarna! Jag är van vid tvättmaskin i bostaden så skulle aldrig ta en lägenhet som inte har det :P Bekvääämt! ;)

• Snuttispluttis

Jag har en skötväska på vagnen och en som jag har med när jag inte har vagnen.

Är riktigt skönt faktiskt att ha det mesta redan från min första så jag kan fokusera på att köpa viktiga saker som söta bebiskläder och gosedjur till bebisen, haha ;)

Skämt åsido så är det skönt att slippa ångesten över alla pengar som går åt när man köper allt nytt (som vi gjorde förra året).

Vad ni är duktiga som fixar massa grejer till bebisen själva! Jag hade så gärna sytt och stickat egna bebiskläder, men fick noll kreativitet medfött tyvärr :( Fixade dock en virkad filt i mormorsrutor, men det är lite mer logiskt tänkande tycker jag. Räkna maskor, raka kanter och sånt klarar jag :D

• Snuttispluttis

Har också tänkt på det där med dygnsrytmen. Känner rörelser och sparkar lite då och då under dagen, men der är ju när man lägger sig för att sova på kvällen samt på natten om/när dottern bökar som det blir mest aktivitet där inne. Kommer få vakenperioder på natten tror jag :(

Angående kudde så läste jag lite om det nyligen faktiskt. Rent ergonomiskt finns inget som säger att det är dåligt med kudde, det är kvävningsrisken. Min dotter hade en tunnare dunkudde i vagnen för att stödja och dämpa rörelserna, annars sover hon utan (även om hon har börjat gilla att somna på kudde nu). Inget skevt huvud, fast jag var noga med att vända sida och så första tiden. Jag kör nog likadant med bebisen om hon inte föredrar nåt annat :)

Alltså, är det fler som är stela när ni har suttit ett tag? Känner mig som en 90-årig, skröplig tant om jag har suttit mer än typ 15 min och ska resa mig upp (Hur jag antar att en 90-årig skröplig tant känner sig)... Hur ska det bli mot slutet undrar jag??!!

Hoppas att du får bra svar Zarizen! Men som de andra säger. Säkert ingen fara när det inte är färskt blod, men skönt att rådfråga bm iaf.

• Snuttispluttis

Vad dumt att bm aldrig ringde Zarizen :/

Jag har typ aldrig flytningar i vanliga fall så nu känns det som mycket. Fast jag klarar mig gott på typ tre trosskydd om dagen de värsta dagarna så är nog inte så illa. Och då byter jag så fort jag ser att det är nåt i trosskyddet.

Hur ofta måste ni byta trosskydd på en dag?

Haha, härligt Kela att jag inte är ensam gamling i gruppen ;)

Får blåmärken lätt, men har aldrig fått sådär som du beskriver Augustibarn. Tänker samma som Kela, om du har haft väldigt åtsittande strumpor eller så och blivit svullen om benen?

Åderbråck och sånt är ju också nåt charmigt som vi gravida kan drabbas av, men låter inte som det eller?

• Snuttispluttis

Skönt att det känns bra inför läkarsamtalet Curlingmorsan! Du kommer säkert få igångsättningen :)

Angående pengar så kan ju inte jag komma med några tips till er andra när jag får mitt från Norge. Men jag håller dottern hemma så jag får 6000/månad för henne. Bor hos min mamma så jag slipper betala hyra (ej att rekommendera). Vi har det helt okej ekonomiskt faktiskt, men det är nog mest för att vi sparar så mycket pengar på att vara i Sverige istället för Norge :P

Åh, fast kan tipsa om att göra matschema och veckohandla. Sjukt vad pengar iaf jag sparar på att inte vara i mataffären varje dag!

Härligt att vara klar med studielånet Hallonpajen! Jag får betala tills jag är typ 50 tror jag..

• Snuttispluttis

Jag säger som de andra. Omöjligt att det är befruktning i september, även om spermierna skulle leva maxtid och med max diff på rul.

Svar på tråden BF Augusti 2016