Har också tänkt på det där med dygnsrytmen. Känner rörelser och sparkar lite då och då under dagen, men der är ju när man lägger sig för att sova på kvällen samt på natten om/när dottern bökar som det blir mest aktivitet där inne. Kommer få vakenperioder på natten tror jag :(
Angående kudde så läste jag lite om det nyligen faktiskt. Rent ergonomiskt finns inget som säger att det är dåligt med kudde, det är kvävningsrisken. Min dotter hade en tunnare dunkudde i vagnen för att stödja och dämpa rörelserna, annars sover hon utan (även om hon har börjat gilla att somna på kudde nu). Inget skevt huvud, fast jag var noga med att vända sida och så första tiden. Jag kör nog likadant med bebisen om hon inte föredrar nåt annat :)
Alltså, är det fler som är stela när ni har suttit ett tag? Känner mig som en 90-årig, skröplig tant om jag har suttit mer än typ 15 min och ska resa mig upp (Hur jag antar att en 90-årig skröplig tant känner sig)... Hur ska det bli mot slutet undrar jag??!!
Hoppas att du får bra svar Zarizen! Men som de andra säger. Säkert ingen fara när det inte är färskt blod, men skönt att rådfråga bm iaf.