Inlägg från: Snuttispluttis |Visa alla inlägg
  • Snuttispluttis

BF Augusti 2016

Ojoj, 32 nya inlägg för att jag inte kollade tråden igår. Härligt!

Välkommen och grattis till nya tjejen!

För mig så gick jag från gravidhjärna till amningshjärna till gravidhjärna igen så här är det IQ fiskmås många dagar alltså :/

Men ett skönt att bara gå runt i nåt slags IQbefriat tillstånd också, hehe.

Skönt med sjukskrivning Curlingmorsan. Jag har aldrig provar akupunktur öht, känns lite läskigt. Men har ju hört att det funkar så håller tummarna att det gör det för dig också!

27+1 här idag och bebisen är en riktig karatekid där inne :D

Läste att många vänder sig ner med huvudet nu, men tror att min ligger med huvudet upp. Fick flera rätt obehagliga sparkar ner mot snippan igår som ilade :S

Hazel Grace, jag kör på birkenstocktofflor och flipflop på heltid nu. Slipper strumpor och bara att köra i fötterna.

Ha så skoj i Ullared Kela! Hoppas att du hittar massa fint och slipper trängas för mycket. Bara att peka på magen och köra bort gubbarna från bänkarna så du kan vila ;)

• Snuttispluttis

Alltså, så drygt att folk är så neggo till unga gravida (och de som ser unga ut). Tror det är mycket för att de typ tror att de inte kommer kunna försörja sitt barn och att de kommer ångra sig när de blir äldre och visare.

Själv är jag adopterad asiat så när jag och min man går runt med dottern på elva månader och en till på väg så ser jag att en del ser på oss och typ "se på de med importfru, aktiva i sovrummet minsann".

Själv orkar jag inte lägga energi på att störa mig på folk vars livsval inte påverkar mig det minsta. Så länge som du inte förstör, mördar och påverkar mitt liv negativt så lev som du vill.

• Snuttispluttis

Tror inte min har lagt sig tillrätta. Hon hickar mindre än systern så svårt att veta vart huvudet är tycker jag.

Har ni funderat på preventivmedel än? Vi har insett att vi nog är rätt fertila så för att undvika lika tätt till ett eventuellt syskon till så behövs mer än bara "vi ligger inte så ofta". Kondom och alla typer av hormonpreparat och p-piller går bort. Funderade på natural cycles, men skulle inte lita på det. Pessar är det jag är mest inne på just nu. Aldrig provat dock. Nån med erfarenhet?

• Snuttispluttis

Verkar som vi är många som inte har en aning om hur vi ska få kontroll på barnagörandet :P

Är ju ett tag kvar och första tiden lär jag inte ens vara sugen så får ta en prat med bm framöver.

Och amning är väl rätt säkert som skydd, men man kan ju bli gravid på första äl och då får man ju ingen mens som varning. En kompis till mig fick mens fast hon helammande.

Jobbigt med vadkramp ni som har det!

Nmg, jag har inte tröttnat men tycker det är kul att det går framåt. Längtar tills jag är höggravid och verkligen kan börja förbereda för bebisen :)

Första bm-besöket i Sverige imorgon :D Dags att försöka rota fram en kissburk bland packningen..

• Snuttispluttis

Tack Mika! Inhandlade ny kissburk idag för det är hopplöst att hitta de jag hade med mig. Och alltså, den var hur liten som helst! Mer som ett rör än en burk. Hur ska jag träffa den öht??!!

Och sen till en lite udda fråga. Känner nån annan som att ibland när bebisen rör sig i magen att det typ känns som att den pruttar eller "kokar kaffe" med munnen i fostervattnet? Längst ner i magen, nästan ner mellan benen känns det så för mig ibland. Minns att det kändes så med dottern också så jag är inte direkt orolig. Känns bara himla udda :P

• Snuttispluttis

Tack Mika! Inhandlade ny kissburk idag för det är hopplöst att hitta de jag hade med mig. Och alltså, den var hur liten som helst! Mer som ett rör än en burk. Hur ska jag träffa den öht??!!

Och sen till en lite udda fråga. Känner nån annan som att ibland när bebisen rör sig i magen att det typ känns som att den pruttar eller "kokar kaffe" med munnen i fostervattnet? Längst ner i magen, nästan ner mellan benen känns det så för mig ibland. Minns att det kändes så med dottern också så jag är inte direkt orolig. Känns bara himla udda :P

• Snuttispluttis

Haha, nice Kela! Kände brösten att det var lite trångt? ;)

Jag känner inte heller så mycket rörelser på dagarna. Men har kommit fram till att det är för att jag typ aldrig vilar :/ Så fort jag får en stund att sitta/ligga så brukar jag känna bebisen hålla på där inne. Fast det är inte så mycket sparkar, mest rörelser.

Så lite plats ska det väl inte vara i vecka 28 att det redan blir mer svepande rörelser än sparkar?

Jaja, var hos bm igår iaf och allt såg bra ut.

Meeeen nu har jag gått upp 12 kg.. Alltså, hoppas att det är mycket vätska så jag blir av med det snabbt och smärtfritt efter fl :P

• Snuttispluttis

Åh, intressant föreläsning! Sånt borde de ha på alla bvc. Du får dela med dig om det är några Aha-grejer eller bra tips :)

• Snuttispluttis

Bbhugme är jättemysig att sova/vila med också :)

De säger väl att tul kan diffa upp till 700 gr åt ena eller andra hållet. Känns rätt ovärt att göra öht med tanke på den stora variationen.

Hoppas att det löser sig med sjukskrivning Hazel Grace!

• Snuttispluttis

Ja, usch vad folk orkar lägga energi på att bry sig om vad andra gör och inte gör. Nu ska vi inte gå in på sånt, men det finns bra mycket annat som gör dig till än dålig mamma innan jag ens skulle tänka på att inte amma eller ha igångsättning.

Så många får sig själva att må bättre genom att påpeka andras fel än att bli bättre själva. Pallar inte sånna!

Nåt jag inte heller pallar är värmen! Eller att sitta i solen. Jag som brukar tycka att det är skönt att ligga i solen hela dan klarade knappt 30 min häromdan :P

Och fötterna och fingrarna svullnar och jag luktar svett ett par timmar efter att jag har duschat.. Jo du, den där glansen som de säger att gravida har har jag också. Det är svett!!!

Tacka vet jag långa bomullsklänningar och birkenstocktofflor :P Och glass!!

Svar på tråden BF Augusti 2016