Såg aldrig slemproppen med dottern så har nollkoll på hur den ser ut. Hoppas att bebisen håller sig där inne ett tag till Kela! Men som andra har sagt, den kan ju återbildas :)
Att amma inför familj och vänner har jag inga problem med heller. Men jag kan tycka att de inte behöver stirra eller typ komma nära när jag gör det. Som med dottern. Jag sitter och ammar och då bara svärfar (som jag inte är så nära med) går fram till mig och typ megaglor på dottern (som då sitter fast på mitt bröst). Alltså, lite privacy ändå eller? Hade ni varit okej med det?
Och en annan grej (jo, nu stör jag mig på grejer idag). När jag var hos bm i Sverige första gången här så sa jag att jag hade BF 21 augusti och att i Norge är det 40+3. Då säger hon att i Sverige är BF 39+6, men att vi kan säga 21 augusti ändå, för några dagar spelar ju ingen roll. Alltså, har hon mött gravida förut? Ja, typ 4% får bebis på BF, men vilken dag man är på spelar jäkla stor roll ändå. Iaf för mig! Jag blev riktigt grinig på henne. Usch vad jag känner mig extra grinig idag..
Verkar lösa sig med sjukskrivning för mig iaf. Pratade med norska fk igår (igen) och det verkar som att det är en riktigt dryg liten grej som stoppar upp processen just nu. Jag var mammaledig t.o.m 25 april och min läkare sjukskrev mig från 25 april för att det inte skulle bli glapp. Men då måste fk ändra till 26 april för att det ska bli rätt i deras system och det är en avdelning som tar beslut om sjukpenning och en annan avdelning som ändrar datumet... Men ska nog fixa sig under de kommande veckorna. Så får väl pengar retroaktivt, men bättre sent än aldrig.
Hoppas att det löser sig för er andra som håller på och bråkar med fk!