Inlägg från: Snuttispluttis |Visa alla inlägg
  • Snuttispluttis

BF Augusti 2016

Skönt att bebis växer okej Line! Blir det fler tul också?

Är du inne på nåt speciellt att pyssla ihop Nmg?

Med dottern virkade jag en filt i mormorsrutor. Tog eeeevigheter men den blev superfin. Den här gången finns inte tiden till nåt sånt :/

Och håller med! Här är det en himla fin stämning och man kan dela med sig av både det ena och det andra :)

• Snuttispluttis

Min lilltjej verkar ha hittat samma läge som storasyster hade förra året. Men tänker att livmodern är töjd extra på det hållet så det är väl inte så konstigt att nästa bebis hamnar liknande. Bara det blir med huvudet ner :)

Känns lite tidigt att packa BB-väskan redan, men jag tänker inte vänta så länge som till när vattnet går heller ;)

Är mer död än levande på mornarna när dottern vill upp just nu. Pappa kan inte få pappaledigt fort nog!

• Snuttispluttis

Trist med så dålig sjukgymnast Kela! Det är så tråkigt när det är så stor skillnad på folk med samma yrke. Man kan ju undra om de har samma utbildning, liksom??!!

Jag kommer också sola en del i sommar. Förra grav. gick jag på ljusbehandling pga psoriasis och det är mycket starkare än att vara i solen så tror inte bebisen skadas av lite bikinitid :)

Men sen har jag läst nåt om att man kan få typ hormonprickar och typ hudförändringar eller nåt när man är gravid så man ska ta det försiktigt med solandet. Tror att det beror mycket på vilken hudtyp man har.

• Snuttispluttis

Fin mage Skattrnmust :)

Nmg, tror absolut att det hjälper att lägga upp fötterna. Om nån skulle kommentera så är det ju bara att säga varför. Du har ju en god anledning :)

Bm idag äntligen! :D Men tror ni inte att jag glömde kissa i burken i morse.. Min man hade ställt den på handfatskanten istället för på toalettlocket.. Jag är typ världens sämsta på att ta med morgonurin till bm, haha

• Snuttispluttis

I Norge lämnar man urinprov varje besök så de kan kolla äggvita (tror jag). Men vi kollar bara järnvärde vid inskrivning.

Hoppas få lämna urinprov varje gång i Skövde också. Känns tryggt med tanke på att man kan ha uvi utan att känna det som gravid.

• Snuttispluttis

Skönt att träffa en bra läkare Kela! Och det är skönt att vara 100% sjukskriven. Speciellt med så mycket sd som du har haft. Njut av att ha lite tid över till att typ göra ingenting. Eller göra det där som du har velat ha tid till så länge :) Och vila krop och sinne!

Curlingmorsan, det är typ samma som jag har då. Tänker att så länge som det inte blir många på rad och att de börjar göra ont så är det ingen fara. Som omföderska är det ju vanligare med sd.

Hoppas lite att extra sd ska göra att lilltjejen vill komma ut lite tidigare (inte efter BF), men det kanske inte gör nån skillnad :P

• Snuttispluttis

Hallonpajen, har de tagit odling på urinproven eller bara kollat äggvita? Man kan ha bakterier i ruiner som bara syns med odling (eller nåt sånt). Men se till att få odling iaf ifall du inte har fått det tidigare.

Oj Curlingmorsan, bra fråga! Dottern är ju född 2015, men har inte tänkt på det där. Det kanske blir 16:or som de kommer kallas. Eller om de hittar på nåt alldeles nytt, coolt sätt att säga det i framtiden. Vem vet! Är lite orolig för att bli en sån där mamma som inte hänger med eller kan sånt som barnen kan när de blir tonåringar. Jag varken twittrar eller instagrammar t.ex.

• Snuttispluttis

Åh, vad härligt att läsa Kela! Solstol i skuggan med nåt gott att dricka och en bra bok :) Hoppas kunna ordna det lite i sommar också när dottern sover eller leker med nån i familjen.

Och sånt är ju skönt att få gjort, men är så lätt att ta ut sig! Har känt det själv nu när vi flyttpackar och tömmer alla skåp och så. Det måste bli gjort och det är skönt att få gjort, men vad sliten man blir i kroppen efteråt!

Och grattis till grav.penning!

Jag fick svar från fk i Norge om min sjukskrivning igår.. De undrar vad jag hade gjort om jag inte var sjukskriven iom att jag inte har ett jobb att vara sjukskriven ifrån och behöver svar på det innan de kan behandla min sjukskrivning. Alltså, hur svarar man på det? Jag är ju sjukskriven för att jag inte hade klarat att ha ett jobb och därför inte heller kan söka jobb. Annars hade min läkare inte sjukskrivit mig ju.. Ska ringa dem idag och fråga vad jag ens ska svara på den frågan :/

• Snuttispluttis

Tack för peppen Kela! Förra året flyttade vi med tre veckor till BF så det är lite lättare nu, även om dottern försvårar en del :P

Min man jobbade sista dagen idag och flyttlasset går imorgon. Ska bli så skönt att slippa packa mer! Dagarna har gått i ett och det känns i kroppen :/

Jag ringde fk Norge idag och tydligen är det en annan än min handläggare som tar beslut om sjukskrivning och hon verkar inge ha läst infon från varken mig, min läkare eller min handläggare.. Min handläggare är bra, hon hajade situationen och sa att hon skulle skriva upp att jag inte kommer bli kallad på nån uppföljning eftersom jag ska ut i ny mammaledighet snart igen. Fullt logiskt liksom. Fick iaf prata med en på rätt institution och hon skulle höra med den som har hand om mitt ärende där. Blir så trött när det inte känns som att de har kollat ens bakgrund och situation utan bara är aviga för sakens skull.

Tänkte att jag väntar en vecka på svar och sen får jag ringa igen om jag inte har hört nåt.

Jobbigt Mulan att du är i samma sits! Man vill ju bara ta den lilla energi man har och lägga på nåt vettigt, inte bråka om pengar som man borde få.. Hoppas att det löser sig för dig! (Och för mig)

Här har jag mest blivit otroligt deppig pga den obefintliga energin. Har gråtit för minsta lilla och bara velat ge upp. Men tror att det vänder nu när min man blir hemma.

Håller med om det med kommentarer! Som att det är helt okej att säga "oj, är det tre månade kvar? Jag trodde det var dags snart!".. Inte konstigt att man nojar över vikten..

• Snuttispluttis

Grattis till grav.penning Misszandra!

Ang. skor så går jag i birkenstock och flipflop :P

Bilfärden för mig och dottern gick himla bra. Ont i ryggen och svullna fötter, men det får man väl räkna med. Flyttlasset blev det, som befarat, kaos med.. Vårdlös och grinig svärfar utan tålamod, min man som blir likadan som sin far när de ska göra nåt ihop och massa grejer att bära är en kombo som bara inte går ihop. Lösning? De blir griniga och skyller på att jag har för mycket grejer... Alltså, be inte om att få hjälpa till om du inte hajar att det blir en del grejer i ett flyttlass! Så glad att jag slipper träffa dem ikväll när de kommer. Men kommer väl få höra om "alla mina onödiga grejer" till dödagar... Yay

Sorry för gnällinlägg!

Svar på tråden BF Augusti 2016