Inlägg från: Snuttispluttis |Visa alla inlägg
  • Snuttispluttis

BF Augusti 2016

Trist Hazel Grace! Säger som de andra, försök få till en sjukskrivning istället!

Ja, vi verkar vara smått handikappade allihopa på ett eller annat sätt just nu. Hoppas att det blir bättre!

Angående övertalning så tänker jag som Kela. Börjar jag hoppas på bebis innan BF så blir det väl två veckor efter istället :S Lite hoppas jag att alla sd jag har ska göra att hon vill ut tidigare, men dumt om man blir besviken när det närmar sig BF utan att nåt händer.

Jag är rätt pigg i huvudet även om kroppen orkar noll. Får sova bra för dottern hittills.

Men det är svårt att hitta en bra ställning att somna i. Det som är skönast för höfterna är på rygg och det vågar jag inte riktigt pga vena cava.

Nån som har nåt tips?

• Snuttispluttis
    HJohannesson skrev 2016-05-31 11:53:44 följande:

Har du mått dåligt av att sova på rygg?

Annars kan jag inte tänka mig att det är någon fara. Jag sover fortfarande på rygg när värken tillåter :)

Nä, inte vad jag vet. Men slappnar av så när jag lägger mig på rygg så är lite rädd att jag inte ska känna av om det blir syrebrist pga att jag är så trött och somnar :/

Vad tror du om den risken?

Kör på en kudde mellan benen och en kudde att hålla om på ena sidan. Sen ligger dottern på andra sidan så där kan jag inte ha kudde. Inte lätt att vända sig ordentligt med henne liggandes nära. Tror att min man ska få börja ligga närmast nån natt då och då ;)

Ingen mensvärk här än tack och lov, men det känns som att det ligger en stor och tung sten i magen. Usch att vara så här otymplig! Bebisen verkar böka ner sig i bäckenet iaf så det går framåt.
  • Snuttispluttis

E81, säger som Kela. Man bara kör på :P Fast nu har jag min man hemma pappaledig tills bebisen kommer så jag slipper en del av bärandet och lyftandet iaf.

Kan inte dela nån erfarenhet tyvärr Misszandra då jag är adopterad. Men det med ärftligheten är lite si och så vad jag har förstått. Det finns ett samband, men det är ju långt ifrån 100% så skulle säga att du lika gärna skulle kunna få en 48h förlossning också. Men ta upp det med din bm så att hon vet om det och så ni kan prata om det. Då kan hon se till att du verkligen är förberedd på vad som kommer hända när förlossningen startar och ni kan även se till att skriva i ditt fl-brev att din mamma sprack massor pga snabb fl och att du är rädd att samma ska hända dig.

• Snuttispluttis

Jag ser också bilden. Jättefin!

Jag har en som jag inte minns namnet på, men bär oftast med mig den som kom med Emmaljungavagnen just nu.

Jag har en sjal från Sino. Dottern gillade aldrig sjal och har inte provat nån annan, så kan inte komma med nåt tips tyvärr. Fast läste en del innan jag köpte den och den ska vara bra :)

Ska packa BB-väskan typ vecka 34-35, kanske senare. Har faktiskt varken förhoppningar eller misstankar om att bebisen ska vilja ut före BF så jag har gott om tid :P

Ingen erfarenhet av den babysittern tyvärr.

Och håller (återigen) med Kela :P Lika bra att köra på med bebis tätt så man inte får vänja sig att sova ordentligt. Fast nu har dottern börjat sova riktigt bra (för att vi sover i samma säng jag och hon) så jag får oftast sova ostört 6-7 timmar varje natt. Men tänker att det är rätt bra också. Då slipper jag ha två barn vakna om nätterna sen :)

• Snuttispluttis

Lycka till Zarizen!! Hoppas att lillen vill stanna i magen ett tag till. Men OM han skulle vilja ut nu så är det ju jättestor chans att allt går bra ändå när ni har kommit såpass långt ändå. Usch vilken känsla att vattnet börjar sippra redan..

Ersättning har jag kört på Nan hypoallergenic och sen Nan med omega 3&6. Provade aldrig nån annan för det funkade med den. Har Dr. Browns antikolikflaskor. Funkar bättre än Avents för dotterns gasproblem, men många smådelar som måste diskas så det tog sin tid när det var dags att diska och koka 6 st flaskor :S HOPPAS att amningen funkar den här gången! Mycket för min mans skull (och bebisens så klart) så han slipper diska, haha

• Snuttispluttis

Hej tjejer!!

Har försökt hänga med, men ni skriver ju så mycket :P

63 dagar till BF och allt bra här. Lilltjejen har börjat hicka en massa :) Mycket att fixa med på dagarna så hinner knappt ta fram telefonen.

Vi har äntligen hittat en bil så nu är det lägenhetsletande i Helsingborg som gäller.

Jag äter mindre nu så min viktuppgång har stannat på 12 kg. Tror att det kan bli en acceptabel vikt till slut :)

Ska beställa syskonvagn när vi har hämtat bilen. En Bugaboo Donkey blir det.

Kram på er i sommarvärmen!

• Snuttispluttis

Grattis till pojken Zarizen!!!!

Skönt att ni mår bra även om han ville ut lite tidigare än planerat! Hoppas att allt går bra på neo så ni får komma hem och njuta av bebisbubblan snart :)

• Snuttispluttis

När vattnet har gått vill de ju inte ens undersöka om de inte måste pga infektionsrisk. Och jämför man att undersöka med plasthandske och bada i sjö så skulle jag INTE bada. Sjukt dåligt bemötande Moen!

Två månader till BF för mig idag :D

Känns stressigt att hitta lägenhet, men det går ju som det går oavsett.

• Snuttispluttis

Tack för peppen! Själva flytten kommer nog gå bra, mest att hitta en bra lägenhet i tid som oroar mig. Vi hade hoppats på att kunna köpa, men eftersom jag har mammapengar från Norge och inget jobb i Sverige att gå tillbaka till så får vi inte låna :( Bara att hyra tills bebis är så stor att jag kan jobba.

• Snuttispluttis

Jag har bara en i kretsen som väntar barn och de vet inte vad det blir.

Åh, och fick veta att en gammal klasskompis var gravid för några år sen, började blöda i vecka 7 och åkte in. Då fick hon veta att hon har livmoderhalscancer. Bara att göra abort och börja strålningsbehandling, cellgifter och vad det nu är. Blev cancerfri men kan aldrig få barn. Så sjukt alltså.. Man ska vara tacksam för att kroppen fungerar som den ska <3

Svar på tråden BF Augusti 2016