Inlägg från: Snuttispluttis |Visa alla inlägg
  • Snuttispluttis

BF Augusti 2016

Vecka 33+1 och nästa vecka blir det tre nätter i Helsingborg och typ en månad innan BF blir det Stockholm några nätter. Räknar kallt med att bebisen stannar i magen till iaf en vecka innan BF så lika bra att passa på att göra lite utflykter.

Så härligt med hotellfrukost, äta ute och fika på mysiga cafeer (japp, matfokus haha).

Köpte hem en Bugaboo Donkey från Babyproffsen idag :D 10% på ett helt köp så jag tog med lite av varje. Notan slutade på 19 000 så nu shoppas det inte mycket mer till bebisen på ett bra tag ;)

Kasst väder här just nu. Ska regna heeela helgen :(

Åh, nån som vill köpa en superfin Emmaljunga Edge duo? :P

• Snuttispluttis
    Kela1981 skrev 2016-07-01 22:34:50 följande:

Oj 19000!!! Får hoppas att du fick med mycket i den omgången ;)

Så spänd jag hade varit på leveransen :)

Ja det är rätt mycket fokus på mat....å tänk att få äta i fred!!!

Ja ja den tiden kommer väl tillbaka i sinom tid ;)

Här ska det regna hela helgen och hela nästa vecka :( Trist när dottern har semester från dagis :/ Får bli badhuset istället för poolen i trädgården :)

Å ut och plaska i vattenpölarna! Tänk vad mycket roligt man får anledning att göra när man har barn ;)

Vi fick faktiskt med oss alltihop förutom suffletterna på en gång. Ett kriterie för att få 10% på vagnen var att ta en som fanns på lager. Är supernöjd än så länge!

Fick med lite till bebisen också så nu känns det som att jag är rätt redo för när hon vill komma ut :) (förutom att vi inte har nånstans att bo då, haha).

Åh, äta ifred och ta så lång tid på sig som man vill. Vilken dröm!!!!

Usch, samma som här då. Fast vi ska nog få okej väder i Helsingborg iaf.

Men plaska i vattenpölar är ju skoj! Måste köpa gummistövlar till lilltjejen bara.
  • Snuttispluttis

Grattis Moen! Så härligt!

Jag var aldrig med om att folk stoppade ner händerna i vagnen, men när jag gick med dottern i selen eller i famnen så kunde typ vem som helst som fick ögon kontakt med henne komma fram och typ "åh vad söt du är" och klappa henne på kinden eller ta henne i handen. Lite knasigt tycker jag, men är ju kul för dottern att folk är vänliga. Värre med dem som hon får ögonkontakt med och som bara ser sura ut.

På hotell i Helsingborg nu och gissa att jag längtar till frukosten imorgon, haha :D Här ska ätas!!!

Lyckades gå över 7 km idag så förtjänar lite gott tycker jag ;)

Hoppas att allt är bra med er!

• Snuttispluttis

Stackare Kela! Finns det inga antihistamintabletter du kan ta som gravid? Lindrar det nåt med mjukgörande eller aloevera? Receptfri kortisonsalva är riskfri på gravid om man inte använder längre tid. Jag använder superstarka kortisonsalvor regelbundet och enda risken (som man vet om) är lite lägre födelsevikt och lite högre risk för läpp-och gomspalt, men det är ju redan utvecklat om drt nu skulle ha blivit.

Förra graviditeten hade jag sån klåda ett tag att jag var tvungen att ligga så kallt att jag huttrade och frös för att kunna sova.

Inget andningslarm för oss. Såg aldrig nåt behov för det med dottern så blir inget nu heller.

Nån som har nån erfarenhet av Sleepcarrier? Fixar med liggdelen i nya vagnen och tänkte att en sån eller en mjuklift skulle kunna vara bra. Hade inget sånt med dottern.

• Snuttispluttis

Bada i svalt vatten med nån badolja då Kela? Eller hett vatten kanske funkar bättre, lite olika beroende på klådan.

Du kan inte be läkare om starkare kortisonsalva? Är ju hemskt om du ska behöva ha det så där fram till fl :/

Annars kan jag tipsa om att ta utsidan av en sax (alltså inte sidan som klipper) och riva med. Alltså, Gud så skönt det är när det kliar!

• Snuttispluttis

Grattis E81 och vad skönt att det har gått så bra trots att lillkillen ville komma så tidigt!

Skönt att nåt kan lindra lite iaf Kela! Är så jobbigt när man inte får sova (been there). Har haft och har min beskärda del av klåda så om jag kan hjälpa nån annan så gör jag gärna det :)

Vecka 35 idag! Lyckades gå (vagga fram) runt en mil varje dag i Helsingborg så har hopp om att inte bli för stor innan bebisen vill ut. Har börjar känna av den klassiska mensvärken några gånger också så här börjas det nog förberedas för fl iaf :P Lilltjejen bökar runt i magen så det ilar i bäckenet och höftbenen. Ska bli kul att se om hon har fixerat sig på bm-besöket nästa vecka.

Ingen gördel för mig. Hade ingen med dottern och magen drog ihop sig supersnabbt så hoppas väl att det ska gå bra den här gången också (även om jag har hört att det kan gå trögare som omföderska). Känner mig stor som ett hus, men fick en kommentar idag om att magen är jätteliten så känns bra ändå :P

Laddar för nästa minisemester i Stockholm om ett par veckor :D Älskar minisemestrar!!!

• Snuttispluttis

Har också liggdel, men tänkte ha antingen mjuklift eller sleepcarrier i den. Dels för att jag inte tycker att bugaboo donkeyns liggdel är så mysig och sen för att jag tänkte att det kan vara smidigt att bära med sig. Sen ville dottern typ bara sova i famnen och då hade sleepcarrier varit skön avlastning. Lilltjejen kanske blir helt annorlunda så klart, men känner lite för att gardera mig :P

Jobbigt med gäster Nmg! Vi är ju inneboende hos min mamma så vet hur påfrestande det kan vara om man inte kan komma undan. Gör det som du orkar och känner för och så får kusinen ha förståelse för det :)

• Snuttispluttis

34+1 och 15 kg upp sen innan plus. Dock fortfarande 2 kg lättare än när dottern föddes.

Hur ser det ut för er andra?

• Snuttispluttis
    Kela1981 skrev 2016-07-08 20:31:49 följande:

Har du liggdel så hade jag satsat på en sleepcarrier istället för mjukdel. Den verkar ju sjukt smidig :)

Hehe, det blev en sleepcarrier förut idag, men tack för din input :)

Var 30% rabatt för att Babyproffsen ska sluta sälja dem så fick den för typ samma pris som den mjukliften kostar som jag har kollat på. Och med de extra användningsområdena så känns det mer värt då. Min man knorrar lite för att jag spenderar en del pengar på bebisen när vi har det mesta redan, men men. Jag tyckte sleepcarriern verkar mysig och det känns mycket bättre att lägga ner bebisen i vagnen när det är ombonat och gosigt :)
Svar på tråden BF Augusti 2016