BF Augusti 2016
Svettningarna är helt normala ;) enligt en BM så svettas man ut vätskan man samlat på sig under graviditeten. Det är superviktigt att dricka mycket, speciellt om man ammar!
Hazel, så skönt att kunna börja vara vanlig :)
DigiC och Josefine, grattis! Ni båda verkade ha väldigt lätta förlossningar :D
Fick tag i en annan BVC sköterska igår då våran är sjuk den här veckan. Hon tyckte inte att det lät normalt med kräkningarna och tyckte vi skulle åka till barnakuten. Hon lyckades hitta en lucka och ville att vi skulle komma så att hon kunde kolla henne. Vet inte riktigt vad jag hade hoppats på. Efter en vägning och liten titt på hennes hud bestämde hon sig snabbt för att hon va helt frisk och att det inte va något fel på henne, vad vi än sa. Helt överkörda. Hon går upp som hon ska iallafall och har fin hud (så det är tydligen ingen brist på näring) så det känns ju bra. Men vill vi tala med en riktig läkare måste vi åka till akuten.. Får se hur vi gör. När man blir så överkörd som vi blev igår vet man inte riktigt om det är vi som överdriver även fast alla reagerar med att säga att vi måste till akuten när man säger hur mycket hon kräks. Egentligen ska man väl kanske skita i va BVC säger och gå på sin egna instinkt.
Förlåt för att jag gnäller så mycket om det här! Det är ingen som någon behöver svara på, känns bara så ensamt när man är mitt uppe i det utan att få stöd från sin omgivning :( måste bara skriva av mig lite