• moen

BF Augusti 2016

Mrs.Brightside skrev 2016-09-09 17:44:48 följande:

Nu gick mitt vatten!!!!

Grattis till klumpen! Vad skönt att det är över för dig äntligen

Åååh va spännande! Lycka till! :)
  • moen
    Mulan91 skrev 2016-09-09 18:57:28 följande:

Wohoo mrs B!! :) lycka till!

Då var det alla då?

Usch alltså d här med att bli klippt är ju jätte läskigt :(((( starka e ni som gått igenom det!

Moen ja jag förstår hahah funderade också på det! Men sambons andra barn gick till lilje så tog den. Hade en hemsk BVC första gången, i vårby gård hahaha takplanerna höll bokstavligen på att ramla ner och d var fuktskador längs väggarna :/ trötta barnmorskor som för det mesta svarade "håll ut" eller "fullkomligt normalt" till allt utan nån stöttning.

Urs det låter inte bra! Har gått vill vårdcentralen här i Vårberg med en öroninflammation.. katastrof! Vågade inte köra BVC som finns här Så blev BVC i Skärholmen. Men den är också lite halvdan sådär :'D Byter om det blir illa.. sköterskan är trevlig iallafall :)
  • moen
    Nmg skrev 2016-09-10 10:10:23 följande:

Nu är vi på BB och natten har varit rätt bra efter omständigheterna, äter smärtstillande och får nån bedövningsgel där nere. Pratade med en barnmorska här igår, jag hade ju inte spruckit nånting i slida o

Sånt det va mer i "bak" vid ringmuskeln. Men tydligen hade hon läst min journal efter operationen och visst det kommer krävas läkningstid men de trodde allihopa att jag skulle bli helt återställd eftersom han som sydde var otroligt duktig och att han sytt ihop det bra. Har inte varit på toa oh gjort nr2 än Jah vågar inte!!! Får nån dryck här varje dag i alla fall som jag ska fortsätta ned hemma oxå Så jag inte blir hård i magen.

Om det inte hade varit för att det blev akut mot slutet (Han kom inte ner i bäcken utan låg kvar där uppe) så hade hag inte spruckit nånstans men i och med att de va tvungen att hjälpa Till och det blev stress (för att undvika kejsarsnitt) så tryckte de på min mage och när han kom ut sprack jag neråt eftersom Det va där han låg och tryckte.

Hoppas bara jag blir Helt Återställd, har i alla fall kissat idag så jag slipper kateterna. Vilken lycka haha!

Fyyy för att spricka neråt! Är då tacksam för hur jag sprack. BM lyckades styra så att jag sprack upp och inte ner. Tydligen är det värre att spricka ner :/ förstår om du inte vågar göra nr 2!! Gjorde inte jag heller de första 3 dygnen (hade sån rejäl smärtlindring pga annat så fick inte ens ont i magen :S) och då va min ringmuskel intakt...
  • moen
    Mulan91 skrev 2016-09-11 02:19:40 följande:

Tänkte att tråden kan ligga kvar men att vi uppdaterar BF listan till de riktiga datumen:)

Som jag ex

4/9 Mulan91, 25 år Stockholm, andra barnet, pojke

O så kan ni andra fylla på gärna i rätt ordning som sist :)

Vi kanske kan börja fylla redan nu :)? Så uppdaterar du inte för ens alla fått? Tror alla fått nu? Tappar bort mig haha!

31/7 Moen, 23 år Stockholm, första barnet, flicka

4/9 Mulan91, 25 år Stockholm, andra barnet, pojke
  • moen

Ni missade Josefinq :(

31/7 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka

1/8 Misszandra, 23 år, Karlskrona, första barnet, pojke

3/8 Anlili, 36 år, Norrköping, andra barnet, flicka

5/8 Mal Mal, 32 år, Karlstad, tredje barnet, pojke

16/8: Snuttispluttis, 29 år, Helsingborg, andra barnet, flicka

23/8 Josefineq, 26 år, Kalmar, första barnet, flicka

31/8 Hallonpajen, 39 år, Bjärred, tredje barnet, pojke

4/9 Mulan91, 25 år, Stockholm, andra barnet, pojke

9/9 Nmg, 32 år, Gävle, andra barnet, pojke

• moen
    Misszandra skrev 2016-09-11 10:47:59 följande:

Jag pratade med någon här inne om d-vitaminen man ger, att det finns vattenbaserad som är snällare mot magen. För jag är 99% säker att min pojke får magknip av den oljebaserade. Vill verkligen inte ge honom den för man ser hur han lider, stackarn. Var köper man den vattenbaserade?

Det va mig haha :)) vi kör med vattenbaserade droppar. Ska finnas på Apoteket men fråga BVC, dom har vattenbaserade också.
  • moen

Mrs B, grattis!!! Haha visst gör det D': och ändå vill man göra det igen! Man är ju inte riktigt klok :D

• moen
    Nmg skrev 2016-09-11 17:45:24 följande:

Jag har köpt babysemp magdroppar som jag ska börja ge i förebyggande syfte eftersom han får ersättning och dä brukar de bli hård i magen. Detta var nå goda bakterier i så jag tänkte jag ska prova det så för vi se. Köpte på Apoteket.

Ger också magdropparna, BVC rekommenderade för min tjej kräks så mycket.. Men förstår inte vad dom dropparna ska hjälpa med mot kräkningar -.- Mot magont förstår jag där emot :D
  • moen
    Misszandra skrev 2016-09-11 23:49:58 följande:

Åh, det var du ja! :)) Tycker du det har fungerat på er flicka? Jag ger också magdroppar, men han kräks också mkt. Måste ta upp det med BVC, det känns som han kräks mer än han äter ibland.

Perfekt om BVC har, måste få testa det, känns som man plågar honom när han blir så ledsen efter de dropparna. 

Jag vet inte riktigt säkert :/ varit så desperat att jag testat så mycket olika saker på kort tid. Vissa dagar spyr hon hela tiden. I torsdags va det de enda jag höll på med. Sprang mellan skötbord, tvättställ, garderob och soffa för amning och byte av kläder HELA dagen och då överdriver jag inte. Bröt ihop när sambon kom hem. Tror hon är känslig mot lite allt möjligt då jag tycker hon reagerar på allt som kan vara lite jobbigt för magen (kryddor, lök, broccoli, bönor, choklad etc), bland annat dropparna :) men tror faktiskt det blivit lite bättre. Vi struntade i dropparna några dagar tills vi fick av BVC och då tycker jag att det lugnade sig ju lite. Men nu senaste dagarna har det blivit rätt mycket igen. Ska köra väldens snällaste kost nu några dagar och verkligen tänka på minsta lilla, om de inte blir bättre testar jag en till period helt mjölkfritt D: jag som älskar ett stort glas mjölk :( men vad gör man inte för sin lilla!
  • moen
    Zarizen skrev 2016-09-12 09:16:21 följande:

Har svårt att kopiera och lägga in mig på listan via mobilen (har ingen dator) så tänkte om nån kunde lägga till mig?

15/6 Zarizen, 36 år, Degerfors, andra barnet, pojke.

15/6 Zarizen, 36 år, Degerfors, andra barnet, pojke

31/7 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka

1/8 Misszandra, 23 år, Karlskrona, första barnet, pojke

3/8 Anlili, 36 år, Norrköping, andra barnet, flicka

5/8 Mal Mal, 32 år, Karlstad, tredje barnet, pojke

8/8 Nefermiw, 39 år, Lund, andra barnet, pojke

12/8 Augustibarn2016, 23 år, Söderköpng, första barnet, flicka

16/8: Snuttispluttis, 29 år, Helsingborg, andra barnet, flicka

17/8 HazelGrace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

23/8 Josefineq, 26 år, Kalmar, första barnet, flicka

31/8 Hallonpajen, 39 år, Bjärred, tredje barnet, pojke

4/9 Mulan91, 25 år, Stockholm, andra barnet, pojke