BF Augusti 2016
Nu gick mitt vatten!!!!
Grattis till klumpen! Vad skönt att det är över för dig äntligen
Nu gick mitt vatten!!!!
Grattis till klumpen! Vad skönt att det är över för dig äntligen
Wohoo mrs B!! :) lycka till!
Då var det alla då?
Usch alltså d här med att bli klippt är ju jätte läskigt :(((( starka e ni som gått igenom det!
Moen ja jag förstår hahah funderade också på det! Men sambons andra barn gick till lilje så tog den. Hade en hemsk BVC första gången, i vårby gård hahaha takplanerna höll bokstavligen på att ramla ner och d var fuktskador längs väggarna :/ trötta barnmorskor som för det mesta svarade "håll ut" eller "fullkomligt normalt" till allt utan nån stöttning.
Nu är vi på BB och natten har varit rätt bra efter omständigheterna, äter smärtstillande och får nån bedövningsgel där nere. Pratade med en barnmorska här igår, jag hade ju inte spruckit nånting i slida o
Sånt det va mer i "bak" vid ringmuskeln. Men tydligen hade hon läst min journal efter operationen och visst det kommer krävas läkningstid men de trodde allihopa att jag skulle bli helt återställd eftersom han som sydde var otroligt duktig och att han sytt ihop det bra. Har inte varit på toa oh gjort nr2 än Jah vågar inte!!! Får nån dryck här varje dag i alla fall som jag ska fortsätta ned hemma oxå Så jag inte blir hård i magen.
Om det inte hade varit för att det blev akut mot slutet (Han kom inte ner i bäcken utan låg kvar där uppe) så hade hag inte spruckit nånstans men i och med att de va tvungen att hjälpa Till och det blev stress (för att undvika kejsarsnitt) så tryckte de på min mage och när han kom ut sprack jag neråt eftersom Det va där han låg och tryckte.
Hoppas bara jag blir Helt Återställd, har i alla fall kissat idag så jag slipper kateterna. Vilken lycka haha!
Tänkte att tråden kan ligga kvar men att vi uppdaterar BF listan till de riktiga datumen:)
Som jag ex
4/9 Mulan91, 25 år Stockholm, andra barnet, pojke
O så kan ni andra fylla på gärna i rätt ordning som sist :)
Ni missade Josefinq :(
31/7 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka
1/8 Misszandra, 23 år, Karlskrona, första barnet, pojke
3/8 Anlili, 36 år, Norrköping, andra barnet, flicka
5/8 Mal Mal, 32 år, Karlstad, tredje barnet, pojke
16/8: Snuttispluttis, 29 år, Helsingborg, andra barnet, flicka
23/8 Josefineq, 26 år, Kalmar, första barnet, flicka
31/8 Hallonpajen, 39 år, Bjärred, tredje barnet, pojke
4/9 Mulan91, 25 år, Stockholm, andra barnet, pojke
9/9 Nmg, 32 år, Gävle, andra barnet, pojke
Jag pratade med någon här inne om d-vitaminen man ger, att det finns vattenbaserad som är snällare mot magen. För jag är 99% säker att min pojke får magknip av den oljebaserade. Vill verkligen inte ge honom den för man ser hur han lider, stackarn. Var köper man den vattenbaserade?
Mrs B, grattis!!! Haha visst gör det D': och ändå vill man göra det igen! Man är ju inte riktigt klok :D
Jag har köpt babysemp magdroppar som jag ska börja ge i förebyggande syfte eftersom han får ersättning och dä brukar de bli hård i magen. Detta var nå goda bakterier i så jag tänkte jag ska prova det så för vi se. Köpte på Apoteket.
Åh, det var du ja! :)) Tycker du det har fungerat på er flicka? Jag ger också magdroppar, men han kräks också mkt. Måste ta upp det med BVC, det känns som han kräks mer än han äter ibland.
Perfekt om BVC har, måste få testa det, känns som man plågar honom när han blir så ledsen efter de dropparna.
Har svårt att kopiera och lägga in mig på listan via mobilen (har ingen dator) så tänkte om nån kunde lägga till mig?
15/6 Zarizen, 36 år, Degerfors, andra barnet, pojke.