BF Augusti 2016
Usch, vad jobbigt. Men hon går upp i vikt som hon ska annars? Riktigt så illa är det inte för oss, men BVC rekommenderade att ha han upprätt efter han ätit så tyngdkraften kan hjälpa honom att få ner maten men det är då han spyr som värst, ibland känns det som att han tömmer hela magen, inte konstigt han vill äta massor sen.
Haha nejdå, men jag hoppas ändå att det är normalt. Inte riktigt tänkt på det innan nu du skrev det. Jag är precis som du och kollar hans blöja typ hela tiden, han börjar bli trött på mitt tvångsmässiga kollande. Jag tror jag luktar i "syne" ofta också, tror att han bajsat fast jag inte hört det men att där är inget, och ibland så är där.
Jo, hon går upp riktigt bra faktiskt, därför dom inte gör nåt :/ Ja försöker ha henne så upprätt jag bara kan. Hjälper kanske liiite :D haha ja dom käkar sjukt mkt! Känns som att amma är det enda man gör!
Luktar också i "syne"! Jobbig mamma ;)
Jag har märkt på min lilla tjej att hon blir väldigt stressad och vill amma när det händer något som hon inte är trygg/van vid. Typ nåt nytt ljud eller så. I början trodde jag att hon var hungrig jämt, men sen jag fattade vad det berodde på så kan jag strunta i att ge henne bröstet de gångerna och bara ha henne i famnen och lugna henne så blir hon trygg igen utan att ha fått amma. Hon har ingen napp (har provat lite, men hon tar den inte).
Moen, var ni på akuten och tog prover? Låter ju hemskt att ni och lilltjejen ska ha det så där..
En fråga, kan era bebisar ligga vakna i vagn/rede/säng och bara vara tysta och nöjda?
Min lilla kan ligga typ 20 min så.
Att jag frågar beror på att min första typ inte lämnade min famn de första fyra månaderna. Så nu känner jag mig som en sämre mamma bara för att jag låter bebisen ligga själv vaken :/
Men det är så skönt för då kan jag ta hand om storasyster (14 månader) eller fixa nåt i hushållet.
Ska sägas att hon nästan hellre ligger själv när hon är vaken än när hon sover.
Min tjej kan ligga vaken i vagnen om vi promenerar men annars vill hon ligga på axeln/bröstet :)