• moen

BF Augusti 2016

Då har vi varit på BVC och fått första vaccinet! :D I munnen som tur va, mot magsjuka grejjsemojjset (ja, jag kommer inte ihåg vad det hette). Hon tyckte det va super gott och blev riktigt förbannad när sköterskan gjorde uppehåll för att lilltjejen skulle hinna svälja xD och från att ha varit 3.5 kg och 50 cm vid födseln är hon nu 4.9 kg och 57 cm. Så stor man blivit! <3

• moen
    Nmg skrev 2016-09-16 16:52:28 följande:

Tack för att ni delat med er om gråt stunder haha.

Känner igen det där med fostervatten, jag grät

Nästan lite när jag skulle bada bebisen här om dagen och tänkte att nu försvinner all lukt från han liksom...

Moen- min och din bebis är nästan lika stora haha. Min är dock 1 vecka

Hahaha och min är 7 :'D sjuk olika det kan vara!!
  • moen
    Mal Mal skrev 2016-09-17 08:15:43 följande:

Vad är det för vaccin? Här får vi inget sånt.

Min kille blev 6 veckor igår och väger drygt 5400 (4235) och är 58 cm (53) lång. Har visst rena grädden i brösten. På 18 dgr har han gått upp drygt 800 gram. Han ammar oftast varannan/var tredje timme. Dock på kvällen går det ofta 4-5 timmar mellan (kl 19-00)...

Rotarix (mot Rotaviruset) ges bara i Stockholm
    Hazel Grace skrev 2016-09-17 09:32:33 följande:

Är det någon som kan rekommendera en babysitter? Eller varna för någon? Det finns ju några rätt billiga och andra svindyra. Är dom bättre eller vad är skillnaden? Vad ska man tänka på?

Vi kör på carena och den funkar fint :) hon gillar den jättemycket. Vet egentligen inte vad som är bra el dåligt men sålänge den gör sitt jobb och hon inte klagar så är den nog bra :D köpte den på någon rea på lekmer så fick den jättebilligt, annars tror jag den kostar runt 600
  • moen

Förresten, vilken stor kille Mal Mal! Min tjej låter riktigt smal när man hör hur rejäla alla andras bebisar är :( kah va iofs väldigt spinkig själv som bebis.. Iofs spyr hon väldigt mycket men dom på BVC säger att hon växer bra :/

• moen
    Zarizen skrev 2016-09-17 10:58:58 följande:

Jag bor i Degerfors och här ges oxå Rotarix vaccinet mot Rotaviruset (en typ av Calici virus). Brooklyn ska få sin andra dos av den till veckan samtidigt som 3-månaders vaccinationen. Han har redan fått en extra vaccinations spruta när han var 2 månader. För att han var för tidigt född.

Brooklyn är inne i en "vill inte ligga vagnen fas". Ska bara bli buren eller ligga intill mig 24/7. Puh. Tur jag har sjalen alltså.. Annars hade jag inte fått nått gjort. Hoppas det bara är en fas för det är mysigt med promenader i vagnen. Som det är nu måste jag alltid ha sjalen med när vi är ute och går för han skriker oftast ända tills jag tar upp honom..

Jaha! Till mig sa dom att det endast ges i Stockholm :O liars! Men bra att ni också får den :)))

Har samma problem här... Känns helt onödigt att ha köpt vagn. Lyckats ha henne i den ca 2ggr på 7v.. Enda den är bra för är när man ska ta med saker, bära skötväskan och lägga henne i en kort stund om sjalen behöver knytas om -.- kör oftast sjalen och en väska om jag ska någonstans själv, och speciellt när man tar bilen :) bara att "hälla i" henne när man ont klart haha
  • moen

Mulan, vi är också lite skeptiska mot vaccin, speciellt min sambo, men tydligen har det här vaccinet funnits väldigt länge. Sverige är några av dom sista att börja ge :S fråga mig inte varför.. Men vi tyckte att det va tillräckligt testat för att våga ge det :)

Jag hade problem med svärfamiljen (säger man så?) men efter att ha sagt ifrån backade dom lite. Är fortfarande jobbigt men kan bita mig i tungan. Vi har ju min sambos lillebror som inneboende och han kan man ju inte komma ifrån. Min egen familj där emot är skit ointresserade.. Är faktiskt lite ledsen över det! Min lillebror har inte ens träffat henne. Okej att han bor 6 timmar bort men tycker ändå att han borde kunna åka över en helg. Finns gästrum både hos mig och mamma.

• moen

Snutits jag håller verkligen med dig även fast jag kan tycka att nya vaccin kan vara lite läskiga :) men sånt som är testat tycker jag att man "ska" ta. Min sambo tänker nog inte riktigt så

• moen

Mal mal, urs vad jobbigt för er! Stackars lilla killen :( <3 skönt, även fast det är jobbigt, att ni blev inlagda och att han får hjälp! Jobbigt att behöva se sin lilla må så dåligt :(

• moen

Ååh såg bild från 2 dagar innan förlossningen. Sitter naken i sängen och trycker i mig kladdkaka och har värkar. Blev så ledsen :( saknar min mage!!!! Tyckte inte jag va fin när sambon tog bilden men nu.. OMG va fint det är att va så där super gravid! Började nästan gråta! Frågade sambon "när är det dags igen?!?!" Någon annan som saknar att vara gravid?

Svar på tråden BF Augusti 2016