• moen

BF Augusti 2016

Snuttispluttis skrev 2016-09-18 19:22:39 följande:

Nmg, vad jag skrattade när jag läste Honolulu :P Förstår att det kan vara extra viktigt för dig att få ha din bebis hos dig när du har fått kämpa så länge. Det borde din man och svärmor ha förståelse för också kan man tycka. Hoppas att ni slipper konflikter och att du inte behöver lämna bort honom innan du känner dig redo :)

Moen, jag saknar att vara gravid och se fram emot en förlossning och så. Lilltjejen är för stor för de minsta kläderna nu och jag tycker det är sorgligt att jag inte kommer få sätta på dem på nån mer bebis. Sa det till min man och han bara fnös och sa "det är inte en anledning att skaffa fler barn". Jag vet ju det, men ändå sorgligt..

Haha vi vill ju ha 4 ungar (får se hur det blir med det..) så känns inte lika sorgligt :) men visst känns det jobbigt ändå! Och nu börjar andra storleken bli för liten.. Tar fram 62 snart :S konstig känsla! Längtar verkligen tillbaka till förlossningen.. Ser fram emot nästa :)
  • moen

Juste! För er som bor i Stockholm eller har vägarna förbi så hålls barn och babymässan "Underbara barn" den 7-9 oktober :) Stockhomsmässan i Älvsjö. Jag kommer nog att dra dit! Och göra av med hela föräldrapenningen.. underbarabarn.se/

• moen
    Mulan91 skrev 2016-09-19 10:22:16 följande:

Hshaha skrattade också åt Honolulu xD läste om några gånger!

Jag saknar inte att vara gravid, tycker det e sååå befriande att vara mer självständig igen även om jag har en liten bebis fastklistrad på tutten haha..

Däremot ksn jag förstå att d känns lite sorgligt när dom inte kan ha sina kläder mer.. Det här blir mitt sista barn (om Gud vill hah) så d kmr kännas sorgligt här med.

Moen vad är det för mässa? Handlar den om nåt spec?

Står "Tre unika dagar av inspiration, kunskap, härliga aktiviteter och shopping som rör allt för barn upp till 6 år." :D Va en kompis som tipsade! Han hade gått förra året med sin familj. Fanns massa kul att shoppa och massa roliga aktiviteter :)
  • moen

Snuttis, ja det ska bli superkul!

Nmg, 7-9 oktober i Stockholm :) Älvsjö mässan

• moen

Min svärmor har alltid varit jättesnäll och mysig. Hon hjälpte mig till förlossningen några ggr då jag va orolig. Har inga problem med att umgås med henne själv. När bebis kom tyckte jag att hon va för på, men hon hade en väldigt svår period i sitt liv och jag förstår att hon behövde något som kunde få henne att må bättre (få gosa med sitt enda barnbarn). Min sambo har pratat med henne om att vi tycker att det är för mycket folk på besök och nu vågar hon inte stanna hos oss "för länge" när hon väl är här. Får lite dåligt samvete men också skönt :)

Svärmor och svärfar lever inte tillsammans, och svärfar har ingen respekt alls. Han bor ca 30 min ifrån och min sambo kan helt plötsligt få ett sms om att han är hos oss om 15 minuter! Va?! Det har vi inte kommit överens om! Sagt till sambon att han ska strunta i att svara och låta honom åka hela vägen för att han sen ska stå där utanför dörren och vi inte öppnar för att "näääämen vi är inte ens hemma!" men det vågar han inte.. Hans fru är inte heller riktigt klok. När vi va där i helgen så låg lilltjejen och sov i sitt babyskydd när hon bara plockar upp min lilla och väcker henne! Lilltjejen blir förstås väldigt rädd av att se ett främmande ansikte det första hon gör när hon vaknar helt förvirrad av att inte ha fått sova klart :(

Pappa jobbar väldigt mycket och frilansar så han har knappt träffat henne och mamma visar respekt och vet att jag vill ha space :) men hon har inte vågat hålla henne än.. Är verkligen konstigt :/ och tråkigt! Nu när hon håller huvudet själv ska jag tvinga mamma haha..

• moen

Juste.. När svärfar dyker upp sådär från ingenstans så ändrar vi om hela dagen bara för hans skull.. Även fast vi har andra planer! Blir så irriterad att han inte klarar av att säga ifrån till sin egen pappa. Är på håret att jag spytt ur min irritation på svärfar, men vill verkligen inte att det ska bli dåligt mellan mig och sambons familj.

• moen
    Hallonpajen skrev 2016-09-21 13:53:13 följande:

Förresten, ni som ammar, har ni ändrat er kost något? Jag har inte behövt göra det med tidigare barn men bebisen har problem med stökig mage nattetid och på morgonen. När han väl pruttat och bajsat X antal blöjor sover han som en kung på eftermiddagar och kvällen fram till midnatt ungefär, sen sätter det igång igen... Inte kolik, men han kommer inte till ro och ligger och stökar och klämmer och vill amma typ varje 1,5 timme och jag får aldrig sova mer än en timme i taget ungefär. Ganska tufft... Har varit och köpt havremjölk idag och ska prova att byta ut det iaf (behöver kaffe och måste ha mjölk i kaffe...men jag borde säkert utesluta allt koffein oxå, hemska tanke!)

Jag har varit tvungen att ändra min kost. Helammar och min lilla tjej har problem med magen.. hon har ont, fiser och spyr jämnt. Tog bort allt som kan göra så att man får ont i magen (tex broccoli, bönor, lök, vitlök, kryddor etc). Så kör på supersnäll kost. Sen bort med alla mjölkprodukter också. Absolut ingen soja (tex sojamjölk) då de kan framkalla allergier :/ Har inte tagit bort gluten än.. Om man tar bort mjölken ska man ju märka skillnad efter ca en vecka, och då gäller det ju att köra helt mjölkfritt :)

Sen kan de oljebaserade D-vitamin dropparna göra så att dom får ont i magen. Du kan få vattenbaserade på BVC! Synd bara att dom luktar och smakar hostmedicin.. vår lilla gör så sjukt äcklade grimaser varje gång hon får dropparna stackaren :'D
  • moen
    Kela1981 skrev 2016-09-21 20:59:40 följande:

Hallonpajen: hoppas du slipper utesluta kaffet!!! Jag överlever inte utan och är full av beundran av dom som inte dricker kaffe och ändå reder ut sömnbristen XD

Dricker inte kaffe och har aldrig gjort heller (har förstås smakat)! Tycker inte att koffein är en så bra grej..
  • moen

Åh är nervös.. Ska till BM idag på efterkontroll och undrar vad hon ska säga om hur det ser ut där nere :/ som jag skrev tidigare ser det INTE bra ut av vad jag kan se, och gör ju fortfarande ont när jag kissar, sitter och duschar. Försökte mig på en mysig stund med sambon, va bättre än vad jag trodde det skulle vara men blödde i en och en halv dag efter! Va orolig att något gått upp där nere.. Urs får se vad hon säger idag. Ser ju för taskigt ut :S

Sen är det väl dags att börja fundera på preventivmedel. Min mens har inte kommit än, tack och lov, och hoppas på att den inte gör det än på ett tag men man kan ju bli gravid ändå.. Sa till sambon att blir jag gravid nu börjar jag gråta! Skulle självklart vilja ha barnet men uhh att gå igenom hur dåligt man mådde första 17v? Nä inte just nu!! Åt p-piller innan och tycker det känns bra men kommer garanterat missa nu i all sömnbrist och fokus på bebisen. Är väldigt känslig mot hormonella preventivmedel och kroppen har reagerat som att jag va gravid + näsblod flera gånger per dag när jag fått preventivmedel med för stark dos.. så vet inte om jag vågar testa något nytt. Läskigt!

• moen

Mal mal, ja de känns inte 100% bra men tänker att hon sett 100000 nyförlösta så jag är väl inte något annorlunda haha! Är ju som att man är så van nu med folk som tittar och pillar där nere efter graviditeten och förlossningen x'D men är faktiskt lite jobbigt att visa sig för BM som man bekantat sig med. Hade känts bäst med en okänd faktiskt!

Så skönt att det inte varade längre! Fortfarande jobbigt med förkylning iofs.. trodde dom va rätt immuna när man ammade! Hoppas vi slipper nåt sånt, tycker ju så synd om dom när dom är så små och blir sjuka :(

Svar på tråden BF Augusti 2016