Hallonpajen skrev 2016-09-21 13:53:13 följande:
Förresten, ni som ammar, har ni ändrat er kost något? Jag har inte behövt göra det med tidigare barn men bebisen har problem med stökig mage nattetid och på morgonen. När han väl pruttat och bajsat X antal blöjor sover han som en kung på eftermiddagar och kvällen fram till midnatt ungefär, sen sätter det igång igen... Inte kolik, men han kommer inte till ro och ligger och stökar och klämmer och vill amma typ varje 1,5 timme och jag får aldrig sova mer än en timme i taget ungefär. Ganska tufft... Har varit och köpt havremjölk idag och ska prova att byta ut det iaf (behöver kaffe och måste ha mjölk i kaffe...men jag borde säkert utesluta allt koffein oxå, hemska tanke!)
Jag har varit tvungen att ändra min kost. Helammar och min lilla tjej har problem med magen.. hon har ont, fiser och spyr jämnt. Tog bort allt som kan göra så att man får ont i magen (tex broccoli, bönor, lök, vitlök, kryddor etc). Så kör på supersnäll kost. Sen bort med alla mjölkprodukter också. Absolut ingen soja (tex sojamjölk) då de kan framkalla allergier :/ Har inte tagit bort gluten än.. Om man tar bort mjölken ska man ju märka skillnad efter ca en vecka, och då gäller det ju att köra helt mjölkfritt :)
Sen kan de oljebaserade D-vitamin dropparna göra så att dom får ont i magen. Du kan få vattenbaserade på BVC! Synd bara att dom luktar och smakar hostmedicin.. vår lilla gör så sjukt äcklade grimaser varje gång hon får dropparna stackaren :'D