• moen

BF Augusti 2016

Min tar nappen om man håller i den.. vet inte vad det gör för skillnad då, egentligen kan jag ju lika gärna ge henne ett finger att snutta på xD

Nu har vi varit på koll! Hon höll med om att det såg lite knasigt ut där nere men kunde inte göra något. Hon tyckte att jag skulle avvakta ett tag till men känns det inte bättre om några månader så ska jag ta kontakt med en gynekolog som kan klippa och klistra där nere (aj?!). Jag knep bra iallafall!

Hon skrev ut en hormonspiral till mig. Vet fortfarande inte om jag vågar testa då jag mått så dåligt av andra hormonella preventivmedel. Blev lockad av tanken att slippa mens, även fast jag kanske inte kommer att ha de om ett halvår. Men skulle hem och fundera så bokar vi tid när jag bestämt mig. Berättade hur taggad jag va på mer barn så hon sa alternativt köra utan men vara försiktig, och händer det så händer det x'D (seriös barnmorska haha..)

• moen
    Mal Mal skrev 2016-09-22 12:29:09 följande:

Min bajsar typ hela tiden.... Det gjorde mina andra två barn också.. Kul på natten när man byter tredje bajsblöjan :( Han bajsar gärna vi 01-03 tiden..

Vill inte ha ngt preventivmedel alls helst!! Vill inte bli gravid heller. Försöker övertala min man till att knipsa sig då han verkligen inte vill ha fler barn nu (dock är han "bara" 31 år). Men han verkar tycka det är lättare om jag löser den frågan. Är dock riktigt trött på p-piller/hormoner och vill inte stoppa upp ngt heller. Får väl diskutera med bm på tisdag......

Annars kan ju kvinnor "knipsa" ;) min svärmor gjorde det när hon tyckte det va nog
  • moen
    Mal Mal skrev 2016-09-22 17:19:05 följande:

moen

Ja jag har hört att vi kvinnor också kan knipsa oss.. :) Även om jag inte tänkt skaffa fler barn så känns det så definitivt, vet inte om jag är redo för det..?

Nej det känns ju lite läskigt :S är verkligen helt slut då. Även om man inte vill ha fler barn så känns det olustigt. Tänker nu att jag nog aldrig skulle klara av det men när man väl är redo blir nog beslutet lätt :) om man inte känner att det är en självklarhet ska man inte göra det! Din man känner nog samma som dig haha :'D och jag som tyckte det va jobbigt när jag steriliserade hundarna! D:
  • moen
    anlili skrev 2016-09-22 21:43:14 följande:

Är det bara min lilla skrutt som bajsar sällan? Storasyster bajsade lugnt 15 gånger om dagen när hon var så här liten. Men lillan bajsar typ 1 gång i veckan och då kommer det mängder. De säger ju att man inte kan bli förstoppad när man bara får bröstmjölk men det känns lite konstigt att det är så här sällan. Och hon tar i för kung och fosterland när hon väl bajsar. Mycostantinet som hon fick för torsk skulle ha som biverkan att man blir lös i magen. Bra, tänkte jag. Men det gjorde bara att hon bajsade efter fyra dagar istället för sju. Löst var det inte!

Min vägrar också napp precis som hennes syster gjorde. Har funderat ibland på om det bara är att jag är lat som inte orkar lära henne. Men det känns helt fel att sitta och trycka in något i munnen på henne som hon kämpar med att få ut.

Jag har hört att det är normalt, att vissa barn bara bajsar någon gång i veckan! Så tror inte att du behöver vara orolig :) men visst blir man fundersam haha!

Min lilla bajsar några gånger per dag. Håller inte riktigt räkningen för kan va så olika beroende på vad jag käkar. Ena dagen kan hon bajsa gång på gång och det känns som att man byter hela tiden, ibland mer sällan kanske 3 ggr på en dag.
  • moen
    Nmg skrev 2016-09-23 08:21:39 följande:

Mulan91- haha gar oxå hört att man kan bli gravid efter ivf så jag vågar inte chansa men vill inte ta hormoner heller usch!

Min bebis bsjsar 1 gång om dagen ungefär något hård i magen pga ersättning.

Idag blir han 2 veckor gammal , på morgonen för 2 v låg på förlossningen o väntade på att bli sydd. Urk.,,

Känns om ett år sen.. Tur jag tecknade gravidförsäkring skulle få 3000kr för sfinkserrupturen, inte mycket men alltid nåt. Alltså aj va ont jag hade där nere igår i bak, känns som att stygnen kliar plus att jag börjar få eksem av mens skyddet som man gått runt med i 2v tid nu hoppas blödningen slutar snart så man kan ha typ bata papper eller nåt istället för plast mot huden.

Ska till BVC för vägning idag, vi får väga honom varannan dag vara för att han inte gått upp då mycket, gått ner typ 10 gram när vi vägt honom så jag förstår inte att vi ska väga honom hela tiden. Han växer på längden och väger mer än när han föddes!

4,7kg och 56,5 cm lång hade han kommit när han skulle hade han varit 4 v idag

Ja juste! Har inte ens tänkt på försäkringen. Jag som ser fördjävligt ut där nere och kanske måste "möblera om". Har jag sagt att jag fått ett extra hål? Hela blygdläppen sprack ju och ser nu ut som att jag har tre.. Sen där dom sytt har det vuxit ihop hela vägen förutom längst in mot kroppen så har ett hål och kan se rakt igenom blygdläppen (svårt stt förklara men hoppas ni förstår)...

Din lilla kille är ju nästan som min 2 månaders :D Förra veckan va hon 4,9 kg och 57 cm

Idag ska vi på nåt skoj! (Hoppas jag..) Ska testa på Babyswing :O hoppas jag träffar någon där som jag kan umgås med. Kommer bli galen om jag inte har en vuxen människa att umgås med ibland. Alla mina vänner har antingen flyttat eller är någon helt annanstans i livet än en själv, där det största problemet är att kanske inte få supa sig redlös nästan varje dag...
  • moen
    Nmg skrev 2016-09-23 10:47:41 följande:

Förresten, har ni varit ifrån era bebisar än?

Jag är inbjuden på middag med Några kollegor nästa vecka, tackade ja i augusti då jg inte trodde jag skulle

Gå över tiden och bebis skulle då vara över 5 v Men då blir han bara 3 v då.. Det är gångavstånd till restaurangen (ca 10 min prom.) och det tar Max 3 Tim (det kommer säkert frpgas mycket om bebis först sen ska vi beställa mat och hinna äta oxå)

Det vore så trevligt att komma ut lite och träffa vuxna min man man söger att der går jätte bra att han kan va Hemma med bebis (flaskmatas) men det som stör mig lite är att det är Sååå typiskt om svärmor kommer då när jag inte är hemma och håller i honom heeeela kvällen som jag är borta. Åhhh vad jag stör mig. Men jag kan ju inte hindra mig sjölv att träffa folk heller bara för att risken finns att hon kommer...

Vi var ur på promenad igår och sen kom hon in och höll i honom typ 1 Tim sen ska hon att " ja nu får jag klara mig några dagar" (hon ska bort i helgen) så risken är överhängande stor att hon kommer vilja träffa honom i mitten på nästa vecka.

Jag är ifrån min lilla ibland när jag promenerar hundarna. Ibland kanske en timme, men inte mer. Eftersom jag helammar vågar jag inte va ifrån längre. Ser alltid till att amma innan jag går ut :) även fast det är jobbigt att vara ifrån henne är det också skönt att få andas lite. Litar på att sambon klarar det! Ska snart börja jogga också sp han får ta henne då med.

Det skaver oftast inte när jag går, men när jag sitter och gör alltid ont att kissa och duscha :/

Det va kul på baby swing! Även fast jag inte fick någon speciell kontakt med någon. Men va nytt för alla :) min tjej va tyvärr yngst, de andra va bort mot ett år :( men hon va intresserad hela halvtimmen och när det va slut så somnade hon på en gång! Många nya intryck! Hon gillade det verkligen. Sjöng, dansade och spelade instrument
  • moen
    Misszandra skrev 2016-09-23 16:06:16 följande:

Ang. bajsade så bajsar min son väldigt oregelbundet. Ibland varje dag sen kan det gå flera dagar, oftast hoppar han över dagar och när han väl bajsar kommer där mängder, måste till 99% alltid byta kläder för blöjan klarar inte det. Och att bo i lägenhet och tvätta en gång i veckan är inte jättekul men det går ..

Jag har varit ifrån min son nån timme vid två tillfälle, då jag helammar vill jag inte att han ska behöva bli hungrig och ledsen bara för jag inte är i närheten. Brukar dock va lugnt, han brukar sova gott även när jag kommer tillbaka. 

Nån skrev att de skulle börja jogga? Får man det när man nyss fött barn, är inte det risk för framfall så tätt inpå? Hört att man måste vänta med sånt i några månader. Kan ha fel, bara en orolig tanke. 

Haha jaha! Ah jag har ingen aning? :'D bra att du sa det.. Men har ju gått 2 månader nu så kanske börjar bli okej. Ska kolla upp det där :) jag promenerar och powerwalkar med hundarna iallafall men kommer snart inte kunna låta bli att jogga också :(
  • moen

Sitter så dåligt när jag ammar. Har fått så sjukt ont i ryggen, lite för att jag bär, men mest för att jag måste sitta säckigt. Använder oftast en helt vanlig huvudkudde men funderar på om man kanske ska införskaffa sig en amningskudde. Är det stor skillnad? Kommer barnet upp mycket bättre än med en vanlig kudde så jag slipper böja på ryggen? Tycker att det känns så sjukt dyrt för bara en kudde :S men om det räddar min rygg så är det väl värt. Någon som ni rekommenderar? :)

• moen

Zarizen, okej! Ja har riktigt svårt att få till det, även med två kuddar. Känns lite sådär att lägga massa pengar på en kudde och sen få mer ont.. :/ vet inte riktigt vad jag ska göra :'(

Mal mal, liggammar också ibland men hon gillar inte riktigt det. Förstår inte vad det är hon inte riktigt gillar :( kanske hon tycker att bara hon ska få ligga skönt och inte mamma haha! Sen så somnar jag så lätt när jag liggammar.. Vill inte att hon sover bredvid mig :/ tycker det är så läskigt

• moen
    Mulan91 skrev 2016-09-23 21:27:15 följande:

Jaa sjukt många bajsblöjor!! Men inge läckage än så länge :)

Jag fick ont i ryggen av amning med första så den här gången köpte jag en amningskudde från Jollyroom. Inte då dyr och formad som en ostbåge typ. Älskar den! Funkar bra och är flexibel ändå så jag kan sitta hur jag vill. Rekommenderar den! Tror jag fick den för 399/299 :)

Haha det här med vägning känns som när man skrev prov i skolan och väntade på betyg xD

Vad är det för märke på den? Lät ju som ett sjukt bra pris :O

Moori, finns väldigt många olika priser på den såg jag! Allt från 299 (känns som att det inte stämmer?! Men står att det är kudden) till 799 kr. 799 känns lite saftigt men den såg riktigt bra ut :O värt att fundera på

Snuttis, haha det va verkligen en korv! Ser väldigt mjuk och skön ut. Då kan man forma den lite hur man vill? Men oj va dyr den va!
Svar på tråden BF Augusti 2016