BF Augusti 2016
Tyvärr så är det så illa att det är överdraget som kostar 299 :S själva kudden kostar alltså 799 ny. Hittade den för 300 på blocket, så kanske kan vara värt att hålla utkik :)
Tyvärr så är det så illa att det är överdraget som kostar 299 :S själva kudden kostar alltså 799 ny. Hittade den för 300 på blocket, så kanske kan vara värt att hålla utkik :)
När min lilla sover så ligger han ofta och gnyr och gnäller lite för att sen somna om. Han gråter inte och skriker inte, han bara låter lite grann. Jag går dit och ser till honom ifall att jag behöver ta honom men oftast räcker det att bara rätta till filten om ens det.
Så är vi hos svärisarna och han sover. Jag har förklarat hundratals gånger hur han fungerar med sömnen, så kommer svärfar och hetsar om att han gråter och jag säger lugnt att nej han gnyr bara lite, han somnar om inom några sekunder. Sagt och gjort, han kom till ro på en gång. En minut senare hör jag att han börjar låta lite högre och jag går och tittar till honom. Då står svärmor där och pillar på honom, har handen på honom och liksom skakar eller vaggar honom om ni förstår vad jag menar. Jag säger återigen att han somnar om snart om han bara får vara. Men hon fortsätter. Jag gillar inte att säga till igen men det är uppenbart att hon har väckt honom med flit. Jag går ut ur rummet och mumlar till sambon vad hon gjort och han svär lite men gör inget åt det. Går förbi igen och ser att hon plötsligt har plockat upp honom. Tänker att han kommer börja skrika efter mat snart ändå så jag låter dom va. Och såklart, nu är han vaken och jag får ta honom och amma. Kan riktigt känna hur båda svärisarna väntar på att få rapa och bära. Hoppas lillen kräks på dom...
Haha jag skrattar åt synen jag får framför mig att bebisen kräks På din svärmor
Alltså dessa svärmödrar haha. Min ska oxå Bära runt
På honom jämt och gå in i ett annat rum! Man blir ju galen!!
Har forfarande inte bestämt om jag ska ut ich äta med kollegorna på onsdag eller om jag ska stanna hemma
Då risken Är stor att hon kommer komma hit... Vill inte att hon ska bära runt på honom i flera timmar när jag inte är hemma. Och sambon kommer Väl inte säga nåt till henne.
Nu har sambons äldsta bror (inte han som bor hos oss) äntligen åkt hem. Hatar när han håller i henne. Han har redan från början struntat i att hålla en hand som stöd för hennes huvud, även fast man sagt till. Nu när hon håller huvudet själv låter han henne sitta i hans knä utan riktigt stöd för ryggen. Tycker att det är så läskigt. Försöker säga fint, då tar han ett bättre tag men sen är det som att han glömmer det. Blir arg på mig själv att jag inte bara tar henne och säger att om han inte kan hålla ordentligt får han inte hålla alls! Känner igen det där som du sa, Hazel. Varför vågar man inte säga ifrån?! Sen kommer sambon få en lätt utskällning för att inte han sa ifrån.. Det är ändå hans bror och det är lättare att säga nåt då! Han vet att jag tycker det är jobbigt, och hade även sagt åt honom innan hans bror kom. Nästa gång kommer jag hålla henne i ett järngrepp och plocka upp henne innan någon kommer, för annars gör andra det! Även fast hon sover. Då är det bättre om det är jag som väcker..
Nu inväntas svärmor.. Då är det väl hennes tur att irritera mig
Det här med svärföräldrar verkar vara ett hett ämne hos de flesta. Jag känner mig lite kluven.. Jag är väldigt noga med att människor som röker ska tvätta sig ordentligt osv innan de håller Hanna eftersom jag vet att rökning har stor inverkan på psd. Min svärfar röker 2 pkt om dagen och har alltid gjort det. Han har även alltid rökt inne men sedan lillan kom påstår han att han slutat röka inne. Dock står han med ytterdörren öppen, precis vid dörröppningen och röker så det kommer ju i alla fall in.. Dom kommer sällan och hälsar på hos oss men vill att vi ska komma varje dag och det är faktiskt rätt tjatigt, speciellt eftersom jag alltid är trött efter infektionen från kejsarsnittet. Nu har svärmor börjat ränna här nästan varje dag istället.. Dom påstår hela tiden att rökning inte är skadligt för barnet osv, blir så trött på deras resonemang eftersom jag vet att det inte stämmer. Jag vill ju att lillan ska vara med farmor och farfar eftersom hon inte har mormor och morfar men deras tankesätt gör mig rädd för att någonsin kunna lämna henne där utan mig, mannen får inte gå dit med henne utan mig heller, önskar verkligen att det inte skulle behöva vara så. Hur ser ni på det här med rökning?
Nefermiw, jobbigt med svamp och mjölkstockning! Har tyvärr inget tips att ge dig :/ vet att mitt högra bröst är lite krångligare än vänstra. Va riktigt orolig över att jag fått mjölkstockning / höll på att få 2 gånger i det högra. Gjorde fruktansvärt ont och hade en stor knöl båda gångerna. Har ingen pump så handmjölkade ur bröstet några gånger och dagen efter kändes det bättre. Hoppas det blir bättre för dig snart!
Ja det där med att jogga. BM kollade hur det hade gått med knipandet och hon blev förvånad över hur det hade lyft sig så bra redan. Va fortfarande inte helt återställd utan hängde lite fortfarande men va på riktigt god väg. Så kanske vågar mig på att jogga om någon månad då :) ska sätta in spiral och ta cellprov, kan ju passa på att fråga då.
Zarizen, va samma för mig. Använde sjalen flitigt men nu senaste tre dagarna har hon sovit i vagnen när jag promenerat hundarna och fortsatt sova även när jag burit upp hårdliften till lägenheten! Jippi! Sån otrolig känsla att slippa bära på henne dygnet runt! :) använde sjalen för första gången på tre dagar igår några timmar. Hoppas hon äntligen lärt sig att man inte alltid måste sitta i sjalen! Men hemma ska hon antingen va på axeln eller i sjalen. Sova själv går inte om det inte är natt.. Vet inte vad som gör skillnaden för henne men det är skönt att det fungerar på natten :)
Angående form på huvudet och hur bebis sover som ni båda skriver om så har jag inte tänkt på huvudformen. Vi använder ingen kudde och hon sover ibland med ansiktet upp och ibland vänder hon huvudet antingen åt höger eller vänster så blir varierat. Där emot har hon den där fina fläcken med mindre hår i bakhuvudet nu (hon som hade så långt och fint hår!) :D ser ut som en liten gubbe
Förresten hur ofta går ni ut med era bebisar? Min
Är 2,5 v och vi har bara varit utomhus, i Nödfall gått in i en matbutik om jag måste ha nåt men försöker att inte gå in med honom där det finns mycket folk pga smittorisken
Första veckorna. Däremot har jag och min man pratat om att åka Till Sthlm nån dag snart, vi åkte jämt
Till Sthlm innan han kom Och nu har jag inte varit där
Sen juli (långt Haha!) och känner bara hur jag längtar att pka dit och bara gå runt på djurgården osv. Ni som bor i Sthlm området, kan ni rekommendera nåt bra ställe i city att vistas runt? Jag tänkte inte gå i affärer utan mest vara utomhus och såklart äta lunch och fika.
Sjukt nervös över att åka dit haha är så rädd att han ska skrika helaaaa vägen dit och tillbaka och när vi är där ![]()
Vi kör vanliga Libero, har testat touch (åh så mjuka!!) men kör vanliga för att dom är lite billigare :) testat Pampers men tyckte att dom läckte, och ICAs men dom va inte lika torra som Liberos och behövde byta blöja oftare.
Idag va de föräldraträff! Va jättekul :) va några som gick direkt efter all information men vi va 4 st som satt kvar och babblade i 4 (!!!!!!) timmar! Nu är vi hemma igen och helt slut :) blir inge mer träffar som BVC anordnar men biblioteket ville att vi skulle komma till dom och träffas om två veckor. Men va så trevligt idag så hoppas på att vi andra försöker ses innan dess!
Känns som att man börjar komma igång igen :) går ju på baby swing 1 gång i veckan och nu den här träffen som blev så lyckad. Finns mer aktiviteter men vet inte riktigt om man kommer att orka mer haha!
Mulan, har du tänkt att gå på öppna förskolan? Gick du med din son? I så fall finns det någon du skulle rekommendera :)? Fanns ju massa här i närheten men jag tror jag är för slö för att åka lite längre (Sätra xD)
Hallonpajen, jag märkte att min lille också trivdes på mage nyligen. Låg jättelänge en gång och försökte få honom att somna och så tänkte jag typ trötta ut honom med nackträning men när jag la honom på mage så somnade han på en gång. Tänkte på psd också och vände honom efter typ tio minuter men då vaknade han igen så jag lät honom sova på mage i kanske en timme medan jag låg bredvid. Han har inte somnat så igen sen dock. Däremot älskar min att ligga på sidan. På dagen kan jag låta honom sova så ibland men på natten vågar jag inte. Vet inte hur stora riskerna är men om han sover bättre på mage så rådfråga på bvc nästa gång kanske? Har hört att varningarna är lite överdrivna också. Alltså att risken finns men är inte nödvändigtvis så stor.
Moen, va kul med återträffen! Vi ska ha om tre veckor här men jag tror faktiskt inte att någon kommer komma. Min grupp kändes inte så sällskapliga tråkigt nog. Men hoppas jag har fel. Jag vill också hitta aktiviteter och träffa andra föräldrar :p vad kan man hitta på?
Nmg, vi va på första träffen igår och hon är 2 månader. Dom andra va 3 och 4 och de va första gången för dom med.. Tycker det låter lite sent bara :S hör med BVC!
Min tjej har haft fasta sovrutiner ett bra tag nu, men senaste 2 dagarna hat det varit lite annorlunda. Jag tror att det är för att vi inte riktigt varit hemma men kan ju också vara hon som ändras. Tror absolut att jag har hundarna och dom strikta rutinerna att tacka.. Går ju ut med dom samma tider varje dag och då följer ju hon med och sover i sjalen / vagnen. Och eftersom jag ammar varje gång innan jag går ut och när jag kommer hem så blir mat tiderna samma också :) jätte skönt! Tack hundar!!!