• moen

BF Augusti 2016

Mulan91 skrev 2016-10-20 20:20:13 följande:

Ska kika på den där appen!

Ledsen att man ej varit så aktiv, min lilla kille har haft mycket gaser o därav inte varit så glad... När han då sovit eller varit glad har jag inte haft tid att vara här så mycket.... Min son har börjat svälja mer luft nu när han ammar o då blir d kaos :( nån som varit me om nåt liknande o har tips mot magont eller så? Han börjar jämt slingra sig när han ska äts nuförtiden , just när han svalt luft. Han är dessutom väldigt svårrapad :(

Sen har han en orolighetsperiod också mellan 20-22 varje kväll, nån som känner igen sig?

Jag har ju fortfarande problem med att min lilla tjej spyr konstant (kaskader). Hon måste dessutom rapas för att hon sväljer luft. Finns nog inte så mycket att göra mer än att rapa honom. Du säger att han är svårrapad. Testa att mellan rapa honom. Mjölken kan lägga sig som ett lock och göra det svårare för luften att komma upp, då underlättar det att man rapar lite då och då under amningen. Testa att rapa efter att han ätit ca 3 min.

Använder du Windi pysventil för hans gaser också? Funkar super bra på min lilla :D du kan ju testa att ge honom magdroppar också
  • moen

Mulan, hmm konstigt att Windi inte riktigt funkar på han :/ jag vet inget om det där haha men funkar typ varje gång på min. Kanske det inte är gaser alla gånger du testat? Jag tror att min alltid svalt luft då hon alltid måste rapas och är väldigt gasig. Hon fiser som en vuxen man haha! Vi använder Sempers magdroppar. Vet inte riktigt hur dom fungerar men igårkväll när hon skulle få sina droppar märkte jag att dom va slut så vi lär väl se idag om dom hjälpt eller inte :D

• moen

Nmg, jag har faktiskt ingen aning :S jag tror att det där

är väldigt individuellt. En mamma i mammagruppen fick sin mens när hennes som va 3 månader och då helammar hon. En annan använder bara ersättning och har inte fått än, och hennes är snart 4 månader.

På måndag ska jag sätta in en hormonspiral så jag får ju kanske inte tillbaka den :) (peppar peppar..) har varit lite osäker på om jag ens ska använda nåt preventivmedel för vi vill ju ha en till snart. Men kanske inte så kul om det är under året mellan syskonen xD Tror inte jag kan bli gravid NU men vet ju aldrig.. vi behövde ju bara titta på varandra så blev jag gravid. Får väl sätta in den och sen plocka ut om ett halvår haha

• moen
    Moorii skrev 2016-10-22 07:59:32 följande:
    Haha, precis så vi ska göra XD satte in kopparspiral för två veckor sen och lär väl plocka ut den i mars igen. Kände som du att det KAN ju hända, och hade nog gråtit om jag blivit gravid igen efter tre månader :P känns skönt att ha lite kontroll på det nu iallafall.
    Haha precis! Hade garanterat gråtit x'D känns inte som att man är i rätt mode för att bli gravid just nu
  • moen

Men om gasen kommer efteråt kanske de funkar iallafall ? :) Gasen kanske hamnar längre fram i tarmen eller något?

Jag brukar faktiskt inte rapa på natten för då vaknar hon så blir en ond cirkel här också.. ligger och håller tummarna varje gång hon somnat efter nattamningarna att hon inte ska spy. Nästan så jag kör den där "snälla gud.." även fast man inte är troende x'D brutit ihop flera gånger när jag ligger där och håller tummarna då jag hör att hon spyr för då vet jag att jag inte får sova på minst en timme till :(

• moen
    Mulan91 skrev 2016-10-22 23:02:05 följande:

Usch känner mig dum som klagar när du verkar ha det ännu jobbigare med alla kräkningar.. Hur håller du ihop? Jag börjar nästan böla av frustration som det är just nu!

Haha det är jobbigt för oss alla! Klart du ska få klaga :)) i början va jag helt förstörd av alla kräkningar men nu börjar jag vänja mig. Har också lärt mig ungefär när hon spyr också så då kan man sitta beredd med en handduk. Sen att man äger ca 30 degglisar underlättar också så man kan skydda kläderna x'D

Våran tjej har börjat dreggla jätte mycket. Ibland så sitter hon och spottar och gör "motorbåts ljud" med munnen ( om ni förstår xD) Ska passa på att tipsa om "Pippi" dreggelskydd! Åååh va bra dom är :D stora och skyddar över axlarna också, och är väldigt tjocka! Är sydda i flera lager så dräggel och spya går inte igenom. Tycker andra dregglisar kan va så tunna ibland :S då hjälper dom ju inte..
  • moen
    Zarizen skrev 2016-10-25 11:57:35 följande:

Hur mycket sover era bebisar?

Min lilla sover nästan ingenting :/ Max 30 min åt gången. Oftast en gång på förmiddagen, en på eftermiddagen och en på kvällen. På nätterna har hon börjat sova lite längre men känns som att det är på gång att ändras
  • moen

Åh ja Misszandra! Visst är skrattet det bästa som finns :) Ibland sitter jag bara och gråter av lycka så mysigt är det <3

• moen
    Nmg skrev 2016-10-28 16:51:11 följande:

Idag jar vi varit till BVC för vägning, han är 7 veckor idag. Längd 61 cm, vikt 5800g. Hon sa att han är som en 3-månaders haha. Men han hade inte gått upp jättemycket sen sist så hon sa att han har nog börjat stabilisera sig med vikten och kommer troligtvis jämna ut sig nu så han blir som sina jämnåriga snart idag tror jag att jag jar fått min mens igen, efter nästan 1 helt år haha usch den hade jag inte saknat!!!

Haha på vår 2 mnd kontroll va min dotter 59 lång och 5300g! Men pojkar kanske är lite större? Får höra av mammorna jag träffar att hon är "petite" x'D jag som tycker hon är så lång och smal. Om man kollar vikt kurvan så följer hon den fast ligger snäppet högre. Men på längden spurtar hon iväg mer och mer! På måndag är det 3 mnd kontroll med vaccin också. Ska bli spännande att se hur hon vuxit :) hennes pappa är ju 195 lång och smal. Han är en sån som får kämpa med att gå upp i vikt. Jag 170 normalbyggd, fast fått kämpa med att gå upp i vikt hela livet. Så lite lång borde hon väl bli, och smal xD på bredden är vissa 58or på bodys fortfarande breda men på längden är nästan 62 för litet :S hon har iallafall TVÅ valkar, en på varsitt lår :'D
  • moen
    Misszandra skrev 2016-10-31 09:33:29 följande:

Vet nån om det är någon fara att vaccinera när man har ögoninflammation?

Vet faktiskt inte :O känns ju som att man kanske inte ska vaccinera när man har öroninflammation? BVC lär väl veta. Du kan ju också ringa vårdguiden :)

Vi tog precis vaccinet. Gud vad hon tyckte synd om sig själv. Efter att ha skrikit i panik några min gjorde hon "sur minen", när underläppen åker ut och munnen blir till ett uppochnervänt U x'D så sa hon "nä :C" ett par gånger. Gullungen <3 nu sitter man och väntar på febern..
Svar på tråden BF Augusti 2016